2018-09-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag har visserligen bara lyssnat på två grodor, men minns på rak arm att de diskuterade vem som var den värste massinvandringsarkitekten i svensk historia. Kasselstrand svarade korrekt: Reinfeldt. Sedan minns jag K:s reflexion från Uddevalla-torgmötet och invandrarattacken där: "Vi är ju inte gjorda av porslin", var K:s kommentar. Jag gillar hans humor!

500.000 utvisade anser jag inte alls orealistiskt! Att det sedan är för tufft för väljarna, visar ju bara hur veka svenskarna blivit, tyvärr. Men genomförbart är det absolut - när den politiska viljan väl finns. Alternativet är att tramsa med i integrationslögnen - och kasta pärlor för svin.

Dina idéer om antisemitism-light och kritik mot svarta och MENA, vore ju som att be om att bli anmäld för HMF 50 gånger om. Det är knepigt nog att undgå anmälningar som det är, med det partiprogram de har.

Okej, tack för svaret.

Jag har nog lyssnat på minst ett tiotal avsnitt (kanske mer). Startade med de senaste som de gjorde strax efter AFS bildades. Tyckte inte det gav så mycket dock så jag lyssnade inte på mer.

Minns mest att de satt och kallade allting för "va e de fö dumheter".
I ett avsnitt spelade de låten Mäster Olof. Det är en bra låt.

Faktum är att Ingrid och Conrad för mer djupgående resonemang i sin podd.

Jag är inte så förtjust i Kasselstrand. Jag tror min åsikt delas av alla utom AFS-fanboys. Han är ocharmig. Konstigt att Sverige inte kan få fram en Nigel Farage eller Orban eller sådan. En förtroendeingivande folklig man med pondus.
Dina idéer om antisemitism-light och kritik mot svarta och MENA, vore ju som att be om att bli anmäld för HMF 50 gånger om. Det är knepigt nog att undgå anmälningar som det är, med det partiprogram de har.
Du förstår mig inte... men det är okej, trodde inte jag skulle bli förstådd.

Seriöst, du ser väl hur många som stör sig på att Sverige håller på bli ett arab/neger land?

Nä men kör på med 500k-utvisningspolitiken då.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Så partiet ska torgföra "en lättare anti-semitism" och indirekt rasism mot negrer men inte att en halv miljon systembelastande invandrare ska återvandra? Okej.

Ja, eftersom det ena är åsikter som delas av ganska många. Se på flashback t.ex.

Där med att utvisa 500k är inget man läser här. Det är inte catchigt. Det skulle fungera bättre att visa bilder på vem exakt man vill utvisa, typ våldtäktsmän och 10-barnsfamiljer som levt på bidrag i 20 år. Det är ju sådana som svenskar vill utvisa.

Men som sagt så tror jag att det inte är så lönt för mig debattera frågan hur mycket som helst. AFS-fansen i tråden är övertygade om att de har rätt. Isf förutspår jag att AFS i EU valet får ännu lägre än 0,3% och i valet 2022 får de mindre än 1%.
Citera
2018-09-24, 08:25
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Jag undrade just varför rösträkningen var så försenad, men nu har det - bevisligen -uppdagats valfusk i Stockholms län - också:

(FB) Valfusk i Stockholm, personal har skickats hem!

Stockholms län borde vara ett av AfS starkare områden, tycker jag, eftersom många inom AfS partiledning kommer därifrån, så man kan ju undra om det påverkat AfS resultat också? Men man kan ju aldrig veta.

Tycker AfS partiledning ska våga komma med något uttalande (utan att vara rädda för att kallas för ”foliehatt” eller dåliga förlorare) om allt detta uppdagade valfusk och hur de själva ämnar lösa rutinerna i framtiden, när de kommer till makten. AfS har ju redan i sitt partiprogram visat på en dellösning beträffande själva valsedlarna, som bör vara en och samma, såsom i Finland.

Det här landet har ju verkligen blivit en bananrepublik och alla dessa j-la naiva svenskar som inte vågar se sanningen med valfusket, (som dock sannolikt drabbat SD mest) vilket inkluderar några fortsatt naiva AfS:are härinne också. Ingen nämnd och ingen glömd…

(FB) Extremt valfusk bakom årets resultat?

Fy faaan!
Citera
2018-09-24, 17:20
Medlem
Det vore väldigt trist om Erik lägger av. Han uttalande på twitter kan tolkas så med anledning av fortsättningen. En sådan frisk fläkt med humor behövs.
Citera
2018-09-24, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Det vore väldigt trist om Erik lägger av. Han uttalande på twitter kan tolkas så med anledning av fortsättningen. En sådan frisk fläkt med humor behövs.

Varför anger du inte efternamnet på AfS-politikern? Erik Berglund, menar du? Vad skulle han ha skrivit, som ger anledning att befara ett avhopp? Jag har inte hittat minsta tecken på det.
Citera
2018-09-24, 17:37
Medlem
Citat:
Varför anger du inte efternamnet på AfS-politikern? Erik Berglund, menar du? Vad skulle han ha skrivit, som ger anledning att befara ett avhopp? Jag har inte hittat minsta tecken på det.

”Vi får se” efter tacket för stödet snarare än ”Nu kör vi”
Citera
2018-09-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redness
”Vi får se” efter tacket för stödet snarare än ”Nu kör vi”

Seriöst? Det var då till att övertolka negativt!

Däremot finns det anledning att befara att de, som inte twittrat alls efter valet, kommer att sluta.
Citera
2018-09-24, 18:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Seriöst? Det var då till att övertolka negativt!

Däremot finns det anledning att befara att de, som inte twittrat alls efter valet, kommer att sluta.

Låt dessa personer vila upp sig lite innan du spekulerar i att deras politiska karriärer är över.
Citera
2018-09-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Låt dessa personer vila upp sig lite innan du spekulerar i att deras politiska karriärer är över.

Absolut! Ingen nämnd...
Citera
2018-09-24, 20:15
Medlem
Själv skrev jag i denna tråd att det vore utmärkt om AfS uppnådda 1 % vid valet och att hoppas på 4 % skulle vara en formlig jordbävning.

Om framtiden har jag följande att säga. Just nu är svensken trött på politik och man vill bara att de valda ska komma överens och ordna upp problemen. Det kommer de naturligtvis inte att göra utan problemen kommer att fortsätta att stacka upp sig.

Om jag var i den positionen att ge råd så skulle jag föreslå att AfS tar en funderare kring frågan om populism. En riktigt bred och härlig anti-migrations ekonomisk skattesänkarpopulism där man skjuter in sig på migranter och skatter, brottslighet, bidrag, pensioner etc.

Svensken har sedan 1990-talet blivit så grundligt marinerad i värdegrund och flyktingvurmande att ett tufft nej, ut inte riktigt fungerar i dagens klimat. Det är för många psykologiska spärrar som måste övervinnas.

SD förlorade en del av valrörelsen när de inte förmådda lyfta kostnadsaspekterna av alla utlänningar som just nu bor i Sverige. Just nu lever vi i ekonomismens tidsålder och allt kan och ska motiveras av ekonomiska skäl. Den ekonomiska flanken för mångkulturen är dock obevakad och det är i princip svårt att motivera varför somalier ska bo i Sverige och kosta 10-20 gånger mer än hemma i Somalia. Stenhårda ekonomiska argument kombinerat med lite mer folklighet kommer man långt på.

- Allmänna val i Somalia
- Fred i Irak
- Fred i Syrien
- Kabul är säker nu

Lyd Laman och åk hem och bygg upp era egna länder. Ni kan få en slant som ni kan starta upp med. Hundra tusen är en förmögenhet hemma i Somalia.

Rasism fungerar inte och antisemitism är politiskt självmord. Inte nej, ut utan mer nej, hem.
Citera
2018-09-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Okej, tack för svaret.

Jag har nog lyssnat på minst ett tiotal avsnitt (kanske mer). Startade med de senaste som de gjorde strax efter AFS bildades. Tyckte inte det gav så mycket dock så jag lyssnade inte på mer.

Minns mest att de satt och kallade allting för "va e de fö dumheter".
I ett avsnitt spelade de låten Mäster Olof. Det är en bra låt.

Faktum är att Ingrid och Conrad för mer djupgående resonemang i sin podd.

Jag är inte så förtjust i Kasselstrand. Jag tror min åsikt delas av alla utom AFS-fanboys. Han är ocharmig. Konstigt att Sverige inte kan få fram en Nigel Farage eller Orban eller sådan. En förtroendeingivande folklig man med pondus.
Du förstår mig inte... men det är okej, trodde inte jag skulle bli förstådd.

Seriöst, du ser väl hur många som stör sig på att Sverige håller på bli ett arab/neger land?

Nä men kör på med 500k-utvisningspolitiken då.

Ja, eftersom det ena är åsikter som delas av ganska många. Se på flashback t.ex.

Där med att utvisa 500k är inget man läser här. Det är inte catchigt. Det skulle fungera bättre att visa bilder på vem exakt man vill utvisa, typ våldtäktsmän och 10-barnsfamiljer som levt på bidrag i 20 år. Det är ju sådana som svenskar vill utvisa.

Men som sagt så tror jag att det inte är så lönt för mig debattera frågan hur mycket som helst. AFS-fansen i tråden är övertygade om att de har rätt. Isf förutspår jag att AFS i EU valet får ännu lägre än 0,3% och i valet 2022 får de mindre än 1%.

Jag tycker Kasselstrand är suverän. Han har stil. Jag trodde i princip alla i hans generation var helt söndercurlade - tills jag hörde honom och flera andra AfS:are. Sedan är han ju en riktig dandy-charmör. Precis som Ulla Billquist sjunger i "Min Soldat". Det är en trevlig bonus med torgmötena förresten - Ulla Billquists fina schlagersånger.

Och är du less på negrer/MENA, så är det bara att följa Kasselstrands recept: Return to sender!
Inga konstigheter - självklarheter.
Citera
2018-09-24, 23:12
Medlem
sdxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
På vilket sätt tycker du att han är ocharmig? I svensk politik är han ju en väldigt frisk fläkt och i det närmaste oemotståndlig. Han är intelligent, välutbildad och har en vinnande personlighet. Vänligen utveckla vad du menar.
Citera
2018-09-24, 23:29
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Jag tycker Kasselstrand är suverän. Han har stil. Jag trodde i princip alla i hans generation var helt söndercurlade - tills jag hörde honom och flera andra AfS:are. Sedan är han ju en riktig dandy-charmör. Precis som Ulla Billquist sjunger i "Min Soldat". Det är en trevlig bonus med torgmötena förresten - Ulla Billquists fina schlagersånger.

Och är du less på negrer/MENA, så är det bara att följa Kasselstrands recept: Return to sender!
Inga konstigheter - självklarheter.

Citat:
Ursprungligen postat av sdx
På vilket sätt tycker du att han är ocharmig? I svensk politik är han ju en väldigt frisk fläkt och i det närmaste oemotståndlig. Han är intelligent, välutbildad och har en vinnande personlighet. Vänligen utveckla vad du menar.

Kasselstrand har pondus också trots att han bara är 31, och trots att han inte verkar vara storvuxen.

På torgmötena man såg var han en stor man, mycket större än han framstod i Kokta Grodan.

En riktig ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in