2018-09-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikBombadill
Har bara följt tråden på håll hittills, men har noterat ngt som jag finner lite konstigt. Kanske har det avhandlats redan och jag missat det:
HD o SD for söderut den 4/9 för att geocasha i bla Holland. HD har loggat ett 50-tal casher från resan som verkar ha pågått till den 10/9, men SD har enbart logga 4 st den första dagen- och inget mer från den resan. Jag är ingen geocashare själv, så jag kan iofs ha missat något i SDs logghistorik. Känns osannolikt att SD skulle strunta i att logga en massa spännande casher om han tagit dom. Så jag undrar - vad gjorde SD resten av tiden på resan? Eller var han tvungen att åka hem igen direkt?

Systerhax 8/9-2018
The Megaevent was closed, and we had dinner at pancakeboat with some locals geocachers. When everyone was satisfied we headed to the trail "Henglen langs het kanaal" to do some fishing. The fishinghunt went well and I had a really nice evening.

The summer has come to an end, and autumn is approaching. I wanted to keep the summer heat and decided to join HerrTD on a trip southwards. When the car was packed with all the possible equipment that might be necessary for a fun experience, we left. The trip went from Örebro to the Netherlands via Denmark and Germany, and what a trip it became. I experienced the warmth and the fellowship from other cachers, beatiful nature, fun talks in the car and many nice caches.

The journey has created memeries that will last forever, and I want to go back to the Netherlands. Many thanks to all CO's who made this experience possible.

With love from Sweden!

Det kommer nog loggar ska du se, här står ju tydligt att det var HD-SD
Citera
2018-09-24, 11:12
Medlem
T34Panzers avatar
Hade det inte varit bäst om den skäligen misstänkte SD försökt tvätta bort MGM-stämpeln. Han har ju verkligen chansen att berätta sin version här i tråden.
Det lär han ju ha gjort tidigare när han kontaktat personer i bekantskapskretsen eller grannar

Han kan inte ha det lätt. Med rätta, tycker jag som är övertygad att om att han inte bara är MGM utan GM. Men jag tycker synd om hans barn och anhöriga. Hustrun HD undantagen då jag misstänker att hon gör sig skyldig till skyddande av brottsling.

Det är inte roligt för SD när det googlas på hans namn. Han kommer upp som förslag och för att inte nämna hur relaterade sökningar ser ut...

http://www.bilddump.se/bilder/20180924105824-83.248.248.247.png
Senast redigerad av T34Panzer 2018-09-24 kl. 11:24.
Citera
2018-09-24, 11:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kisa verkar bra.
Särskilt när man läser vissa inlägg.
Vet dock inte vilka du menar skulle ha gått på en lite längre promenad, hur mycket jag än kisar.

BO o GM.
Citera
2018-09-24, 11:29
Medlem
Champagneoclocks avatar
Är det någon som vet något om mordfallet i denna tråd?
Har kroppen lämnats ut för begravning?
Tycker tråden tappat fokus totalt, det är bara tjafs och påhopp hela tiden och 90% OT.
Citera
2018-09-24, 16:41
Medlem
Lonnrots avatar
Här har det vart lugnt för alla...
Var det kulturprofilen eller liket som hittades i kista som fick fb att rämna?

Hoppas på nya tag strax.
Citera
2018-09-24, 16:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tycker tråden tappat fokus totalt, det är bara tjafs och påhopp hela tiden och 90% OT.
De magra fakta som finns att tillgå är sen länge diskuterade och omdiskuterade, därav fokus på att koka soppa på en spik.
Det senaste som nämnts om begravning (ett par veckor sen?) är att kroppen inte lämnats ut.
Citera
2018-09-24, 16:42
Medlem
Citat:

Om du tycker fakta och spekulationer om den misstänkte GM är OT vet jag inte vad du gör här.
Nej kroppen är fortfarande på NFC i Linköping
Citera
2018-09-24, 16:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det är en enorm brist på information från pressen mycket beroende på den förundersökningssekretess som råder.

Tack vare några flitiga skribenter i tråden får vi dock en del information via deras idoga grävande i det som finns skrivet i loggar i geocachingfoumet (tack för det!).

Någon användare har viss personlig info, men det blir inte så mycket.

Den senaste artikeln som vi fått ta del av är från tidningen Dagen:

"Eftersom den rättsmedicinska undersökningen fortfarande pågår har Lena Wesström ännu inte kunnat begravas. Vissa delar av undersökningen är klara, men polisen har fortfarande ingen prognos för när det kan vara helt avslutat."

https://www.dagen.se/nyheter/527-forhor-om-mordet-pa-lena-wesstrom-inga-gripna-1.1204875

Du kan ju läsa artikeln själv. Inget nytt egentligen.
Man väntar på svar från NFC, samme man är ännu skäligen misstänkt och på fri fot. Man fortsätter med förhör. 527 förhör är hittills hållna. Mikael Nykvist, spaningsledare vid Örebro polis säger att mordet ska klaras upp.
Citera
2018-09-24, 17:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Varför fortsatte LW att träffa SD
efter anmälan om misshandel?

12 Feb 17
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/bfe21277-ae00-4f9f-a9f5-10b6b2acba25_l.jpg

10 Mar 17
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/95dd2824-54fa-4c33-ba31-1ffc33082eaa_l.jpg
Citera
2018-09-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför fortsatte LW att träffa SD
efter anmälan om misshandel?

12 Feb 17
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/bfe21277-ae00-4f9f-a9f5-10b6b2acba25_l.jpg

10 Mar 17
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/95dd2824-54fa-4c33-ba31-1ffc33082eaa_l.jpg

I normala förhållanden är det väl rätt vanligt att man fortsätter som vänner särskilt om man är verksam i samma sport. Det har jag själv alltid gjort utan några problem.
Citera
2018-09-24, 17:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I normala förhållanden är det väl rätt vanligt att man fortsätter som vänner särskilt om man är verksam i samma sport. Det har jag själv alltid gjort utan några problem.

Efter att du har blivit misshandlad?

Varför skulle man vilja fortsätta som vän
men någon som har misshandlat en?
Och ge sig ut på en dagslång geocachtur
ensam med honom?

Eller en nattlig geocachtur ensam med honom?

Det låter ju jättekonstigt!
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-24 kl. 17:49.
Citera
2018-09-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Efter att du har blivit misshandlad?

Den situationen har jag aldrig befunnit mig i, men uppbrott ur långa förhållanden, ett antal gånger och alltid behållit en vänskaplig relation även in i det nästkommande också. Har väl haft tur och mött bara sansade män

Du nämner två tillfällen med 1 månad mellan träffarna. Det sticker väl kanske ut men inte så mycket. Hur intensivt andra aktiviteter var däremellan spelar förstås in.
När blev han varse om att ihoplappningen av äktenskapet med HD hade misslyckats? Antar att det diskuterats ofta innan det gemensamma beslutet togs av SD/HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in