2018-09-24, 20:53
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag också. Åklagaren har ju också sagt att misstankarna måste komma "upp en nivå", för att han ska kunna väcka åtal.

Ja, det kanske trots allt inte handlar om ett solklart fall?

Ord står mot ord, vittnen kliver fram 3 dagar efter händelsen (vilket gör att en försvarsadvokat kommer att ifrågasätta vittnena), målsägande ser till att läkarundersöka sig för att polisen skall kunna beställa ett rättsintyg (som en försvarsadvokat kommer att ifrågasätta pga. antalet dagar mellan brottstillfället och läkarundersökningen), osv.

Kanske det lutar åt sms-kommunikationerna? Mannen har kanske krävt sex, hotat med våld, eller något liknande? Eller, kanske han har skrutit om "erövringen" via nätet?
Citera
2018-09-24, 20:55
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nån öppnade dörren och såg vad som pågick?

Och vad såg någon? Uppenbarligen inte något som skulle ha fått varje normal människa att agera, kalla på hjälp, ringa polisen eller liknande.
Citera
2018-09-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja och de flesta är låsta.
Personaltoaletter är placerade i personalens område, nära expeditionen oftast.
Kopieringsrum o förråd är i regel låsta utrymmen.
Elevtoaletter är väl enda utrymmet som en elev själv kan besöka helt fritt.
Det borde inte vara lätt att "plocka med sig en motsträvig pedagog" hursomhelst till elev toaletterna heller, för där finns de andra eleverna.
Ofta har läraren dörren öppen för att ex vis hämta nåt ur förråd, kopieringsrum....o för guds skull kan man ju inte förutse att man ska bli inknuffad heller så om dörren var låst eller inte spelar ingen roll. Kan ha knuffat in henne precis när hon låst upp och börjat öppna dörren.Sen är det inte elever och lärare konstant på alla ställen. Och det ska nog mycket till att dom har övervakningskamera överallt.
Senast redigerad av hagelskur 2018-09-24 kl. 21:07.
Citera
2018-09-24, 20:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ja, det kanske trots allt inte handlar om ett solklart fall?

Ord står mot ord, vittnen kliver fram 3 dagar efter händelsen (vilket gör att en försvarsadvokat kommer att ifrågasätta vittnena), målsägande ser till att läkarundersöka sig för att polisen skall kunna beställa ett rättsintyg (som en försvarsadvokat kommer att ifrågasätta pga. antalet dagar mellan brottstillfället och läkarundersökningen), osv.

Kanske det lutar åt sms-kommunikationerna? Mannen har kanske krävt sex, hotat med våld, eller något liknande? Eller, kanske han har skrutit om "erövringen" via nätet?
Hon kan ha sparat trosorna om det rör sig om en fullbordad våldtäkt och då ska de undersökas.
Citera
2018-09-24, 20:58
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Och vad såg någon? Uppenbarligen inte något som skulle ha fått varje normal människa att agera, kalla på hjälp, ringa polisen eller liknande.
Kan ju ha varit någon som dessutom rusade fram och stoppade alltihopa. Sen tvekar dom inför vad dom ska göra och polisanmälan dröjer nån dag eller två.

OBS; jag spekulerar bara. Men en sådan situation skulle onekligen ge ett gott bevisläge.
Citera
2018-09-24, 21:06
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Hon kan ha sparat trosorna om det rör sig om en fullbordad våldtäkt och då ska de undersökas.

Jovisst, allt är möjligt.
Men trosorna i sig är ju inte något bevis på en våldtäkt. Om ord står mot ord och telningen hävdar att det var ömsesidigt?

Det intressanta är, hur lyckas man (lyckades?) med att binda mannen till brottet?
Citera
2018-09-24, 21:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Har inte heller tillgång till bilderna, men utifrån beskrivningen så är det inte klädsel, som hör hemma i lärarkåren.
Personer med "utbildning" brukar inte ha behovet av att stoltsera med utmanande klädsel.

Men så klart ska ändå inte hennes typ av kläder föranleda våldtäkt.
(Däremot borde rektor ha försökt att tala med henne, om skolans policy vad gäller klädsel på arbetet.)
Hennes klädsel är inte exceptionell på något sätt. Hon har bara en snygg kropp och visar detta med selfies på en blogg, där hon putar med rumpan etc.
Moderna, snygga kvinnor ser ut så.
Googla "joypassiondesire wordpress summer outfit" - bingo.
Citera
2018-09-24, 21:13
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Kan ju ha varit någon som dessutom rusade fram och stoppade alltihopa. Sen tvekar dom inför vad dom ska göra och polisanmälan dröjer nån dag eller två.

OBS; jag spekulerar bara. Men en sådan situation skulle onekligen ge ett gott bevisläge.
Samma här, jag spekulerar enbart.

Jag tror att en försvarsadvokat hade gjort vad som kan göras för att misskreditera ett sådant vittne.

- Är du kollega till målsägande?
- Hur länge har du känt henne?
- Brukar ni göra varandra tjänster?
- Varför kallade du inte på hjälp?
- Varför ringde du inte till polisen?
- Kan det vara så att det var ömsesidigt?
- Har du och målsägande pratat om händelsen?
- osv.
Citera
2018-09-24, 21:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Hennes klädsel är inte exceptionell på något sätt. Hon har bara en snygg kropp och visar detta med selfies på en blogg, där hon putar med rumpan etc.
Moderna, snygga kvinnor ser ut så.
Googla "joypassiondesire wordpress summer outfit" - bingo.

Innan hon stängde sin blogg för utomstående så visade hon "dagens arbetskläder".
Citera
2018-09-24, 21:24
Medlem
Citat:
Nån öppnade dörren och såg vad som pågick?
Skolans värld vimlar av pedagoger som ränner runt överallt, och inte alls otroligt att någon öppnade just den dörren. Det hela pågick enligt uppgift i 40 min, så det är väl inte otroligt att någon kom in och avbröt.
En fredag eftermiddag borde det vara både personal o elever kvar.
Citera
2018-09-24, 21:35
Medlem
Ningunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Tydligen måste man skaffa ett konto för att komma åt inlägget/bilderna. Finns det någon som kan lägga ut de här, så man kika på de fritt?

Det går att hitta många bilder genom att bildgoogla på bloggens namn.
Citera
2018-09-24, 21:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Skolans värld vimlar av pedagoger som ränner runt överallt, och inte alls otroligt att någon öppnade just den dörren. Det hela pågick enligt uppgift i 40 min, så det är väl inte otroligt att någon kom in och avbröt.
En fredag eftermiddag borde det vara både personal o elever kvar.
Alltså, kan du belägga att det höll på i 40 minuter?
Som jag uppfattade saken skedde själva "brottet" någon gång mellan 12.50 och 13.30, inte att det pågick under hela tidsspannet. Men jag kan ha uppfattat fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in