2018-09-24, 20:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Utifrån hennes logg verkar det som hon var i Norrköpingstrakten den 12--13 maj med enbart geocachekompisen "S*llen":

Aha, tack.
Nu minns jag inte heller vem S*llen är (intitialer), men visst är det en manlig kompis?
Känner ju igen nicket. Är det också en av LWs kompisar?

Och isf verkar det ändå som att HD kan åka på utflykter med manliga bekanta.
Eller var det detta som också satte extra press på SD?

- LW på väg till Norge med manlig vän
- HD flyttat och ansökt om skilsmässa, ute med manlig vän
Citera
2018-09-24, 20:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är ta min själ helt j-a världsfrånvänt. Några dygn innan hon ska till USA i två veckor ger hon sig — nattarbetande frånskild mor — ut på denna roadtrip. Säljer de knark eller nån illegal variant av zonterapi ur bakluckan eller vad f-n är det fråga om? Kör de elbil eller släpper svinen ut avgaser utanpå det? Låt vara att hon inte har ngn trädgård eller villa att ta hand om längre och det väl kliar i de gröna fingrarna.

De borde spärras in enbart på grundval av detta. Det är ju hårda bevis på att lönen är för hög, arbetstiden för kort och skatten för låg. Ta min själ.

Och sen ska de flyga land och rike runt medan isbjörnarna går och svettas på Grönland. Helt vettlöst. Jag skulle ju rekommendera öppnandet av ytterligare en planet någonstans där man kan geocacha precis hur mycket man vill.

Jag börjar ju tro att HD och SD kan vara ungefär lika skyldiga bådda. Och att det är hög tid att stänga säcken.

Du tycker det är extravagant att ge sig ut på en utflykt knappt 10 mil bort?!?
Citera
2018-09-24, 20:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men vad har dårarna som söker sällskap av Madsen, Lundin, Möller och liknande att göra med skribenter i tråden som konstaterar att anmälan gällande misshandel avskrevs? Jag har inte sett någon som tagit den omständigheten att SD inte ansåg sig behöva biträde som någon självständig "intäkt" för att han skulle vara oskyldig, däremot kan det ju indikera att han inte haft uppsåt att faktiskt skada henne med knoggnuggningen.
Men den var trots allt kraftig nog att böja hennes örhängen. Gör rejält ont så jag kan inte förringa det.
Citera
2018-09-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men den var trots allt kraftig nog att böja hennes örhängen. Gör rejält ont så jag kan inte förringa det.

Jag har lyckats knöla åtskilliga örhängen genom att helt enkelt glömma ta av mig dem när jag lagt mig att sova. Guld och silver är mjuka metaller, det krävs inte mycket för att böja föremål som är trådtunna för att kunna få igenom ett hål i örsnibben. De kan också lätt knölas av att dra en tight buff över huvudet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-09-24 kl. 20:43.
Citera
2018-09-24, 20:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag har lyckats knöla åtskilliga örhängen genom att helt enkelt glömma ta av mig dem när jag lagt mig att sova. Guld och silver är mjuka metaller, det krävs inte mycket för att böja föremål som är trådtunna för att kunna få igenom ett hål i örsnibben. De kan också lätt knölas av att dra en tight buff över huvudet.
De gånger jag fastnat med dom har det gjort ont utav bara faen men alla är vi väl olika...
Citera
2018-09-24, 20:48
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
H*ns geocachealias är ditt förstnämnda förslag (som fisken till midsommar). Och det är en kille (man).

Är S*llen en fena på geocaching och därigenom en möjlig konkurrent till SD tro?
Citera
2018-09-24, 20:49
Medlem
Citat:
De gånger jag fastnat med dom har det gjort ont utav bara faen men alla är vi väl olika...

Men det gör inte nödvändigtvis ont av att själva örhänget kläms, det kan lätt klämmas utan att det s. a. s. sliter i örsnibben...
Citera
2018-09-24, 20:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Men det gör inte nödvändigtvis ont av att själva örhänget kläms, det kan lätt klämmas utan att det s. a. s. sliter i örsnibben...
Mmm. Typ som om någon klämmer åt över skallen och gnuggar den kanske? Våld som bara en skit utsätter andra för. Iaf om man vuxit ifrån tonåren.
Citera
2018-09-24, 20:57
Medlem
Citat:
Mmm. Typ som om någon klämmer åt över skallen och gnuggar den kanske? Våld som bara en skit utsätter andra för. Iaf om man vuxit ifrån tonåren.

Ja möjligt, och det behöver typiskt inte klämmas åt särskilt hårt för att knöla ett örhänge. Och som jag sagt tidigare, åtskilligt av SDs agerande verkar omoget. Liksom att försöka tvinga på sig ett förtroligt samtal.
Citera
2018-09-24, 21:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
H*ns geocachealias är ditt förstnämnda förslag (som fisken till midsommar). Och det är en kille (man).

Det var kanske för väl, med det smeknamnet. Sen får man kanske hoppas att det anspelar på vad han heter och inte hur han ser ut.

Nån som vet ngt mer om S? Har han varit uppe för granskning i tråden tidigare?
Citera
2018-09-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är en enorm brist på information från pressen mycket beroende på den förundersökningssekretess som råder.

Tack vare några flitiga skribenter i tråden får vi dock en del information via deras idoga grävande i det som finns skrivet i loggar i geocachingfoumet (tack för det!).

Någon användare har viss personlig info, men det blir inte så mycket.

Den senaste artikeln som vi fått ta del av är från tidningen Dagen:

"Eftersom den rättsmedicinska undersökningen fortfarande pågår har Lena Wesström ännu inte kunnat begravas. Vissa delar av undersökningen är klara, men polisen har fortfarande ingen prognos för när det kan vara helt avslutat."

https://www.dagen.se/nyheter/527-forhor-om-mordet-pa-lena-wesstrom-inga-gripna-1.1204875

Du kan ju läsa artikeln själv. Inget nytt egentligen.
Man väntar på svar från NFC, samme man är ännu skäligen misstänkt och på fri fot. Man fortsätter med förhör. 527 förhör är hittills hållna. Mikael Nykvist, spaningsledare vid Örebro polis säger att mordet ska klaras upp.

Jag reagerar lite grann måste jag tillstå till det retade "att kroppen fortfarande finns hos Rättsmedicin för vidare undersökningar".
Det har gått x antal månader sedan kroppen hittades och vad jag FÅTT FÖR MIG är att man gått ut i media och sagt att man vet dödsorsak. Man vet i princip hur mordet gått till så att säga.

Varför behåller man kroppen fortfarande? Jag tycker att de flesta prover och undersökningar som Rättsmedicin normalt gör vore redan id det här laget vara avklarade.

Är man osäker på något som har med hennes dödsorsak att göra?
Letar man febrilt fortfarande efter spår/fynd på kroppen?
Hoppas man fortfarande på att hitta DNA från en GM?

Eller! Väntar man "bara" fortfarande på analyssvar från NFC?

I många andra mordfall där man öppet gått ut med att man är osäker eller inte vet exakt dödsorsak har man tillåtit familjen hålla begravning efter mycket kortare tid.

Alltså, jag blir inte klok på detta!
Har man inte hittat NÅGOT på den MT efter snart 6 månader får mig att tvivla lite grann.

Man har en MT som FU är ganska säker på ligger bakom mordet på LW
Hur kommer det sig att man ännu inte lyckats med en häktning i ärendet??? Inte en enda häktning!
Vad i helvete pysslar Örebro polisen med?
NFC?

Det börjar ta mig fan bli löjligt. Ta till alla resurser som finns, detta KAN inte vara ett svårt fall att lösa!

Edit; Förlåt men jävligt tröttsamt att titta på hur vissa polisdistrikt inte kan sköta sitt arbete
Citera
2018-09-24, 21:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Du tycker det är extravagant att ge sig ut på en utflykt knappt 10 mil bort?!?

Jag fick intrycket det gällde 150+ cacher runt på Vikbolandet, men jag kanske kisade när jag läste. Det är i alla fall 17 mil till Arkösund, enkel resa. Jag förmodar att cacherna inte alla låg som smultron på ett strå i vägrenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in