2018-09-24, 22:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Nja, jag tolkade det som att du försökte förminska Lenas upplevelse med att berätta om dina örhängen, mjuka material mm. Jag ville bara påminna om att det fortfarande handlar om våld som gått över gränsen!

Nu vet vi alla att Lena sorgligt nog inte är i livet! Dessförinnan blev hon tyvärr tvungen att uppleva denna händelse med att få sitt huvud gnuggat, då ett örhänge samtidigt blev missformat. Vad som sagt eller upplevts vet bara de som var i bilen!
Det kanske var värre än så? Ingen vet, för när det blir dagsljus och vardag väljer tyvärr många brottsoffer att backa tillbaka.

Dessutom leder långt ifrån alla anmälda hot/våldsbrott till åtal, rättegång och dom.
Tvungen? Vilka virrpannor en del av er gloriaputsare är Har du inte förstått att det var hon som tvingade sig kvar i bilen?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-24 kl. 22:47.
Citera
2018-09-24, 22:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ändå knappast någon extravagans väl, särskilt inte om det är ett par styck som samåker? Visserligen kanske jag är fördomsfull utifrån att jag ursprungligen kommer från norra Sverige var en hel del pendlar till och från jobb med liknande sträckor.

Min post kan ha varit lite känslodriven men som ett inlägg i glesbygdsfrågan minns jag den då inte.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-24 kl. 23:06.
Citera
2018-09-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tvungen? Har du inte förstått att det var hon som tvingade sig kvar i bilen.

Mm, men nu lever mannen och har vad jag vet sluppit att bli fysiskt attackerad av henne!
Så hur du än försöker kan du aldrig få mig till att se honom som ett brottsoffer! Okej? Vi tycker olika och behöver inte diskutera detta mer!
Citera
2018-09-24, 23:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Tvungen? Vilka virrpannor en del av er gloriaputsare är Har du inte förstått att det var hon som tvingade sig kvar i bilen?

Påstår han, ja.
Det betyder inte att det är en absolut sanning. Ord stod mot ord.
Citera
2018-09-24, 23:05
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Har med förundran sett dom fruktlösa ansträngningarna att begripa inbördes relationerna mellan HD, SD, JG och LW. Samma frågor om detta upprepas sida upp och sida ner.

Pusselbiten som fattas är LW och att hennes roll i konstellationen med HD, SD och JG som konsekvent ignoreras. Det går inte att förstå förbindelserna mellan dom 4 med utlämnande av huvudpersonen. Det är kanske inte heller långsökt att det är samma postare som i motsvarande grad av rädsla för att skuldbelägga LW istället nedlåter sig till blint hat och avhumatisering av GM. Måhända blir det lättare förstå mordet om det utförts av en djävul.

-- Med det som utgångspunkt så ges bättre förutsättningar att förstå mordet på Wesström.
Förleds INTE tro jag lägger skuld i LWs roll men den är en given förutsättning att komma till insikt om vad som föranlett mordet på Wesström.

Nu känner jag ju inte någon av de inblandade så kan lugnt förklara att jag inte drivs av något blint hat alls mot GM. Hatar nog få här i livet då det är en mycket stark känsla man förhoppningsvis bara bär i privata relationer som går mycket snett och inte mot främmande människor, mördare eller ej. Däremot så bör den som är skyldig till mordet av en oskyldig människa och mor till flera barn bli gripen, dömd och straffad. En åsikt jag kan stå för. Om denna åsikt kallas hat så har vi nog olika definition. Jag har personligen har inget till övers för en mördare men blint hat är väl att ta i? Och då polisen fasthåller vid att SD är den ende misstänkte så koncenterar jag liksom de flesta andra i tråden oss på honom som MGM varvid intresse vid hans person, motiv och bakgrund blir relevant.

Avhumanisering och djävul. Det är din egen tolkning och får stå för dig. Jag kan inte någonstans se att jag eller någon annan för den delen gett MGM/SD några demoniska egenskaper eller omänskliga attribut. Att framstå icke-empatisk klarar han dock av själv bra via loggar. Men djävul, vem påstår du har menat att han är detta?

Jag förstår inte om du syftar på mig (men antar det då du citerar mig) men för att jag reflekterar över det gäng som håller samman efter mordet (dit LW inte kan tillhöra då hon ju är död) betyder det inte att jag är ointresserad av LWs roll i det hela. Har jag sagt det? Citera mig gärna när jag påstår att LWs plats och relationer i pusslet inte är relevanta så ska jag försöka förstå hur jag lyckats säga något sådant. Har faktiskt för mig att jag så sent som igår undrade över precis detta. Ifall hon har någon äldre historik med någon i gänget vilket kan förklara något eller visa på motiv utöver det vi ser i nutida loggar mm. Det är ju en självklarhet att man i granskandet kring mordet även belyser BOs liv men jag finner att detta är gjort desto mer redan medan det saknas mycket information kring personer i hennes närhet som har koppling till polisens MGM.

Sedan så välkomnar jag liksom andra, mer granskande av t ex LWs sociala kopplingar och ev konflikter med folk inom de församlingar som hon varit medlem inom. Kan något ha skurit sig där? Hur var synen på LW bland folk inom Equmenia? Jag har som tidigare uttryckt inget som helst emot att LWs liv och person granskas i jakten på hennes mördare. Har diskuterat detta tidigare i tråden där jag höll med Carina78 om detta och gjorde en skillnad på granskning som är relevant och det som är smutskastning mot mördad person utan röst. Min poäng den gången som jag står kvar vid är att BO måste kunna granskas, även de mindre roliga sidorna ska fram i ljuset, men det bör vara en balansgång då man diskuterar en människa ur stånd att försvara sig och som därtill oavsett hur hen levt nu har fått betala för det med sitt liv.

Jag kan tycka att tråden ändå varit ganska präglat av högt i tak om BO ändå. Det är få vänner här som orkar försvara henne och själv har hon ju ingen möjlighet att göra det. De få vänner som orkar läsa i tråden är så klart ledsna och förbannade samt känner agg mot den polisen säger är misstänkt men har ju som jag läst det i sina beskrivningar och reflektioner även lyft fram LWs mindre vackra sidor. Nu senast skrev väl Sh.Holmes att hon själv liksom de män hon umgåtts med kunde beskrivas som manisk? Det är ju en ganska negativ bild man får av henne då men som hennes vän ändå bjuder oss i tråden på utan att försöka skönmåla.

Sedan till sist. Ja, det är mycket som vi tjatar om sida upp och sida ner. Stör du dig lika mycket på allas perspektiv och frågor eller bara på de som granskar SD/HD eller tolkar jag dig fel som att du stör dig? Du bara konstaterar att det tuggas om mycket i största allmänhet? Isåfall håller jag med dig men det är väl bara att gilla läget med tanke på den stränga förundersökningssekretessen som lagt locket på. I brist på konkreta fakta så har tråden bara spekulationer baserat på digitala uttryck samt spekulationer på spekulationer utifrån tråden. Det gör att det blir tjatigt, rörigt och bara spekulationer med få saker som går att belägga. Men vill man bara ha ren fakta så är väl en fb-tråd i sig det sista stället att gå till i detta läge då inget slipper ut från utredningen? Sedan, frågorna kvarstår ju så länge de inte får några svar varav de fortsätter fylla sidorna. Besvaras de så är det ju bara att gå vidare. Så länge som polisen fortsätter ha SD som ende MGM är jag fortsatt intresserad av honom och de närmsta kring honom som även umgicks med LW i samma kretsar och då kvarstår mina funderingar över ev motiv och kopplingar till mordet bland dem. Avfärdas SD så har jag inga problem med att titta åt annat håll. Jag har ju tidigare nog varit mer inne på t ex MH som möjlig GM.

Sedan finns det så klart en massa aspekter som skulle behöva belysas mer men som vi inte heller får svar kring. Utöver mer ljus på LWs liv i församlingarna så skulle jag gärna vilja veta mer om de andra föreslagna MGMs. Jag själv svävar fortfarande i ovisshet och nyfikenhet kring vad substantiellt som finns på JH och ML eller vad de nu heter, som gör att de ofta av en och samma postar lyfts fram som mer troliga GMs än SD. Jag är helt uppriktigt nyfiken och skulle föredra mer argument kring dessas möjlighet som GM än att dessa namn bara läggs fram sida upp och sida ner utan vidare konkretion annat än datum och påstått pussande vid ett event. Jag tror nog vi alla har mer eller mindre teorier eller spekulationer, aspekter vi finner mer troliga eller mer frågeväckande varav vi driver dessa eller tjatar om dessa mer än annat.
Citera
2018-09-24, 23:14
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Metoden för att få ut personen belyser dock väl vilken personlighet SD besitter. Du må tycka metoden är ok, för mig indikerar den ynkedom.

Första gångerna jag minns tråden började uppehålla sig kring huruvida misshandel baserat på knoggnuggning verkligen är misshandel eller inte så hade jag inget eget konto här så fick läsa och frustrera. Nu tar jag chansen att göra ett eget inlägg i bildebaclet och instämmer fullständigt med dig!

Därtill, LW må ha varit världens pest i bilen, provocerat, räckt ut tungan och tagit fram en nagelfil och slipat SDs favoritskiva med Lundell, faktum kvarstår ändå: ifall man vill få ut en jobbig människa ur bilen så är det nödgade våldet "slänga ut" effektivt för syftet medan trycka ner någons huvud och gnugga knogarna så att personen sitter fast i bilen ganska kontraproduktivt. Ingen av oss utom GM kan idag säga exakt vad som hände i bilen, vem som ville vad eller vad som sades, om det gällde fika, något mer eller efterdyningarna till ett större gräl. Däremot kan vi i efterhand konstatera att SD om han tryckte ner hennes huvud och gnuggade det, knappast använde ett våld som var effektivt för den omedelbara kortaste vägen att få henne ut ur bilen. Det hade varit fredligare att lämna henne kvar och själv gå hem de ynka metrarna hem. Och om han velat få ut henne med våld så hade utkastande varit rimligare än fasthållande.
Citera
2018-09-24, 23:14
Medlem
Citat:
Så formulerade sig ÅK i nedläggningsbeslutet.

Misshandel och våld som ständigt upprepas i tråden är lögner avsedda att rikta ljuset vad som verkligen förekom i bilen.
Det är onormalt att ockupera en annans bil mitt natten, inte att försöka få ut henne därifrån för att åka hem och sova.

Vet du vad som verkligen hände i bilen och bakgrunden?
Citera
2018-09-24, 23:16
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Har med förundran sett dom fruktlösa ansträngningarna att begripa inbördes relationerna mellan HD, SD, JG och LW. Samma frågor om detta upprepas sida upp och sida ner.

Pusselbiten som fattas är LW och hennes aktiva roll i konstellationen med HD, SD och JG som konsekvent ignoreras. Det går inte att förstå förbindelserna mellan dom 4 med utlämnande av huvudpersonen. Det är kanske inte heller långsökt att det är samma postare som i motsvarande grad av rädsla för att skuldbelägga LW istället nedlåter sig till blint hat och avhumatisering av GM. Måhända blir det lättare förstå mordet om det utförts av en djävul.

-- Med det som utgångspunkt så ges bättre förutsättningar att förstå mordet på Wesström.
Förleds INTE tro jag lägger skuld i LWs roll men den är en given förutsättning att komma till insikt om vad som föranlett mordet på Wesström.

Jag blir tvungen att erkänna att jag mentalt försökt fösa samman trion SD-JG-HD och förgäves hoppats på att få höra om de spelade falskt.

Om kvartetten SD-JG-HD och LW i stället placeras i tankens orkesterdike är nog sannolikheten högre att sanningens melodi blir hörbar. Det har du rätt i.
Citera
2018-09-24, 23:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Min post kan ha varit lite känslodriven men som ett inlägg i glesbygdsfrågan minns jag den då inte.

Lite känslodriven? Det var väl ändå ett understatement om du menar att sjuksköterskor har för mycket betalt för att någon med yrket någon gång gör en utflykt på något tiotal mil?

Vad tycker du är en lagom lönenivå för att det ska vara befogat att skriva demagogiskt nonsens på ett internetforum?
Citera
2018-09-24, 23:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag blir tvungen att erkänna att jag mentalt försökt fösa samman trion SD-JG-HD och förgäves hoppats på att få höra om de spelade falskt.

Om kvartetten SD-JG-HD och LW i stället placeras i tankens orkesterdike är nog sannolikheten högre att sanningens melodi blir hörbar. Det har du rätt i.

Varför tar ni inte partituret från munnen och spelar då?
Citera
2018-09-24, 23:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Mm, men nu lever mannen och har vad jag vet sluppit att bli fysiskt attackerad av henne!
Så hur du än försöker kan du aldrig få mig till att se honom som ett brottsoffer! Okej? Vi tycker olika och behöver inte diskutera detta mer!

Mhm, dock kan ju LWs tilltag att vägra gå ur bilen trots att hon ombads göra det vara en kriminell handling och du kan liksom inte "tycka" att hon minsann hade sönderslitna örsnibbar. Eller tror du att du får respekt för utsatta kvinnor genom att hitta på saker och fantisera fritt kring vad som hänt?
Citera
2018-09-24, 23:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam

Men, är inte LW implicit med i de spekulationer vi har kring denna trio som då blir en kvartett? Jag tänker att LW är ju BO, centrum för alla våra spekulationer och granskningar. I min värld har hon ju alltid funnits med för att förstå hur de andra agerar, ev motiv och varåt lojaliteter ligger placerade osv. Men visst, det är ännu aspekter kring LW själv som vi saknar och som vore relevanta att få veta mer kring. Vi vet en del om hennes arbete, byte av arbete, arbetstider, blogg, skilsmässa, rykten om hennes relation till barnen, samt fritidsintressen. Däremot upplever jag att vi fortfarande saknar mycket kring hennes relation med de församlingar som hon varit aktiv inom. Sedan så har vi ju även om Snor-Johan inte minns det nu varit inne så sent som i veckan flera gånger på vilken relation hon hade med de andra utöver SD, ifall det finns någon historik med någon som är äldre än vad vi kan se i loggar osv. Kände hon t ex HD eller JG ännu tidigare än SD? Hur kom hon i kontakt med alla i detta gäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in