Citat:
Ursprungligen postat av
DisappointedTuna
Något slog mig när jag läste artikeln.
De har intevjuat BW och HM(J),
de verkar nästan lite väl "ivriga" att påpeka att de hört att flera unga kvinnor blivit antastade av okända män på vägen till Ekudden, samt att om någon kört bil med HA i så skulle de "inte" åkt genom stan utan mot Sandviken, Leksberg.
Skulle vi ponera att dessa 2 skulle vara inblandade på något sätt, sägs detta för att avleda. Kanske avstyra vittnen som t.ex sett något inne i stan att det inte kan vara relaterat.
Tankar på det?
Citat:
Ursprungligen postat av
FedupFlorence
Jag fick samma uppfattning när jag läste texten första gången. Varför säga nåt sånt? Men vi läser det i ljuset av idag, dom pratade som unga vars kompis hade försvunnit.
Nu har jag blivit så pass övertygad om KM som den misstänkte och tar man det för troligt så tolkar man övrigt i ljuset av det. Den som är skyldig till att ha tagit livet av Helena har eventuellt behövt hjälp, den hjälpen har isf inte kommit av någon som stått närmare Helena än KM, utan förstås längre ifrån Helena men nära KM. Sen har vi ju spekulerat i om det är mmpg som har varit hjälpen men jag kan inte se att det är sannolikt att åklagaren skulle handla på det sättet.
Uppgiften om att flera unga kvinnor skulle ha blivit antastade av okända män på vägen till Ekudden har förkommit tidigare. Frågan är om det har skrivits om detta på ett objektivt sätt i media (TSL) eller om detta är subjektiv information? Jag kan dock se i en artikel i TSL att "man" (syftar på polisen, efter att kriminalkommissarie Karl-Erik Kvist hade uttalat sig i stycket före) söker svar på frågan om någon kvinna på senare tid hade blivit antastad - inte bara fysiskt - utan mer känt på sig att hon hade blivit observerad av någon person. Tyvärr har jag inte datumet när denna artikel publicerades i TSL, då "sidhuvudet" inte kom i den kopia som jag tog från biblioteket i Mariestad för några år sedan. Så här långt funderar alltså polisen i de här banorna, medan BW och HM(J) säger ha hört att så ska ha skett. Jag anser att vi inte blev något klokare av allt detta.
Att de säger att "om någon kört bil med HA i så skulle de inte åkt genom stan utan mot Sandviken, Leksberg" kan förvisso vara "märkligt", men ännu märkliare - i så fall - är att de överhuvudtaget tar upp det?! Men nåväl, nu säger de detta och jag utgår från att det vid intervjutillfället var känt att en bil högst sannolikt hade förkommit.
Eller? Artikeln är från den 17 juni (onsdagen), så om detta
inte var känt kan man ju börja fundera … Antingen sa de för mycket eller så hade de tillgång till informationen, men det är knappt om tid. Att de kommenterar "färdvägen" behöver inte vara märkligare än att de - precis som många andra (också här i tråden) - anser att det vore för riskabelt att köra med en livlös/död kvinna i bilen genom centrum i händelse av en poliskontroll.