2018-09-23, 17:42
Medlem
Minns i studio Nordfront att Emil gjorde sig lustig över en gubbe i en film de visade, gubben hade
"rätt" åsikter men var rejält nedgången och sleten, "tänk o man ser ut sådär om några år" sa Emil flinande men blev då till och med tillrättavisad av Öberg.
Nu verkar det som att Emil själv inte är långt ifrån att besanna sin egen profetia.
Han ser rejält kufaktig och degenererad ut på demon i år.
http://www.bilddump.se/bilder/20180923171834-81.227.67.30.png
Citera
2018-09-23, 17:42
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
I valet den 5 mars 1933 fick NSDAP faktiskt 43.91% och med stöd av nationalkonservativa DNVP blev det absolut majoritet för Hitler. Nästan 52%. ”Missnöjesröstande” heter det ju alltid när etablissemanget förlorar.
Villet resulterade i rena katastrofen, tiotals miljoner dödade varav 5 till 6 miljoner judar.

https://rarehistoricalphotos.com/berlin-end-war-1945/

Att allmän rösträtt och full demokrati ofta slutar ytterst illa är knappast bågon nyhet, nu rkck iof smr 0.07% men de etablerade partierna som folk röstade på var också skit även om det är att föredra framför smr-styre.
Citera
2018-09-23, 18:22
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Villet resulterade i rena katastrofen, tiotals miljoner dödade varav 5 till 6 miljoner judar.

https://rarehistoricalphotos.com/berlin-end-war-1945/

Att allmän rösträtt och full demokrati ofta slutar ytterst illa är knappast bågon nyhet, nu rkck iof smr 0.07% men de etablerade partierna som folk röstade på var också skit även om det är att föredra framför smr-styre.

Glöm inte ohygglig tortyr som ”nazistiska runkmaskiner”. När du ändå är i skarvartagen menar jag.

https://www.nordfront.se/vargflock-beskyddade-judar-fran-nazistiska-runkmaskiner.smr
Citera
2018-09-23, 18:25
Medlem
Citat:
Tvärtom. Allt tyder på att stödet för Hitler ökade efter makttillträdet 1933. I folkomröstningen 1934 exempelvis röstade nästan 90% av tyskarna ja till att slå ihop posterna kansler och president.
Fast vid det laget var landet diktatur, så resultatet av sådana omröstningar var inte längre tillförlitliga.
Citera
2018-09-23, 19:13
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Fast vid det laget var landet diktatur, så resultatet av sådana omröstningar var inte längre tillförlitliga.

Sånt tur att din sort alltid kan helgardera. Eller hur? Fast jag tror faktiskt inte att seriösa historiker ifrågasätter Hitlers popularitet. Inte heller att den ökade rejält 1933-36.
Citera
2018-09-23, 19:24
Medlem
dannerockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Minns i studio Nordfront att Emil gjorde sig lustig över en gubbe i en film de visade, gubben hade
"rätt" åsikter men var rejält nedgången och sleten, "tänk o man ser ut sådär om några år" sa Emil flinande men blev då till och med tillrättavisad av Öberg.
Nu verkar det som att Emil själv inte är långt ifrån att besanna sin egen profetia.
Han ser rejält kufaktig och degenererad ut på demon i år.
http://www.bilddump.se/bilder/20180923171834-81.227.67.30.png

Någon ting säger mig att det står inte rätt till i motståndrörelsen!!
Jag har inga belägg för det men jag tycker hela motståndrörelsen bla av den gammla kärnan enbart ser trött och slitna ut! Kanske dags för dem att kliva åt sidan för att släpp fram nya hungriga!

Sen nordiskamotståndrörelsen nu får ni fan ganska upp er! Så avslagen kamp trodde jag inte jag skulle ni skulle falla in i! För helvette sett bollen i rullning i stället!
Sitta och prata i poddar! Ha ha landet sjunker som en sten och 30 år av kamp sitter vi och väntar på radio nordfront så tragiskt. Även i antalet verkar ni krympa ochså men förstår aktivisterna ochså! Varför offra sitt liv för det här??

Nä nu är det nog dags för nya förmågor att starta något nytt eller ta över NMR är taktiker och vet hur en slipsten skall dras
Citera
2018-09-23, 19:35
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker
Någon ting säger mig att det står inte rätt till i motståndrörelsen!!
Det är en korrekt bedömning
Citat:
Nä nu är det nog dags för nya förmågor att starta något nytt eller ta över NMR är taktiker och vet hur en slipsten skall dras
Det är slöseri med tid att försöka påverka en organisation i ett senare skede, likt cement så tenderar en organisationer att fastna i ett spår.

Jag tror inte riktigt det är läge att starta upp ny organisation nu, finns redan MED och AfS att rösta på och man kan alltid verka som oberoende om man inte vill hålla på med parlamentarisk verksamhet.
Citera
2018-09-23, 19:58
Medlem
dannerockers avatar
Men de är inte rätt orgenisationen för att rädda landet!
NMR var på god väg men de tappade det på vägen.

Det som de tappade på är att de har inte hjärnorna!
De har inte spetskompetensen för hur en sån orgenisation för sin tid skall bedrivas!

Invandrarna gör helt rätt där de vet precis hur man skall sköta deras verksamhet , syns i Malmö polis o Säpo vet inte ett skit hur de skall få stopp dem
Citera
2018-09-23, 19:59
Medlem
Citat:
I valet den 5 mars 1933 fick NSDAP faktiskt 43.91% och med stöd av nationalkonservativa DNVP blev det absolut majoritet för Hitler. Nästan 52%. ”Missnöjesröstande” heter det ju alltid när etablissemanget förlorar.

Nja, valet 1933 var till skillnad från föregående val inte demokratiskt. Landet var vid tidpunkten redan nazifierat. Weimarrepublikens författning var förändrad till den grad att det blev olagligt att ha en egen åsikt. Folk blev exempelvis dödade och fick sina egendomar konfiskerade om de hade fel politiska åsikter.

Så jag vidhåller mitt tidigare inlägg, 37,3 % var det högsta resultat NSDAP fick i ett demokratiskt val.
Citera
2018-09-23, 20:11
Medlem
dannerockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det är en korrekt bedömning

Det är slöseri med tid att försöka påverka en organisation i ett senare skede, likt cement så tenderar en organisationer att fastna i ett spår.

Jag tror inte riktigt det är läge att starta upp ny organisation nu, finns redan MED och AfS att rösta på och man kan alltid verka som oberoende om man inte vill hålla på med parlamentarisk verksamhet.

Men du verkar ha insyn vad är det som inte står rätt till?
Citera
2018-09-23, 20:33
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker
Men du verkar ha insyn vad är det som inte står rätt till?
inkompetent ledning
Ingen i smr:s ledning har några verkliga veriter öht, inget de har lyckats med förutom att klättra i en hirarki.

fel fokus
De försöker rentvå Hitler och tredje riket och framställa dem som mindre radikala. De har inte på något seriöst vis försökt gå till botten av sveriges problem och de har inte heller intelligensen som krävs för detta.

Det är knappt så att jag själv är smart nog att komma fram till bra lösningar, ex tog det mig över ett år att komma fram till ett bra styrelseskick (FB) Lotta ut riksdagsplatser till skattebetalarna

Sedan så skyller smr allt på judarna när verkligheten är att problematiken ligger hos det Svenska folket, för låg genomsnittlig intelligens. Smr har dock inte presenterat några åtgärder för att höja svenskarnas intelligens "eugenik".
Citera
2018-09-23, 20:35
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Nja, valet 1933 var till skillnad från föregående val inte demokratiskt. Landet var vid tidpunkten redan nazifierat. Weimarrepublikens författning var förändrad till den grad att det blev olagligt att ha en egen åsikt. Folk blev exempelvis dödade och fick sina egendomar konfiskerade om de hade fel politiska åsikter.

Så jag vidhåller mitt tidigare inlägg, 37,3 % var det högsta resultat NSDAP fick i ett demokratiskt val.

Och jag vidhåller att du har fel och sprider efterkrigspropaganda. Om nu NSDAP hade haft en sådan kontroll som du påstår så borde de ha fått >50% 1933.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in