2018-09-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vad tusan har nu Markusson (som är helt ny) och styrelsen (som trots allt är den bästa på år och dag!!!) gjort då?
Visst kan man kritisera mycket men det får ju finnas gränser, gnäll bara för gnällandets skull är ju otroligt poppis hos rätt många nu.

Det spelar ingen roll hur mycket taggtråd vi käkar om vi uppträder likt igår, då har vi ingen chans ändå. Sedan är ju matcher som torsdagens matcher som alltid liksom lever sitt liv utanför ramarna och kan gå lite hur som helst.
Mardrömmen är givetvis att vi hamnar i underläge likt igår och tvingas framåt så ni kan kontra mot oss. Visst kom vi tillbaka mot Ellos men det är ju en "viss" skillnad i kvalité mellan er och det gänget.
Inför Häcken, er och Bajen var man ju övertygad om noll pinnar och det finns inget som föranleder mig att ändra inställning där.

Gårdagen då? Tja, det var iaf glädjande att se att Amos höll klassen och var vår bäste trots fyra insläppta baljor. Det blir svårt att motivera att Dahlin ska in igen på torsdag med annat än rutin. En hel del fina räddningar av Amos men han kan ju inte lastas för att det inte finns något försvarsspel.

Vi har inget försvarsspel, vi ligger kvar med fem man när vi ska anfalla när röva bara har 1-2 gubbar kvar i offensiven och detta trots att vi måste göra mål.
Trivsamt iaf att Söder satte en balja igen, forwards behöver sina mål och förhoppningsvis växer han in i det mer och mer nu och kan rädda oss med några baljor.
Förövrigt helt rätt att inte slita på Tobbe när matchen var helt körd.

Finns det inget positivt att ta med sig från gårdagens besök på Bravida då? Jodå, det bjöds på gratis kaffe och bulle!
Tålamod, tålamod och tålamod
Förorten krossar IFK, ett IFK frittfall. Ett IFK som typ varit i fritt fall sedan mitten av -90 talet. Ja så bort med ALLT.
Markusson är säkert anställd för att han har ett IFK hjärta. Som man hört förr.
Samma IFK hjärta som Robert A, C Carlsson, MP, J Nilsson osv osv.
2018-09-25, 11:22
Medlem
För att vara en som (enligt egen utsago) inte bryr sig om IFK Göteborg uppvisar tönten järämy ronik ett stort intresse för klubben, precis som han gör med andra klubbar i andra sporter.
2018-09-25, 12:13
Medlem
simonvps avatar
Vilken jävla pissmånad september har varit för oss. Först försvann derbyspöket, sen chansen att knappa in på aik och allra sist förmodligen även guldchansen. Detta i 3 matcher som vi egentligen gör rätt bra, möjligen undantaget första halvlek mot Sirius.

Bittert att vi inte har samma flyt som i våras, för vi är nog trots allt inte särskilt mycket sämre i prestationerna nu jämfört med då.
2018-09-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
För att vara en som (enligt egen utsago) inte bryr sig om IFK Göteborg uppvisar tönten järämy ronik ett stort intresse för klubben, precis som han gör med andra klubbar i andra sporter.
Jag ser IFK då och då på tv. Nån gång på plats om jag är i Göteborg på jobb. Då IFK är den absolut största fotbollsklubben i Sverige så är det klart att den intresserar en del.

Men att supportrar köper allt är ju tokigt. IFK har noll spel, noll ide och fullständigt oorganiserat. Ändå hyllas Poya och Gren. Vilket jag inte kan förstå.
2018-09-25, 12:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag ser IFK då och då på tv. Nån gång på plats om jag är i Göteborg på jobb. Då IFK är den absolut största fotbollsklubben i Sverige så är det klart att den intresserar en del.

Men att supportrar köper allt är ju tokigt. IFK har noll spel, noll ide och fullständigt oorganiserat. Ändå hyllas Poya och Gren. Vilket jag inte kan förstå.

Gren hyllas väl inte på något sätt av en endaste människa på Flashback (eller på jorden för den delen)?
2018-09-25, 12:39
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:

Hyllas verkligen Poya? Är det inte snarare mer så att folk önskar lite tålamod då man bytt en hel startelva på ett år. Tycket Westberg sa igår att det bara är Salomonsson kvar i elvan jämfört med samma tidpunkt för ett år sedan.
2018-09-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Gren hyllas väl inte på något sätt av en endaste människa på Flashback (eller på jorden för den delen)?

Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Hyllas verkligen Poya? Är det inte snarare mer så att folk önskar lite tålamod då man bytt en hel startelva på ett år. Tycket Westberg sa igår att det bara är Salomonsson kvar i elvan jämfört med samma tidpunkt för ett år sedan.
Det finns väl flera forum än flashback.
Men till frågan så kan man se hur både Poya och Gren hyllas och ord som tålamod om och om igen nämns.
IFK kan på riktigt bli indragna i kval med tanke på vilka lag man ska möta.

AIK hemma
Hammarby borta
Trelleborg hemma
BP borta
Sundsvall hemma
Djurgården borta
Malmö hemma
Örebro borta

Den enda match av dessa så skulle jag säga att Trelleborg hemma är den match som jag ser som den match man har bäst chans att vinna.
2018-09-25, 14:35
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Bajen torskar ju knappast guldet i vår match. Deras form senaste 14 omgångarna är långt ifrån guldmässig. 22 poäng. Ungefär 1,5 poäng per snitt.

Jag förstår besvikelsen. Men AIK är ett klart bättre fotbollslag i grunden och vann matchen rättvist.
Dom är ett bättre fotbollslag ja. Men att dom vann derbyt rättvist? Nja, tycker det kunde slutat hur som helst faktiskt.

Sen är det såklart som du säger, guldet avgjordes inte denna match, men läget hade ju varit helt annorlunda vid vinst, det kan du ju ändå hålla med om.
2018-09-25, 14:57
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Det finns väl flera forum än flashback.
Men till frågan så kan man se hur både Poya och Gren hyllas och ord som tålamod om och om igen nämns.
IFK kan på riktigt bli indragna i kval med tanke på vilka lag man ska möta.

AIK hemma
Hammarby borta
Trelleborg hemma
BP borta
Sundsvall hemma
Djurgården borta
Malmö hemma
Örebro borta

Den enda match av dessa så skulle jag säga att Trelleborg hemma är den match som jag ser som den match man har bäst chans att vinna.

Jo, jag är medveten att det finns fler kanaler än Flashback att ventilera åsikter på. Att man snackar om tålamod kan jag i viss mån köpa, att Poya hyllas förstår jag däremot inte alls och det vore kul att höra hur hyllarna motiverar dessa

Helt enig, det där spelschemat är inte att leka med. BP borta kan bli intressant.
2018-09-25, 15:50
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jo, jag är medveten att det finns fler kanaler än Flashback att ventilera åsikter på. Att man snackar om tålamod kan jag i viss mån köpa, att Poya hyllas förstår jag däremot inte alls och det vore kul att höra hur hyllarna motiverar dessa

Helt enig, det där spelschemat är inte att leka med. BP borta kan bli intressant.

Fast Gbg är inte tillräckligt dåliga för att gå lottlösa från de matcherna. Man kommer säkert greja med någon skrällseger här och där. Lägg till att det är för många lag under som är för dåliga och som inte kan rycka ifrån.

Ska räcka med två segrar till för Gbg att klara kontraktet. Man kanske inte nödvändigtvis tar dem mot BP och TFF, men de kommer liktväl att tas, det vågar jag satsa mina testiklar på.
2018-09-25, 15:51
Medlem
Citat:

Känner människor med väldigt god insyn i Blåvitt. Ska man tolka deras insights från klubben verkar Gren vara mycket opålitlig och bufflig och ha en intrigerande attityd där han sticker knivar i ryggen och samtidigt fjäskar uppåt. Borderline psykopat sa en. Stämmer det? Tycks vara en som är rädda för honom inom klubben. En gåta att han i så fall fått hållas.
2018-09-25, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Dom är ett bättre fotbollslag ja. Men att dom vann derbyt rättvist? Nja, tycker det kunde slutat hur som helst faktiskt.

Sen är det såklart som du säger, guldet avgjordes inte denna match, men läget hade ju varit helt annorlunda vid vinst, det kan du ju ändå hålla med om.

AIK brände en straff, hade en farlig frispark som smet precis utanför stolpen och gjorde mål på sitt tredje friläge (!) i matchen. Bajen skapade två jättechanser första kvarten. Men AIK skapade klart fler och hetare målchanser sett över 90 minuter. Resultatet speglade matchen rätt väl. Jag tycker absolut att det var en rättvis seger. Matchen kunde dock, lite onödigt, slutat med ett X. Vi ska bara vinna en sån här match med de lägena som Goitom, Olsson och Tarik bränner.

Självklart hade läget sett mycket annorlunda ut vid Bajenseger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in