2018-09-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Är det någon som vet något om mordfallet i denna tråd?
Har kroppen lämnats ut för begravning?
Tycker tråden tappat fokus totalt, det är bara tjafs och påhopp hela tiden och 90% OT.
Ingen frihetsberövad och den misstänkte fortsatt skäligen misstänkt för brottet är det jag vet.
Citera
2018-09-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Haha SD har dödat min lust att gå på event, vad ska man där att göra, träffa folk som umgås med en mordmisstänkt på ens vän? Umgås och skoja med den mordmisstänkte? Bilda trekanter och vara otrogen mot sin partner under förevändningen att man geocachar? Fuska med att logga burkar man inte alls klättrar på?
Nej tack, då tror jag att jag låter bli...

Ja jag trodde också att det handlade om mordet på LW, har du något att bidra med istället för att alltid försvara din idol och läromästare?

OffT1: Man behöver inte umgås och verkligen inte "skoja med" någon eller några på ett event.
OffT2: Du har fortfarande inte svarat om du inte loggat en myst du inte löst, som den du cachar med har löst? Ser du någon skillnad på det?
OnT: Om tråden handlar om mordet på LW eller svartmåla SD mest är väl en gränsfråga nu....
Citera
2018-09-24, 18:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nä. Fy Fabian.
Det är nåt skumt med den där utflykten. Jag undrar om man inte i alla fall kan ta den till intäkt för att SD/HD har på tok för snäva marginaler i sina liv och att mordet helt enkelt kan vara ett resultat av dålig planering och kompromissovilja. Det har skitit sig i planeringen och nån har blivit bestört över att två-tre saker inte gått att göra samtidigt.

Var barnen med på utflykten eller när hade hon tänkt träffa dem, om hon sen ska åka bort också?

Vad tror de att de är? Amerikaner?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Väldigt intressant det du hittat. Tack!
Observant av dig att upptäcka att det också är LWs barndomsbygd.
Man blir ju inte riktigt klok på hur mycket tid och energi de lägger på sin hobby, särskilt som de har barn.
Var hon ensam där? Ursäkta om det framgår, men har försökt läsa ikapp och just detta med cachandet känns som att jag inte har satt mig in i tillräckligt.
/../

Citat:
/../
Hur som haver så känns det ju som om det vore intressant att veta vem HD reste med, var barnen var under tiden och lite sånt där.

Utifrån hennes logg verkar det som hon var i Norrköpingstrakten den 12--13 maj med enbart geocachekompisen "S*llen":

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-24 kl. 18:54.
Citera
2018-09-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Efter att du har blivit misshandlad?

Varför skulle man vilja fortsätta som vän
men någon som har misshandlat en?
Och ge sig ut på en dagslång geocachtur
ensam med honom?

Eller en nattlig geocachtur ensam med honom?

Det låter ju jättekonstigt!

Du ställer en fråga ingen verkar kunna svara på, så frågan är vad är din teori? Varför fortsatte dom umgås (om så sporadiskt)? Varför ringer LW till TeamDavidsson vid FTF-jakter?

Min teori (och även det jag hört):
Utåt till sina vänner har LW svartlistat SD ganska hårt, men inte inåt. Det har varit ett spel för galleriet och för att hålla HD lugn.
"Misshandeln" i bilen var bagatellartad och inte alls så dramatisk som vissa verkar tro. Detta har LW själv uttryckt för dom som ifrågasatte hela historien när den uppdagades och hon vart påkommen med SD (tror det var just turen på skridskor som vart ifrågasatt).
Vad jag tror och drar slutsatsen till: Anmälan var en hämnd för SD inte vill mer.

Händelsen som eskalerade till ett mord, om SD är skyldig, kan vara en liknande situation. Dock har jag lika svårt att tro det om LW som SD är mördare. Det känns som hon hade ett helt annat fokus denna tid än att skriva nått till SD.
Teorin om att SD skulle ha invändningar mot hennes resa har samma fel i sig, SD hade ett annat fokus vid denna tidpunkt tror jag.
Citera
2018-09-24, 18:58
Medlem
Citat:
Det är ta min själ helt j-a världsfrånvänt. Några dygn innan hon ska till USA i två veckor ger hon sig — nattarbetande frånskild mor — ut på denna roadtrip. Säljer de knark eller nån illegal variant av zonterapi ur bakluckan eller vad f-n är det fråga om? Kör de elbil eller släpper svinen ut avgaser utanpå det? Låt vara att hon inte har ngn trädgård eller villa att ta hand om längre och det väl kliar i de gröna fingrarna.

De borde spärras in enbart på grundval av detta. Det är ju hårda bevis på att lönen är för hög, arbetstiden för kort och skatten för låg. Ta min själ.

Och sen ska de flyga land och rike runt medan isbjörnarna går och svettas på Grönland. Helt vettlöst. Jag skulle ju rekommendera öppnandet av ytterligare en planet någonstans där man kan geocacha precis hur mycket man vill.

Jag börjar ju tro att HD och SD kan vara ungefär lika skyldiga bådda. Och att det är hög tid att stänga säcken.
Är hon nattarbetande nu?

Om du nu får fortsätta med ditt OffT, kanske du vill utveckla hela tankegången?
Hur går dina tankar kring raggare som snurrar med sina bilar, varv efter varv? Är det en bättre hobby?
Eller allt som har med bil/mc/båt/flygtävlingar att göra?
Alla som tar bilen till bion eller gå ut och äta, stanna hemma och laga mat och titta på tv istället?

ELLER:
Hittade du en punkt att bara spy ut galla på dessa personer och hobby?

Försök förstå och läsa in dig på hobbyn geocaching, så kanske du inser att den är mer av godo än ondo på väldigt många punkter. (även om det finns dom som hoppar in i bilar och kör långt för en FTF).
Citera
2018-09-24, 19:06
Medlem
Ursprungligen postat av Energizer666
så jag förstår inte varför det skulle vara annorlunda för SD?

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
För att han är skäligen misstänkt för mord på LW?

Så det finns regler inom geocaching att om man är skäligen misstänkt för mord, så skall man anmäla sitt deltagande på event?
Du kanske tycker det? Du känner inte att det finns vissa brister i ditt resonemang?
Citera
2018-09-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Läser man tidningar så får man en ganska god bild av vad åklagaren kan anse sig ha på SD. En dam skall alltså ha lämnat uppgifter som enligt polisen kan leda fram till en misstänkt gärningsman, och där måste man väl syfta på just SD. Enligt Tommy Lindh vid polisen i Bergslagen kan de här uppgifterna vara helt avgörande i utredningen, så man får väl anta att uppgifterna tros kunna koppla SD till brottet. Antagligen har hon väl känt igen honom, eller också har hon kanske kunnat lämna ett signalement:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/

Man skall också ha hittat nedblodade kläder i SD:s bostad och bil, och här får man väl utgå ifrån att polisen tror att det är just LW:s blod man har funnit:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus
Och med blodet (som dom hade under häktningen) skulle det inte räcka till sannolika? Klart det inte är LW:s blod dom hittat så det går att binda SD till något. Minsta antydning åt det hållet hade räckt i TR (detta är min personliga åsikt och övertygelse).
Citera
2018-09-24, 19:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikBombadill
Har bara följt tråden på håll hittills, men har noterat ngt som jag finner lite konstigt. Kanske har det avhandlats redan och jag missat det:
HD o SD for söderut den 4/9 för att geocasha i bla Holland. HD har loggat ett 50-tal casher från resan som verkar ha pågått till den 10/9, men SD har enbart logga 4 st den första dagen- och inget mer från den resan. Jag är ingen geocashare själv, så jag kan iofs ha missat något i SDs logghistorik. Känns osannolikt att SD skulle strunta i att logga en massa spännande casher om han tagit dom. Så jag undrar - vad gjorde SD resten av tiden på resan? Eller var han tvungen att åka hem igen direkt?

Den 8 september träffade han "R*b": https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=aad59700-b002-4d7b-bb25-bd54783c9fe2

Den 9 september träffade han "P*tra":https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=f1fc5ac6-f4ef-465f-a063-23dd9bbb2c55
Citera
2018-09-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
OffT1: Man behöver inte umgås och verkligen inte "skoja med" någon eller några på ett event.
OffT2: Du har fortfarande inte svarat om du inte loggat en myst du inte löst, som den du cachar med har löst? Ser du någon skillnad på det?
OnT: Om tråden handlar om mordet på LW eller svartmåla SD mest är väl en gränsfråga nu....

Alltså, den här tråden handlar inte om mig den handlar om mordet på LW och den MGM samt andra möjliga GM. Då är det intressant om MGM uppträder udda, misshandlar, fuskar, är otrogen eller har andra brister i sin karaktär som kan förklara en misstänkt gärning.

Men för att svara på din synnerliga OFT fråga, nej jag loggar sannerligen inte en myst jag inte löst, inte heller en burk jag inte klättrat på. Jag har ju inte löst Mysten eller utmaningen, så då vill jag inte heller tillgodoräkna mig dom.

Du får geocacha hur du vill, det är bara inför dig själv du behöver skämmas.
Citera
2018-09-24, 19:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Utifrån hennes logg verkar det som hon var i Norrköpingstrakten den 12--13 maj med enbart geocachekompisen "S*llen":

”S*llen”, är det Sil*en eller Suellen? Hursomhelst en tjej väl?
Citera
2018-09-24, 20:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
”S*llen”, är det Sil*en eller Suellen? Hursomhelst en tjej väl?

H*ns geocachealias är ditt förstnämnda förslag (som fisken till midsommar). Och det är en kille (man).
Citera
2018-09-24, 20:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Störning skrev jag i stycket som handlade om dömda mördare. T.ex. den parafili (hybristofili) som gör att många kvinnor söker upp just kriminella män som sitter i fängelse för grova brott och sedan fortsätter efter ev frisläppande.

Madsen har t.ex. många kvinnliga pennevenner och flera som deltog vid hans sida i rättssalen nu senast. Trots full vetskap om hans vidriga brott. Även kallade "mördargroupies". Relativt vanligt förekommande. Där finns det troligtvis kö.

Men vad har dårarna som söker sällskap av Madsen, Lundin, Möller och liknande att göra med skribenter i tråden som konstaterar att anmälan gällande misshandel avskrevs? Jag har inte sett någon som tagit den omständigheten att SD inte ansåg sig behöva biträde som någon självständig "intäkt" för att han skulle vara oskyldig, däremot kan det ju indikera att han inte haft uppsåt att faktiskt skada henne med knoggnuggningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in