Citat:
Ursprungligen postat av
Evig.Ingen.Naken.
Det är Aftonbladet som har skrivit om sms-trafiken. Och det är nog det enda dom skrivit angående det här fallet, som inte är offentligt.
Läste i en annan artikel att skolan tidigare gjort orosanmälan till soc, angående den misstänkta våldtäktsmannen. BO kan ju ha fått hotelser från MGM, om han trott att hon har något med det att göra. Vi vet som inget om vad sms:n innehåller, men hon blev direkt en slyna här i tråden, pga av att Aftonbladet skrivit att det fanns sms-trafik emellan förövare och brottsoffer.
För mig känns det som det var just det som var tanken med publiceringen av uppgifterna.
Jo, jag vet. Blev bara så jävla förvånad/upprörd över att få läsa så mycket islamistbejakande dravel här på flashback, inte riktigt vad jag väntat mig. Men tiderna förändras, och kvinnornas kläder med den.
Hade hennes facebook och blogg varit fylld med Refugees welcome och liknade dravel, hade jag kunnat förstå hatet. Men inte just nu, med det lilla vi vet. Det enda vi vet är att hon är sexig, och stolt över det. Men det räckte till och med här inne, för att hon skulle ses som en slyna.
Flashback har ju varit en utpost man kunnat vända sig till, om man gillar det svenska Sverige. Man hade en känsla av att man inte var ensam om att ogilla det osvenska Sverige. Den känslan fick sig en ordentlig knäck, med den här tråden. Tog det kanske lite för hårt, men står för det jag skrivit.
Inte handlar det om "islamistbejakande dravel" då debattörer påpekar olämpligheten i hennes val av klädsel i arbetet som lärare.
Även om hennes klass hade bestått enbart av kritvitaste Svenska barn så tycker jag att klädseln är olämplig. Hur skall unga grabbar kunna fokusera på studierna när lärarinnan har en "kroppsshow"? Och vilken signal ger det till unga flickor?
Det är inte något "islamistbejakande dravel" när man anser att skolmiljön skall avsexualiseras så gott det går.
Redan där så anser jag att hennes klädsel är olämplig, unga grabbars hormoner spelar spratt och orsakar fokus på annat än studier och unga flickor, särskilt de som kanske har någon form av kroppskomplex (lite rultiga t.ex.), blir matade redan i skolan med en norm (läs kroppshets) som föräldrar försöker att skydda sina barn ifrån.
Hennes arbetsklädsel är inte kul, spännande, livsbejakande eller frigjord, den är enbart idiotisk.
Att sedan klä sig på detta sätt när skolan är full med män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner, då blir idiotin värre.
I det stora hela så är hennes arbetsklädsel ett bevis på att skolledningen har problem med "värdegrunden".
Att skolledningen inte gör sitt för att avsexualisera skolmiljön, det är illa.