2018-09-24, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Vi har en kvinna med hög utbildning..vacker och smart. Är professionell i sitt arbete. Lever ett lugnt familjeliv med man och två barn. Bor i ett hus i ett lugnt villaområde.

Sedan har vi en statslös arab som visat sig vara en ligist under de år i Sverige.

Han har hunnit med att tagas för narkotikabrott, kört bil olovligt, åkt fast för urkundsförfalskning och gjort vålsamt motstånd mot tjänsteman. Är anmäld till Socialen.

Sedan finns det ändå tjommar i denna tråden som ämnar den mesta tiden att smutskasta ” den gode”. Helt otroligt.
Du blandar ihop saker och ting. Vad har hennes familj och hur hon bor som gör henne "god"?

Vill man spekulera i om vem som är skyldigt får man ju försöka reda i den aktuella situationen och se om det har begåtts något brottsligt. Då spelar det ingen roll vem du tycker verkar vara hygglig.

Däremot tycker nog jag och många andra att det är intressant att se bakgrunden till denna situationen. Och då kan man konstatera att läraren verkar väldigt oprofessionell och troligtvis även ha psykiska problem iallafall om man läser bloggen.
Citera
2018-09-24, 01:00
Bannlyst
Finns det bild på Abdllah?
Citera
2018-09-24, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Däremot tycker nog jag och många andra att det är intressant att se bakgrunden till denna situationen. Och då kan man konstatera att läraren verkar väldigt oprofessionell och troligtvis även ha psykiska problem iallafall om man läser bloggen.
...vilket naturligtvis inte betyder att det inte begåtts ett brott. Måste man alltid lägga till...
Citera
2018-09-24, 01:21
Medlem
Luktar bi-polär möter inavlad arab.
Citera
2018-09-24, 01:41
Medlem
Hoppas verkligen att de inte haft "nåt" men om det finns sms att hitta så kan det vara så att hennes man redan på fredagen ville anmäla eller någon i skolan men att hon inte ville det "pga sms". Under helgen kan hon inte få sin man att sopa det under mattan vilket han ibte ska, därav anmälan sent? Jag hoppas verkligen att jag har fel. Och menar absolut inte att det inte är våldtäkt även om de haft nån form av relation, men det hade förklarat att hon inte gjorde anmälan direkt
Citera
2018-09-24, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky
Hoppas verkligen att de inte haft "nåt" men om det finns sms att hitta så kan det vara så att hennes man redan på fredagen ville anmäla eller någon i skolan men att hon inte ville det "pga sms". Under helgen kan hon inte få sin man att sopa det under mattan vilket han ibte ska, därav anmälan sent? Jag hoppas verkligen att jag har fel. Och menar absolut inte att det inte är våldtäkt även om de haft nån form av relation, men det hade förklarat att hon inte gjorde anmälan direkt
Den naturliga förklaringen kan vara att det är vanligare att våldtäkt inte anmäls än att den gör det.
Citera
2018-09-24, 03:00
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Den här mannen har ett gediget brottsregister och är en aggressiv person. Våldsamt motstånd mot tjänsteman, olovlig körning, urkundsförfalskning och narkotikabrott.

BO är en stabil kvinna som varit förste lärare de senaste åren. Har skött sitt jobb utan anmärkning, har levt ett lugnt luv med familjen. Lyckligt gift. Är en relationstjej. Har aldrig varit ute i staden och ” levt livet”. Hon skulle aldrig ha förhållande bredvid eller ffa ha ett förhållande med en elev.

Mannens historia gör honom till en farlig person att vistas med. Dör ligger fokus. Man är för naiv när man tror att dessa personer skall kunna integreras i det svenska samhället. De har inte de värderingarna..inte den respekten som krävs.

Hon är inte alls gift.
Citera
2018-09-24, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky

Mycket svårt att veta om detta är en våldtäkt eller inte. Det är inte alla anmälda våldtäkter som är våldtäkter. Precis som alla våldtäkter inte heller anmäls men i detta fall har en märklig våldtäkt anmälts. Vi får avvakta och se vad som egentligen har hänt. Kommunikation mellan killen och lärarinnan borde finnas i telefonerna och detta kommer sammantaget med hennes blogg indikera vad som hänt.
Citera
2018-09-24, 10:24
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Det är Aftonbladet som har skrivit om sms-trafiken. Och det är nog det enda dom skrivit angående det här fallet, som inte är offentligt.
Läste i en annan artikel att skolan tidigare gjort orosanmälan till soc, angående den misstänkta våldtäktsmannen. BO kan ju ha fått hotelser från MGM, om han trott att hon har något med det att göra. Vi vet som inget om vad sms:n innehåller, men hon blev direkt en slyna här i tråden, pga av att Aftonbladet skrivit att det fanns sms-trafik emellan förövare och brottsoffer.
För mig känns det som det var just det som var tanken med publiceringen av uppgifterna.

Jo, jag vet. Blev bara så jävla förvånad/upprörd över att få läsa så mycket islamistbejakande dravel här på flashback, inte riktigt vad jag väntat mig. Men tiderna förändras, och kvinnornas kläder med den.
Hade hennes facebook och blogg varit fylld med Refugees welcome och liknade dravel, hade jag kunnat förstå hatet. Men inte just nu, med det lilla vi vet. Det enda vi vet är att hon är sexig, och stolt över det. Men det räckte till och med här inne, för att hon skulle ses som en slyna.

Flashback har ju varit en utpost man kunnat vända sig till, om man gillar det svenska Sverige. Man hade en känsla av att man inte var ensam om att ogilla det osvenska Sverige. Den känslan fick sig en ordentlig knäck, med den här tråden. Tog det kanske lite för hårt, men står för det jag skrivit.

Inte handlar det om "islamistbejakande dravel" då debattörer påpekar olämpligheten i hennes val av klädsel i arbetet som lärare.
Även om hennes klass hade bestått enbart av kritvitaste Svenska barn så tycker jag att klädseln är olämplig. Hur skall unga grabbar kunna fokusera på studierna när lärarinnan har en "kroppsshow"? Och vilken signal ger det till unga flickor?
Det är inte något "islamistbejakande dravel" när man anser att skolmiljön skall avsexualiseras så gott det går.
Redan där så anser jag att hennes klädsel är olämplig, unga grabbars hormoner spelar spratt och orsakar fokus på annat än studier och unga flickor, särskilt de som kanske har någon form av kroppskomplex (lite rultiga t.ex.), blir matade redan i skolan med en norm (läs kroppshets) som föräldrar försöker att skydda sina barn ifrån.

Hennes arbetsklädsel är inte kul, spännande, livsbejakande eller frigjord, den är enbart idiotisk.

Att sedan klä sig på detta sätt när skolan är full med män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner, då blir idiotin värre.

I det stora hela så är hennes arbetsklädsel ett bevis på att skolledningen har problem med "värdegrunden".
Att skolledningen inte gör sitt för att avsexualisera skolmiljön, det är illa.
Citera
2018-09-24, 10:33
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Inte handlar det om "islamistbejakande dravel" då debattörer påpekar olämpligheten i hennes val av klädsel i arbetet som lärare.
Även om hennes klass hade bestått enbart av kritvitaste Svenska barn så tycker jag att klädseln är olämplig. Hur skall unga grabbar kunna fokusera på studierna när lärarinnan har en "kroppsshow"? Och vilken signal ger det till unga flickor?
Det är inte något "islamistbejakande dravel" när man anser att skolmiljön skall avsexualiseras så gott det går.
Redan där så anser jag att hennes klädsel är olämplig, unga grabbars hormoner spelar spratt och orsakar fokus på annat än studier och unga flickor, särskilt de som kanske har någon form av kroppskomplex (lite rultiga t.ex.), blir matade redan i skolan med en norm (läs kroppshets) som föräldrar försöker att skydda sina barn ifrån.

Hennes arbetsklädsel är inte kul, spännande, livsbejakande eller frigjord, den är enbart idiotisk.

Att sedan klä sig på detta sätt när skolan är full med män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner, då blir idiotin värre.

I det stora hela så är hennes arbetsklädsel ett bevis på att skolledningen har problem med "värdegrunden".
Att skolledningen inte gör sitt för att avsexualisera skolmiljön, det är illa.
Ja, det är lite vad jag tänker också. Hon saknar konsekvensanalys.

Hade hon gått i de utmanande kläderna på en skola på anrika Östermalm i Stockholm hade pojkarna i hennes klass på sin höjd gått hem och runkat. Möjligen hade någon manlig kollega tryckt ett erigerat kön mot hennes rumpa i matkön och/eller en kvinnlig kollega hade gått till rektorn och påtalat olämpligheten i hennes klädsel, möjligen också kallat henne "slampa".

Går hon i utmanande kläder i en skola full med hormonstinna MENA-elever med uselkvinnosyn och lemmar på ca 30 cm i slakt tillstånd blir det våldtäkt rakt av.

Så, lite konsekvensanalys hade varit på sin plats. Dock är det fortfarande GM som ska hängas ut och spottas på i större utsträckning i den här tråden. Kan någon snitta honom i häktet så crowdfundar jag gärna.
Citera
2018-09-24, 10:34
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
det som förvånar mig är att flashback normalt är invandrarkritiskt men nu verkar många försvara honom och försöka hitta anledningar och ursäkter och fel som hon har gjort är förvånad

ursäkta för möjlig dubbelpost har inte tittat om någon har postat något nytt sedan senaste posten runt 1 timme sedan.
Trams, att kritisera lärarens beteende/klädsel innebär inte att sexualbrottet ursäktas.

Däremot så blir man ju paff över att en lärare klär sig extremt utmanande i en skola som är full med nyanlända män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner.

Om ett brott har skett så är det avskyvärt oavsett hennes klädsel, men p.g.a. hennes arbetsklädsel bland dessa män så är det inte lika lätt att tycka rejält synd om henne.
Citera
2018-09-24, 10:43
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
Ja, det är lite vad jag tänker också. Hon saknar konsekvensanalys.

Hade hon gått i de utmanande kläderna på en skola på anrika Östermalm i Stockholm hade pojkarna i hennes klass på sin höjd gått hem och runkat. Möjligen hade någon manlig kollega tryckt ett erigerat kön mot hennes rumpa i matkön och/eller en kvinnlig kollega hade gått till rektorn och påtalat olämpligheten i hennes klädsel, möjligen också kallat henne "slampa".

Går hon i utmanande kläder i en skola full med hormonstinna MENA-elever med uselkvinnosyn och lemmar på ca 30 cm i slakt tillstånd blir det våldtäkt rakt av.

Så, lite konsekvensanalys hade varit på sin plats. Dock är det fortfarande GM som ska hängas ut och spottas på i större utsträckning i den här tråden. Kan någon snitta honom i häktet så crowdfundar jag gärna.
Enig rakt igenom!

Med tillägget att hade det handlat om Östermalm så hade elevernas föräldrar sagt ifrån på skarpen....men det hade inte gått så långt då andra lärare och skolledningen snabbt hade korrigerat hennes klädsel.
Lärare måste vara ett föredöme på alla punkter, skolmiljön måste avsexualiseras så gott det går och särskilt unga flickor är ju superkänsliga för all kroppshets.

Man kan nog påstå att lärarinnans kollegor och skolledning till en del bär ansvaret för det här sexualbrottet, om det nu har skett?
Skolledningen borde ha korrigerat hennes klädsel oavsett MENA-elever eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in