Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Försök att förstå vad jag skriver nu din lilla idiot. Jag jobbar som sjökapten och dagligen har jag en horisont att betrakta. När ett fartyg dyker upp kan jag med hjälp av formeln 2.02 gånger roten av höjden på min egen brygga och föremålets höjd ge exakt avstånd när jag kan se föremålet. Detta kan jag sedan bekräfta med radar som inte heller kan se förbi jordens kräkning. Ja jorden kröker sig eftersom den är rund, detta är oomkullrunkeliga bevis på att jorden är rund. Sedan har jag även seglat runt jorden ett gäng gånger men det behöver du inte tro på. Jag finner det besynnerligt att det idag 2018 finns så sinnessjukt efterblivna människor såsom du och dina gelikar.
Jag förstår, du ser alltså kurvan. Då undrar ju jag hur du kan se något som är skymt, det kan du såklart inte.
Du ser något som kan tolkas som om jorden vore rund, du ser inte någon kurva och det har ingen annan heller gjort.
Det är det som är problemet. Ni globjordare vill hävda att kurvan är där och det bevis ni presenterar är att beviset är skymt precis som du gör här ovan. Självklart måste du som andra globalister använda er av invektiv och i ditt fall auktoritetsargumentet. En viktig frågeställning för dig är varför detta framkallar en så häftig reaktion hos dig.