2018-09-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Att man nu fått ta del av denna kvinnas berättelse ger utredningen ny information som de inte hade tidigare. Hmmm, detta kan ju betyda att hon är ett vittne som faktiskt sett GM och LW tillsammans strax före mordet. Detta kan också innebära att kvinnan sett någon helt annan person än den nu MT. Naturligtvis kan det innebära något helt annat.

Det kryptiska uttalandet gällande ny information till utredningen är ju ett mindre genombrott som hjälper utredningen vidare. Sedan skall man också komma ihåg att vittnesuppgifter kan vara vanskliga och inte alltid tillförlitliga.

Bra i alla fall med lite ny info i tråden.

Jag är lite intresserad av hur informationen rörande upphittade tanten landat hos NA. Polisen praktiserar stenhård sekretess sägs det. Så har tanten eller anhöriga tipsat NA eller har polisen gjort ett undantag för att förhindra allmänheten från att jaga tanter?
Citera
2018-09-25, 17:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har han hittat burken i vägrenen då? Och det var nå’ hälsokosthistoria? Jaha. Eller? Han borde för sitt eget bästa ändå inte lägga upp bilderna. Att han gör det antyder ett lite taskig urskillningsförmåga.

Ni borde inte, liksom ni inte borde länka till artiklar utan refererande kommentar, länka till bilder utan att förbereda tråden om vad de är på väg att utsättas för. Det är öppet mål. Det står ju i loggen vad det är fråga om.

Vad är ni, journalister utan anställning som journalister?

Kalla inte mig för "ni", eftersom det inte är jag som länkat till bilderna utan att ange källa eller refererande kommentar. Bilderna postades av (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

(Om du tittar på samtliga inlägg från mig, så kan du nog se att jag alltid är väldigt noga med att ange kompletta källhänvisningar).
Citera
2018-09-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är lite intresserad av hur informationen rörande upphittade tanten landat hos NA. Polisen praktiserar stenhård sekretess sägs det. Så har tanten eller anhöriga tipsat NA eller har polisen gjort ett undantag för att förhindra allmänheten från att jaga tanter?

Kan ju också vara så att NA tidigare gått ut med efterlysning av damen i fråga via polisens önskemål och nu har man följt upp med att tanten är hörd.
Polisen använder sig av media medvetet och har alltid ett syfte med det.
Syftet i detta fall kan handla om att sätta psykisk press på den MT b. la.
Citera
2018-09-25, 17:09
Medlem
Citat:
Den efterlysta tanten är tydligen upphittad iaf

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/vittne-laste-na-horde-av-sig-till-polisen-om-hjarstamordet-det-var-nyttig-information

"Polisen har nu fått kontakt med den 70-åriga kvinna som är en viktig pusselbit i Lena Wesström-utredningen.
– Kvinnan hade läst om efterlysningen i NA och hörde av sig till oss, berättar polisinspektör Lisa Rehn."

"Det var i början av september som polisen gick ut och efterlyste vittnen till mordet på Lena Wesström. Framförallt letade polisen efter en kvinna i 70-årsåldern som skulle ha hört någon prata utanför sin bostad samma natt som Lena Wesström försvann.

Polisen har letat ganska länge efter kvinnan, som ska bo i närheten av brottsplatsen, men inte lyckats få tag i henne. Men när NA skrev om efterlysningen fick polisen napp.

– Ja, kvinnan kände igen sig när hon läst om det i tidningen, sedan tog det någon dag innan hon ringde oss, berättar Lisa Rehn som tog emot samtalet den 13 september.

Har det hjälpt polisutredningen att ni fick tag i kvinnan?

– Ja, men det har det, säger Lisa Rehn. Hon har gett oss information som vi inte hade tidigare."

Utmärkt! Då kan vi släppa "den lilla grå" så länge. Återstår att få höra vad hon sett och hört.
Citera
2018-09-25, 17:12
Medlem
SeamanStainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Välkommen!
Eftersom du följt detta sedan början så vet du vad som gäller. Alla bits dock inte.

Nej, rättsapparaten i Örebro består inte av fullständiga idioter.

Sedan är det ett beklagligt faktum att NFC inte klarar av leverera tekniska resultatanalyser inom rimlig tid, gäller alla fall oavsett prioritering. Även där sannolik gärningsman sitter häktad.

Som följd av det vet vi inte exakt värdet av den tekniska bevisningen. Vi vet bara att Åklagaren bedömt det värdet till Sannolika och att TR hade motsatt uppfattning.

Hade en ny/annan gärningsman dykt upp på scen hade vi sannolikt vetat det vid det här laget. Precis som du skriver.

Polisen vidhåller att SD är den skäligen misstänkte. Det får man då betrakta som fakta.

Med tanke på att det rör sig om ett så grovt brott är det givet med en rättspsykiatrisk undersökning. Dom är utomordentliga proffs! Det resultatet är jag intresserad av.

Narcissistiska drag är för mig uppenbart.

Har du sett SD på andra sidor än de som nämns här?

Nja. Har läst tusentals geologgar genom åren men inga så udda/konstiga och narcicistiska som den herren skriver.... Skulle bli väldigt förvånad om det skulle dyka upp nån annan gärningsman.
Citera
2018-09-25, 17:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kalla inte mig för "ni", eftersom det inte är jag som länkat till bilderna utan att ange källa eller refererande kommentar. Bilderna postades av (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

(Om du tittar på samtliga inlägg från mig, så kan du nog se att jag alltid är väldigt noga med att ange kompletta källhänvisningar).

Jag ber om ursäkt för min bekvämlighet där. I mitt sinne förelåg kan jag försäkra ingen risk för sammanblandning mellan dig och syndare/n i detta särskilda fall, eller snarlika syndare i andra. Men för sent tillkommande kan det ju se ut så givetvis. Och det var slarvigt.

Sen hade jag väl nästan höga tankar även om syndarn. Klurigt det där med förtroende...
Citera
2018-09-25, 17:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag ber om ursäkt för min bekvämlighet där. I mitt sinne förelåg kan jag försäkra ingen risk för sammanblandning mellan dig och syndare/n i detta särskilda fall, eller snarlika syndare i andra. Men för sent tillkommande kan det ju se ut så givetvis. Och det var slarvigt.

Sen hade jag väl nästan höga tankar även om syndarn. Klurigt det där med förtroende...

Ingen orsak, men tack för klargörandet. Det här mordfallet kantas nog av allehanda personliga känslor likväl som generaliserande åsikter, så det gäller att vara källkritisk oavsett vems postade uppgifter man läser.
Citera
2018-09-25, 17:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Varför undrar män det?
Få se nu, vinter o sent. Utan motor igång blir bilen iskall väldigt fort... tror hon ledsnat på att prata med sig själv ganska fort.
Törs man fråga hur länge du skulle vänta i kylan för att frysa ut henne mitt i natten?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-25 kl. 18:17.
Citera
2018-09-25, 17:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Och med tanke på allt kvittrande (och tjattrande) i tråden verkar SD vilja slänga åt oss en liten pik

Eller hinta om ett konstant tuggande ...

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=61d33251-7693-47bc-83ac-eb2d1a56dcd3&IID=d6a07a8b-75cc-4141-8945-cebaf6e6c132
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-25 kl. 18:22.
Citera
2018-09-25, 18:41
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och med tanke på allt kvittrande (och tjattrande) i tråden verkar SD vilja slänga åt oss en liten pik

Eller hinta om ett konstant tuggande ...

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=61d33251-7693-47bc-83ac-eb2d1a56dcd3&IID=d6a07a8b-75cc-4141-8945-cebaf6e6c132

Där stod korna och tjurade när SD ville ha sällskap Han borde tackat dem för att de tålmodigt tuggar gräset drickbart för oss, tycker jag! Tack för ännu ett suveränt inlägg i tråden. Som alltid lyckas du servera allvar garnerat med en lagom dos humor
Citera
2018-09-25, 18:51
Medlem
Vi vet att SD umgås mycket med HD, men hur är det egentligen med JG? Är de fortfarande tajta, det verkar inte så. Kanske verkligeten börjar sjunka in hos JG, tvivel om både sitt och andras agerande växer.

Har hört fler vittnesmål om att cachare känner olust när en misstänkt mördare SD, dyker upp oanmäld på event.
EGT tyckte inte att han som MGM skulle behöva anmäla sig i förväg, hon verkar rätt ensam i den uppfattningen.
För vem vill träffa en misstänkt mördare och prata glättigt? Var är Softis förresten, jaha mördad, och du är misstänkt, jaha..
Citera
2018-09-25, 18:56
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag frågade inget om MGM utan jag undrade om du hade fått information från en källa om att LW och AL hade en relation. En källa som du litade på enligt egen utsago. Vidare undrade jag om du visste när i tiden relationen mellan LW och AL skulle ha varit aktuell.

Som du själv kan se på loggningar, så har de umgåtts i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in