2018-09-25, 00:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det har tydligt framgått du inte haft resning alls att få ut henne ur bilen.

Hon var ju liten och nätt.
Han kunde väl bara ha lyft ut henne?
Citera
2018-09-25, 00:09
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ärligt talat, vem fåglarna kan tro att just detta är en bra metod? Att få en person att kliva ur en bil?

Prata med en random Taxi-chaufför. Tillfoga skador för att hen inte lämnar bilen? NO WAY.

Detta handlar om en upptrappning av våld.

OK. Ni som inte delar min syn ... Välkommen.

Word! +1 på den!

Jag har svårt att se att det beskrivna våldet verkligen var en metod vald i syfte att få ut någon med hjälp av. Hålla fast är liksom verkande åt annat håll. Nu är jag dock ingen stjärna i fysik.
Citera
2018-09-25, 00:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ärligt talat, vem fåglarna kan tro att just detta är en bra metod? Att få en person att kliva ur en bil?

Prata med en random Taxi-chaufför. Tillfoga skador för att hen inte lämnar bilen? NO WAY.

Detta handlar om en upptrappning av våld.

OK. Ni som inte delar min syn ... Välkommen.

Meningslös jämförelse, den vanliga kunden för en taxichaufför är inte någon han känner väl, där är andra bevekelsegrunder till varför man agerar på ett visst sätt, på samma sätt som exempelvis butiksbiträden instrueras till att inte sätta sig till motvärn om en rånare hotar med våld för de vill ha kassan.

De inblandade här känner varandra sedan länge och väl, och det synes som om det funnits någon typ av slitning dem emellan (för du menar inte att LW hade för vana att försöka tvinga sig kvar i andras fordon antar jag?) så hur personal i tjänstesektorn uppför sig mot okända besvärliga kunder är nog mindre relevant. Men hursomhelst fick ju SD ut LW ur bilen med denna dåliga metod trots allt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-09-25 kl. 00:16.
Citera
2018-09-25, 00:10
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Men, är inte LW implicit med i de spekulationer vi har kring denna trio som då blir en kvartett? Jag tänker att LW är ju BO, centrum för alla våra spekulationer och granskningar. I min värld har hon ju alltid funnits med för att förstå hur de andra agerar, ev motiv och varåt lojaliteter ligger placerade osv. Men visst, det är ännu aspekter kring LW själv som vi saknar och som vore relevanta att få veta mer kring. Vi vet en del om hennes arbete, byte av arbete, arbetstider, blogg, skilsmässa, rykten om hennes relation till barnen, samt fritidsintressen. Däremot upplever jag att vi fortfarande saknar mycket kring hennes relation med de församlingar som hon varit aktiv inom. Sedan så har vi ju även om Snor-Johan inte minns det nu varit inne så sent som i veckan flera gånger på vilken relation hon hade med de andra utöver SD, ifall det finns någon historik med någon som är äldre än vad vi kan se i loggar osv. Kände hon t ex HD eller JG ännu tidigare än SD? Hur kom hon i kontakt med alla i detta gäng?

Du har rätt. Vi har inte glömt bort LW när vi spekulerat. Jag blev rejält orolig för att jag (omedvetet) hade resonerat och funderat utan att inkludera LW. Tack. Dina tankar berikar denna tråd!
Citera
2018-09-25, 00:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det har tydligt framgått du inte haft resning alls att få ut henne ur bilen.
För dig kanske. De flesta andra vet att jag har rätt. Ett enkelt sätt (av flera möjliga) hade varit att helt enkelt börja gå därifrån. En del kanske skulle se det som en förlust? Ja kanske av slaget men inte av kriget och det lär väl vara det långsiktiga målet.
Citera
2018-09-25, 00:13
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Du har rätt. Vi har inte glömt bort LW när vi spekulerat. Jag blev rejält orolig för att jag (omedvetet) hade resonerat och funderat utan att inkludera LW. Tack. Dina tankar berikar denna tråd!

Tack! Och ditt samvete och ödmjukhet behövs i en annars polemisk tråd där vi riskerar att fastna i meningslöst skyttegravskrig.

LW finns med i våra diskussioner som navet men visst, som sagt, det finns ännu aspekter som kan belysas mer för att förstå eller utesluta olika motiv.
Citera
2018-09-25, 00:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag drabbades av dåligt samvete gällande LW när jag läste (det av mig fetmarkerade) i ett av Snor-Johans inlägg. LW:s ”melodier” och unika ”arior” kanske inte hade fått tillräckligt med utrymme när jag vilt spekulerade kring SD-JG-HD, befarade jag.

GM lät inte LW sjunga mer. Som tur är finns det skribenter som kände LW och som låter henne få tala genom dem.

Kristallklart... Försök igen?
Citera
2018-09-25, 00:30
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kristallklart... Försök igen?

Jag vill gärna svara dig så gott jag kan. Vad vill du att jag förtydligar? Jag erkänner att jag är lite trött nu och måste sova en stund. Jag får bli ett eventuellt svar skyldig till i morgon (idag).
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2018-09-25 kl. 00:40. Anledning: Tillägg
Citera
2018-09-25, 00:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du ställer en fråga ingen verkar kunna svara på, så frågan är vad är din teori? Varför fortsatte dom umgås (om så sporadiskt)? Varför ringer LW till TeamDavidsson vid FTF-jakter?

Min teori (och även det jag hört):
Utåt till sina vänner har LW svartlistat SD ganska hårt, men inte inåt. Det har varit ett spel för galleriet och för att hålla HD lugn.
"Misshandeln" i bilen var bagatellartad och inte alls så dramatisk som vissa verkar tro. Detta har LW själv uttryckt för dom som ifrågasatte hela historien när den uppdagades och hon vart påkommen med SD (tror det var just turen på skridskor som vart ifrågasatt).
Vad jag tror och drar slutsatsen till: Anmälan var en hämnd för SD inte vill mer.

Händelsen som eskalerade till ett mord, om SD är skyldig, kan vara en liknande situation. Dock har jag lika svårt att tro det om LW som SD är mördare. Det känns som hon hade ett helt annat fokus denna tid än att skriva nått till SD.
Teorin om att SD skulle ha invändningar mot hennes resa har samma fel i sig, SD hade ett
annat fokus vid denna tidpunkt tror jag.

Men polisen har väl bevis för att de haft kontakt den dagen?
Och du har väl själv skrivit att de har fortsatt sin relation och
hade kontakt den dagen?
Varför skulle de haft det om båda gått vidare?
Citera
2018-09-25, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Nja, jag tolkade det som att du försökte förminska Lenas upplevelse med att berätta om dina örhängen, mjuka material mm. Jag ville bara påminna om att det fortfarande handlar om våld som gått över gränsen!

Nu vet vi alla att Lena sorgligt nog inte är i livet! Dessförinnan blev hon tyvärr tvungen att uppleva denna händelse med att få sitt huvud gnuggat, då ett örhänge samtidigt blev missformat. Vad som sagt eller upplevts vet bara de som var i bilen!
Det kanske var värre än så? Ingen vet, för när det blir dagsljus och vardag väljer tyvärr många brottsoffer att backa tillbaka.

Dessutom leder långt ifrån alla anmälda hot/våldsbrott till åtal, rättegång och dom.

TuuuuT! Feeeel!!
Det var rätt mängd av tvångsmedel, fråga åklagaren. Skapa inga trådlögner. Skriv att du tycker det.
Här var det ett beslut att den handling LW beskrivit och SD erkänt är hans rätt. Yla inte om att anmälningar inte leder till åtal o.s.v. Här finns inga ord står mot ord i handlingen, eller brist på bevis.

Sen ska jag slänga in en parentes som jag kanske skulle skrivit för länge sedan. Den typen av örhänge har vi med. Det böjer sig av egenvikten och dessutom deformeras om man tappar det i golvet. Galen är gjord så att man kan ändra enkelt lite hur den ska hänga ned.
Citera
2018-09-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För dig kanske. De flesta andra vet att jag har rätt. Ett enkelt sätt (av flera möjliga) hade varit att helt enkelt börja gå därifrån. En del kanske skulle se det som en förlust? Ja kanske av slaget men inte av kriget och det lär väl vara det långsiktiga målet.

Du har naturligtvis Helt Rätt.
Citera
2018-09-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men polisen har väl bevis för att de haft kontakt den dagen?
Och du har väl själv skrivit att de har fortsatt sin relation och
hade kontakt den dagen?
Varför skulle de haft det om båda gått vidare?
Läs igen ditt eget inlägg....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in