2018-09-25, 15:02
Medlem
Ett påstått sexårigt förhållande i lönndom i ett och samma bostadsområde inom en krets av människor som delar samma intressen. Det är dömt att misslyckas. Människans kött är svagt.

Nu vill jag se resultat av utredningen. Har man något på den MT bör en häktning vara närstående. Har man dock inget på honom vette fan om detta löses.

Det är oroande att utredningen fick en så dålig start. Bara man inte låst fast sig vid en MT och därefter letar efter sätt att sätta dit honom. Jag hoppas och tror att örebropolisen arbetar brett och effektivt och att det endast är analyssvar från NFC som dröjer.

En häktning inom 3 veckor?
Citera
2018-09-25, 15:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har han hittat burken i vägrenen då? Och det var nå’ hälsokosthistoria? Jaha. Eller? Han borde för sitt eget bästa ändå inte lägga upp bilderna. Att han gör det antyder ett lite taskig urskillningsförmåga.

Ni borde inte, liksom ni inte borde länka till artiklar utan refererande kommentar, länka till bilder utan att förbereda tråden om vad de är på väg att utsättas för. Det är öppet mål. Det står ju i loggen vad det är fråga om.

Vad är ni, journalister utan anställning som journalister?

Jag håller på att gå igenom bilderna i SDs geocachlogg.
När jag hittar något som jag tycker är intressant
så delar jag det.

Om ni orkar / vill kolla vad som står i loggen
så kan ni göra det själva.

Jag är inte intresserad.

En bild säger mer än tusen ord...
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-25 kl. 15:07.
Citera
2018-09-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Ja jag läste hela och jag frågade hur vi ska kunna veta om SH.holmes själv har haft ett förhållande med LW

Det var inte vad SH skrev i 2. som du svarade på.

Det var min grammatiska point.
Citera
2018-09-25, 15:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För dig kanske. De flesta andra vet att jag har rätt. Ett enkelt sätt (av flera möjliga) hade varit att helt enkelt börja gå därifrån. En del kanske skulle se det som en förlust? Ja kanske av slaget men inte av kriget och det lär väl vara det långsiktiga målet.

Om du inte vill utnyttja din lagliga rätt att avvisa en halsstarrig obstruerande kvinna från bilen mitt i natten utan lomma därifrån med svansen mellan benen får nog anses väl mesigt för att inte säga befängt.

Säkert hade du gulligt stått för parkeringsböter och köpt med dig blommor, förutsatt inte bilen var bortbogserad när du kom på morgonen

En berättigad fråga är om det bara är kvinnor i lämplig ålder som mot din vilja, mitt i natten, tillåts förskansa sig i din bil, eller gäller det även gubbar och män?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-25 kl. 15:24.
Citera
2018-09-25, 15:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du inte vill utnyttja din lagliga rätt att avvisa en halsstarrig obstruerande kvinna från bilen mitt i natten utan lomma därifrån med svansen mellan benen får nog anses väl mesigt för att inte säga avvikande.

Säkert hade du gulligt stått för parkeringsböter och köpt med dig blommor, förutsatt inte bilen var bortbogserad när du kom på morgonen
Sen undrar män om det bara är kvinnor i lämplig ålder som mot din vilja, mitt i natten, tillåts förskansa sig i din bil, eller gäller det även gubbar och män?
Varför undrar män det?
Få se nu, vinter o sent. Utan motor igång blir bilen iskall väldigt fort... tror hon ledsnat på att prata med sig själv ganska fort. Går ju också att göra på andra sätt.
Själv hade du kanske börjat slåss med knytnävarna för att visa vilken karlakarl du är eller är förnedrande gnuggning kanske även det en (brist på) stil du gillar?

Försök släppa det nu. Den händelsen har redan avhandlats ett par varv tidigare i tråden och iaf jag ser det som meningslöst att diskutera saken mer med dig eller andra lika primitiva varelser.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-09-25 kl. 15:33.
Citera
2018-09-25, 15:26
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var inte vad SH skrev i 2. som du svarade på.

Det var min grammatiska point.

Sh.Holmes:

Hur kommer det sig att jag verkar bli målet för er uppmärksamhet, är jag:

1. Misstänkt för mord på LW?
2. Haft en affär med LW och varit otrogen mot min fru i flera år?
3. Använt dokumenterat våld mot LW samt har ett omvittnat dåligt humör?

Jag:

Hur ska vi kunna svara på den? inget du direkt skulle avslöja här

Vad är det du inte förstår?
frågade Sh.Holmes hur vi ska kunna veta om han haft en affär med LW och varit otrogen mot sin fru?
Citera
2018-09-25, 15:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
så delar jag det.

Jag är inte intresserad.

Förvisso. Men tusen ord är ibland kanske 250 till femhundra för mycket.
Citera
2018-09-25, 15:28
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
så delar jag det.

Jag är inte intresserad.

Så om du skulle råka hitta en bild där han håller i en kniv så har han mördat nån?
kan vara bra att kolla vad det handlar om och inte bara kasta ur sig en massa
Citera
2018-09-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Oj! Inte behöver du ta i från tårna heller... Tuuut? Hej säger man väl?

Jo, jag menar visst att det begåtts våld över gränsen, eftersom hon valde att anmäla!
Det handlar INTE om DIN upplevelse!
Hur det gick med den anmälan är väl ett kvitto på att det tydligen måste misshandlas hårdare för att en anmälan ska tas på allvar! Sjukt!

Dessutom ställde jag en annan fråga till dig för några dagar sedan.
Den har du missat! Men du bestämmer såklart vad du vill svara på...

Jag är alldeles beredd på att du kommer att attackera med fula ord mm, eftersom jag sett dig skriva nedvärderande till många andra. Men kör på! Jag är inte ett dugg obekväm med det..

När har jag använt fula ord?
Frågan var inte till mig, utan inskriven i ett inlägg, då är det lätt att missa.
Men frågan har jag redan svarat på och lämnar den därför utan hänsyn. Kommer så många dumma oväsentligs frågor och när jag väljer att inte svara och gå i polemik så då kommer ”Du svarar inte”...

Så frågan är om du nu hittade att jag skrivit 2-3 barn, varför hittar du inte att jsg besvarat detta?
Och främsta frågan, varför letar du upp det och ställer frågan?

Första fetningen: har det begåtts ett brott för hon väljer att anmäla? Hur tänker du?
Har det begåtts ett brott om jag anmäler dig för okunskap?
Citera
2018-09-25, 15:38
Medlem
SeamanStainess avatar
Hej allihopa! Måste erkänna att jag följt detta mord från dag ett. Det verkar inte finnas mer än 1 misstänkt för det? Det verkar inte finnas tillräckligt med bevis bara. Den skäligen misstänkte verkar duktig på att hålla masken också. Förmodligen har han nån "narcissistisk" diagnos. ( Har läst vad han skrivit på andra ställen). Det lär väl framkomma om det blir rättegång. Tråkigt att det drar ut på tiden. Antingen har NFC inget att komma med eller så finns det inga tekniska bevis som inte går att bortförklara. Tror att det skulle ha pluppat upp nån mer misstänkt vid det här laget om det fanns någon. Rättsapparaten i Örebro består väl inte av idioter?
Citera
2018-09-25, 15:42
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Angående sin tillbakatagna anmälan, tänker jag som du.
Varför ens säga till polisen att det hon har sagt är sant, men att hon vill ta tillbaka anmälan för att inte förvärra saker?

Min tanke runt det är INTE att hon själv har tänkt ut detta.
Någon har sagt till henne att hon ska ta tillbaka anmälan.
Självklart är det mycket allvarligt om man blir anmäld för misshandel för att inte säga om man blir fälld. Det är ju inte en yrkeskriminell vars fall blir från trottoarkanten.
Jag kan tänka mig att personen inte bara "pratat allvar" om effekterna på hans liv, utan kanske med ett förtäckt hot? Om du inte tar tillbaka anmälan, då dj-ar...

För vad menar hon med att "men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare"?
Att det blir värre för SD (och hans familj)? Det är därför hon drar tillbaka sin anmälan eller
det blir värre för henne (ännu mera hot, trakasserier, ofredanden och kränkningar?

Ja, man kan ju bara spekulera. Min tro är att det är betoning på det första, men kanske hon menade båda delarna. Sd har ju en familj också...

Jag tänker på vad 18carat har skrivit i tråden om att "det finns mer".

Är det din uppfattning också?
Vad har LW berättat för dig?

Då är vi två som tänkt åt liknande håll i allafall. Ungefär så har även jag spekulerat utifrån de uppgifter som vi fick tidigt i tråden från 18carat (var det inte även fler som intygade detta?) om att mer fanns samt att anhöriga uppmuntrat henne att anmäla redan tidigare. Vissa i tråden verkar ju försöka göra det till en sanning att LW var den som ville mer, SD var ädel denna kväll och ville återvända till fru och barn (efter flera års lång otrohet så hade mannen iaf denna natt bestämt sig för att uppträda moraliskt för kärnfamiljens väl och ve), barnen D har hypotetiskt ofta placerats på en ankommande buss eller tåg varvid SDs desperation har spekulerats (ser inte riktigt samma oerhörda oro för att de ska lämnas i annan vuxens vård, besvärlig sits eller samma beroendeskap av SDs närvaro i andra inlägg där man tar för givet att barnen sköts av andra när SD/HD ägnar sig åt egna hobbies) och våldet har rättfärdigats med att ändamålen helgar medlen varvid det blivit okej även om andra av oss menat att det var ett bakvänt medel oavsett slutgiltig ur-bilen-effekt... Till detta SD-tilltalande scenario med SD som offer för den misshandel som blev anmäld för, är det ju möjligt att ställa ett annat med LW som faktiskt offer ifall det det stämmer att flera anhöriga vetat om hot och trakasserier under en längre tid som LW känt obehag inför. Det svåra är att ord står mot ord nu och medan SD lever och har hälsan med eller utan testosterontillskott så är LW mördad och har ingen möjlighet att sprida sitt ord längre om vad som egentligen skedde. Protokoll från domstol beskriver det våld som de båda angett, rättsväsendets bedömning om detta vålds syfte (vilket inte för den delen behöver vara en rättvis dom) och därmed giltighet samt att LW av någon anledning valt att dra tillbaka en annan anmälan. Det står inte varför LW drog tillbaka anmälan, ifall det var för att hon erkände att hon bara hittat på hela historien eller om det var för att hon kanske blev hotad att göra så. Ord mot ord. Här i tråden har vi mest de som försvarar SD och får höra nu vad han säger medan LW är tystad för evigt.
Citera
2018-09-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Sh.Holmes:

Hur kommer det sig att jag verkar bli målet för er uppmärksamhet, är jag:

1. Misstänkt för mord på LW?
2. Haft en affär med LW och varit otrogen mot min fru i flera år?
3. Använt dokumenterat våld mot LW samt har ett omvittnat dåligt humör?

Jag:

Hur ska vi kunna svara på den? inget du direkt skulle avslöja här

Vad är det du inte förstår?
frågade Sh.Holmes hur vi ska kunna veta om han haft en affär med LW och varit otrogen mot sin fru?

Jag förstår. Är man på Flashback bär man alltid med sig i bagaget att det är ett totalt Anonymt forum. Det är liksom grundfundamentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in