2018-09-23, 19:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag förstår, du har bilder på den osynlige mannen. Självklart.
Nej, jag har visat bilder där kurvan syns.
Citera
2018-09-23, 19:54
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Teater är inte din grej. Fundera istället varför retorik är det enda du har kvar.

Försök att förstå vad jag skriver nu din lilla idiot. Jag jobbar som sjökapten och dagligen har jag en horisont att betrakta. När ett fartyg dyker upp kan jag med hjälp av formeln 2.02 gånger roten av höjden på min egen brygga och föremålets höjd ge exakt avstånd när jag kan se föremålet. Detta kan jag sedan bekräfta med radar som inte heller kan se förbi jordens kräkning. Ja jorden kröker sig eftersom den är rund, detta är oomkullrunkeliga bevis på att jorden är rund. Sedan har jag även seglat runt jorden ett gäng gånger men det behöver du inte tro på. Jag finner det besynnerligt att det idag 2018 finns så sinnessjukt efterblivna människor såsom du och dina gelikar.
Citera
2018-09-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur uppstår döljandet/skymmandet om jorden är platt?
Jag har redan svarat. Jag svarade, håll i dig: jag vet inte.

Jag gör dig en tjänst och besparar dig ett inlägg: "Du har inget alternativ därför gäller teorin om den osynlige kurvan. Gräv din egen grop!"
Citera
2018-09-23, 19:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ponchatrain visar 'gräv din egen grop' hypotesen som råder på den runda jorden för att förklara varför den runda jorden ser ut att vara platt.
Nej, den vista att kraftledningen följer jordens kurvatur. Om jorden såg ut att vara platt skulle kraftledningen följa en rät linje.
Citera
2018-09-23, 19:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag har redan svarat. Jag svarade, håll i dig: jag vet inte.

Jag gör dig en tjänst och besparar dig ett inlägg: "Du har inget alternativ därför gäller teorin om den osynlige kurvan. Gräv din egen grop!"
Kurvan är inte osynlig. Den är inte heller en grop, snarare en kulle.
Citera
2018-09-23, 20:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
Men vänta lite nu, består din bevisning i youtubestollar? Om mina youtubestollar inte duger kan väl inte dina youtubestollar göra det, eller är det okej nu du gör det?

Men tack för filmerna, fin rak horisont.

Du kan själv upprepa experimenten.
Eller ännu hellre: du kan själv visa på motsatsen. Visa att horisonten alltid är i ögonhöjd, visa att resultatet i klippen är felaktiga.
Citera
2018-09-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Försök att förstå vad jag skriver nu din lilla idiot. Jag jobbar som sjökapten och dagligen har jag en horisont att betrakta. När ett fartyg dyker upp kan jag med hjälp av formeln 2.02 gånger roten av höjden på min egen brygga och föremålets höjd ge exakt avstånd när jag kan se föremålet. Detta kan jag sedan bekräfta med radar som inte heller kan se förbi jordens kräkning. Ja jorden kröker sig eftersom den är rund, detta är oomkullrunkeliga bevis på att jorden är rund. Sedan har jag även seglat runt jorden ett gäng gånger men det behöver du inte tro på. Jag finner det besynnerligt att det idag 2018 finns så sinnessjukt efterblivna människor såsom du och dina gelikar.
Jag förstår, du ser alltså kurvan. Då undrar ju jag hur du kan se något som är skymt, det kan du såklart inte.
Du ser något som kan tolkas som om jorden vore rund, du ser inte någon kurva och det har ingen annan heller gjort.
Det är det som är problemet. Ni globjordare vill hävda att kurvan är där och det bevis ni presenterar är att beviset är skymt precis som du gör här ovan. Självklart måste du som andra globalister använda er av invektiv och i ditt fall auktoritetsargumentet. En viktig frågeställning för dig är varför detta framkallar en så häftig reaktion hos dig.
Citera
2018-09-23, 20:24
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Teater är inte din grej. Fundera istället varför retorik är det enda du har kvar.

Förklara vad f-n du menar istället. Du har bablat om att marken reser sig upp i hur många sidor samt MÅNADER nu.
Vi har förklarat i verkligheten så går marken neråt pga att det är ett klot. Vi har tom visat bevis på det.

Nu plötsligt säger du att det inte är så???

Kom till sak, vad menar du egentligen?
Citera
2018-09-23, 20:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Och jag tror som sagt inte att rymden existerar.

Din tro är helt jävla oväsentlig, att du tror på tomtar, troll och smurfar påverkar inte jordens form.

Faktum är att vi har massor med bevis för att rymden existerar. Jag har t.ex personligen mätt avståndet till månen - och det visade sig att den ligger i - trumvirvel - rymden. Jag har även riktat in paraboler mot satelliter och jag har mätt avståndet till satelliterna. Och hör och häpna - dessa befinner sig i rymden.

Har har du lite bilder på jorden. Tagna från rymden:
https://www.metabunk.org/attachments/hd-full-disk-satellite-images-metabunk-jpg.26737/
Citera
2018-09-23, 20:31
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vänder sig observatören om så är gropen fullständig.

Varför håller du på och tramsar?
Du vet lika bra som andra att det inte finns någon grop - och detta oavsett om jorden är ett klot eller platt.

Eller är det så att du påstår att det finns en grop? I så fall är jorden inte platt.
Citera
2018-09-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Förklara vad f-n du menar istället. Du har bablat om att marken reser sig upp i hur många sidor samt MÅNADER nu.
Vi har förklarat i verkligheten så går marken neråt pga att det är ett klot. Vi har tom visat bevis på det.

Nu plötsligt säger du att det inte är så???

Kom till sak, vad menar du egentligen?
Menar att det ser ut som att horisonten reser sig fast egentligen viker den av nedåt? Nåt bevis för det har du inte visat.
Citera
2018-09-23, 20:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Menar att det ser ut som att horisonten reser sig fast egentligen viker den av nedåt? Nåt bevis för det har du inte visat.

Jo vi har visat massor med bevis för detta. Här är en favorit i repris:
https://www.youtube.com/watch?v=NqOQ_BCtqUI&feature=youtu.be

Däremot så har du inte visat på motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in