2018-09-26, 06:49
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Så har då SD sekten lyckats etablera trådsanningen att LW låg runt med allt och alla.
Hitills har jag inte sett en enda källa på något av detta,, bara spekulationer och smutskastande.

Undra om de somnar med gott samvete efter allt de hittar på och skriver.
Verkar som de flesta i SD sekten var avundsjuka på Lena. Önskade att de har hennes livsglädje, energi, aptit på livet.
Men istället ska hon nu smutskastas på alla de möjliga hemska vis.
Citera
2018-09-26, 06:50
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Så har då SD sekten lyckats etablera trådsanningen att LW låg runt med allt och alla.
Hitills har jag inte sett en enda källa på något av detta,, bara spekulationer och smutskastande.

Är du bättre själv menar du?
har inte sett några källor på dina påståenden heller
Citera
2018-09-26, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Är du bättre själv menar du?
har inte sett några källor på dina påståenden heller

Försök inte, jsg har öppet sagt när jag kan vart infon jag skriver om kommer ifrån.
I de fall jag hänvisar till LW själv får ni själva bedöma om hon talade sanning till mig eller inte. Jag har då skrivit att hon sagt det, inte att det är den absoluta sanningen.
Citera
2018-09-26, 07:17
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Försök inte, jsg har öppet sagt när jag kan vart infon jag skriver om kommer ifrån.
I de fall jag hänvisar till LW själv får ni själva bedöma om hon talade sanning till mig eller inte. Jag har då skrivit att hon sagt det, inte att det är den absoluta sanningen.

eller jag har "skickat" i PM till några
det kanske andra med gör, visar sina källor för varandra utan att skriva det öppet
Citera
2018-09-26, 07:43
Medlem
Honan6s avatar
Godmorgon. Igår ville Schazz veta något som redan var känt. Ja, AL/LW umgicks, men det var nog mer hans vänner som tyckte att de var ihop. LW/ALhade inga obligationer till varandra och han har inte setts uppvisa den självhävdande besatthet som man kan se hos SD med stöd av alls hans inlägg på sina geo-loggningar. AL är naturligtvis kollad, förhörd och avförd, men kanske försvarare till MGM ändå kan finna något halmstrå att bygga på i fantasi?

Vad det gäller ML så har LW känt honom sen tonåren - de hade Equmeniakyrkan och Scouterna gemensamt. Sen kom familj och barn emellan tills de goda vännerna stötte på varandra igen i vuxna dar. Fin vänskap, uppfattar jag.

JH och LW brann för geocachingen och planerade event tillsammans. Det var praktiskt att hon bodde hos honom när de skulle geocacha i områden runt Stockholm. Förhållande mer än vänner? LW var inte uttalat ihop med någon, så kanske. Om den saken kan nu bara JH berätta.

Den som är och hela tiden har varit föremål för polisens intresse är SD. En person som blir Skäligen misstänkt blir det inte utan anledning - det finns flera.

Någon ville mer i relationen LW och SD. Jag tippar på att denna någon var SD som var i en förståelig kris med utflyttad blivande fru som ville skiljas, tidigare geocachebästisen LW hade gått vidare och funnit nya vänner som inte SD kände så väl - han hade helt tappat kontrollen över henne. Kanske hon retade honom till vansinne med att möta upp honom kallsinnigt i konversationer eller hon kanske inte ens svarade honom vid hans kontaktförsök? Därför tog han sig till hennes hem den sena kvällen den 14 maj?
Citera
2018-09-26, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Och faran som lurade i mörkret var jag."

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4122f0d4-8c23-455c-ae5a-3c50b2e79ce5_l.jpg

Från SDs geocachlogg.
29 Nov 17

Parafrasering av Darkwing Duck? 😂😂😂
https://youtu.be/TPWuSjplcMM
Citera
2018-09-26, 07:54
Medlem
Citat:

Vet du om SD har varit otrogen mot HD med någon
annan än LW, eller om det gått rykten åt det hållet?
Citera
2018-09-26, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Har följt tråden någorlunda sen starten, och många teorier över vad som som har utlöst händelsen och vem som kan vara skyldig. Tänkte att man skulle bidra med något själv också.

Med tanke på hennes relativt aktiva "prasslande" till höger och vänster, kan den utlösande faktorn varit den att hon blivit gravid med någon av herrarna i hagen som omtalats. Och att en abort ej kommer på fråga med tanke på hennes tro/kyrkliga övertygelser?

Eller kan det vara så att hon var gatans självutnämnda moralpolis som hamnade i ett ordkrig med någon den kvällen, som inte kunde försvara sig med annat än dödligt våld?

Rena spekulationer från min sida och jag hoppas på en snar lösning på detta tragiska mord.

Läs på om fertilitet, finns länkar i tråden också.
Citera
2018-09-26, 08:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Har följt tråden någorlunda sen starten, och många teorier över vad som som har utlöst händelsen och vem som kan vara skyldig. Tänkte att man skulle bidra med något själv också.

Med tanke på hennes relativt aktiva "prasslande" till höger och vänster, kan den utlösande faktorn varit den att hon blivit gravid med någon av herrarna i hagen som omtalats. Och att en abort ej kommer på fråga med tanke på hennes tro/kyrkliga övertygelser?

Eller kan det vara så att hon var gatans självutnämnda moralpolis som hamnade i ett ordkrig med någon den kvällen, som inte kunde försvara sig med annat än dödligt våld?

Rena spekulationer från min sida och jag hoppas på en snar lösning på detta tragiska mord.

Inte helt dum idé om hon varit under fyrtio.
Citera
2018-09-26, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vet du om SD har varit otrogen mot HD med någon
annan än LW, eller om det gått rykten åt det hållet?

Nej har ingen aning, om han inte är den bisexuella LW pratade om. Isåfall är ju JG med i diskussionen igen.
Citera
2018-09-26, 09:04
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Nej har ingen aning, om han inte är den bisexuella LW pratade om. Isåfall är ju JG med i diskussionen igen.

Så du påstår att JG är bisexuell?
Citera
2018-09-26, 09:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Då är vi två som tänkt åt liknande håll i allafall. Ungefär så har även jag spekulerat utifrån de uppgifter som vi fick tidigt i tråden från 18carat (var det inte även fler som intygade detta?) om att mer fanns samt att anhöriga uppmuntrat henne att anmäla redan tidigare. Vissa i tråden verkar ju försöka göra det till en sanning att LW var den som ville mer, SD var ädel denna kväll och ville återvända till fru och barn (efter flera års lång otrohet så hade mannen iaf denna natt bestämt sig för att uppträda moraliskt för kärnfamiljens väl och ve), barnen D har hypotetiskt ofta placerats på en ankommande buss eller tåg varvid SDs desperation har spekulerats (ser inte riktigt samma oerhörda oro för att de ska lämnas i annan vuxens vård, besvärlig sits eller samma beroendeskap av SDs närvaro i andra inlägg där man tar för givet att barnen sköts av andra när SD/HD ägnar sig åt egna hobbies) och våldet har rättfärdigats med att ändamålen helgar medlen varvid det blivit okej även om andra av oss menat att det var ett bakvänt medel oavsett slutgiltig ur-bilen-effekt... Till detta SD-tilltalande scenario med SD som offer för den misshandel som blev anmäld för, är det ju möjligt att ställa ett annat med LW som faktiskt offer ifall det det stämmer att flera anhöriga vetat om hot och trakasserier under en längre tid som LW känt obehag inför. Det svåra är att ord står mot ord nu och medan SD lever och har hälsan med eller utan testosterontillskott så är LW mördad och har ingen möjlighet att sprida sitt ord längre om vad som egentligen skedde. Protokoll från domstol beskriver det våld som de båda angett, rättsväsendets bedömning om detta vålds syfte (vilket inte för den delen behöver vara en rättvis dom) och därmed giltighet samt att LW av någon anledning valt att dra tillbaka en annan anmälan. Det står inte varför LW drog tillbaka anmälan, ifall det var för att hon erkände att hon bara hittat på hela historien eller om det var för att hon kanske blev hotad att göra så. Ord mot ord. Här i tråden har vi mest de som försvarar SD och får höra nu vad han säger medan LW är tystad för evigt.

Det började med att jag "skrattade" åt ditt lilla kåseri. Riktigt bra skrivet!
Sen började jag läsa ikapp i tråden.
Ett hemskt orosmoln ligger som ett hotfullt lock över tråden.

Den lilla grå tanten har lyckligtvis hört av sig. Hon skulle ju vara den lilla pusselbit som kunde bidra till att knyta ihop påsen.

Och nu blir det bråttom. För mgm. Att förbereda sig på hur ett försvar ska läggas upp.
Vem kan vara skyldig? Att kartlägga LWs sista tid ingår i det. Vilka umgicks hon med den sista tiden?

Känns oroligt, stressat, hotfullt.
Kan kännas väldigt obehagligt för de i tråden utpekade nu.
Att tänka på för oss i tråden.
Läs mellan raderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in