2018-09-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Därför att Sverige har importerat massvis av människor med de traditionerna.
Därför att annars blir riskerar hon att bli våldtagen!

De anpassar sig inte och svenska folket väljer att fortsätta importen. Vad ska du göra åt saken? Uppmuntra kvinnor att klä sig lätt och sensuellt ibland dessa män bara för att de bör anpassa sig?
Nu gör de inte det och då bör en kvinna vara försiktig.

Som en annan användare redan sagt; Jag har också all rätt att knalla omkring med en djurgårdsflagga mitt ibland aik:s supportrar. Men det är inte särskilt smart så jag undviker det. Det betyder heller inte att jag anser att det är ok för dem att misshandla folk som håller på andra lag .
Ja nu är det ju så att en flagga är ju mer som en symbol
Citera
2018-09-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Det är ok att manliga lärare visar upp sina muskulösa biceps i tighta tröjor men enligt vissa är det inte ok att kvinnliga lärare visar upp sin kurviga kropp.

Man hör vilka som skriver i denna tråd. Mön med unken kvinnosyn.

Lägg ner!

Helt seriöst.
Man måste faktiskt ha liiiite självinsikt.

Om man nu jobbar med nyanlända män som kommer från kulturer där en kvinna har noll och inget att säga till om.
Där jämlikhet ej existerar och lättklädda tjejer endast kan ses på film.
Är det då en klok idé att som kvinna vika ut sig i sexiga poser på nätet och klä sig utmanande inför dessa män?

Oavsett vad DU anser att en kvinna ska kunna göra måste man ha begåvning nog att inse att en utmanande klädsel för män från dessa kulturer är extremt problematiskt.

Det handlar inte om vad man borde, det handlar om vad som är faktum.
Du kan inte tala om kvinnors rättigheter ut ett svenskt jämlikhetsperspektiv när denna kvinna är lärare för vuxna män från en kultur där jämlikhet och kvinnors fria klädsel ej existerar.

Att debattera utifrån ideal och inte utifrån verkligheten blir helknas.
Citera
2018-09-23, 18:36
Medlem
Citat:
BO är en respekterad lärare och har varit lärare i 15 år. Hon har inte haft några problem innan. Problemet är den statslösa araben från Damaskus. Han har våldtagit BO och sitter nu häktad. Detta hände mitt på dagen så det finns ett och annat vittne.

Lärare i 15 år när hon är 34 nu.....
Lärarutbildning är minst tre och ett halvt år.
Hon startade högskolan vid 15 år då.
Onekligen en vass kniv.
Citera
2018-09-23, 18:36
Medlem
Som jag hört det ska killen ha ett förhållande med sin förra lärare som även hon jobbade där med nyanlända. Lite kul info kanske.
Citera
2018-09-23, 18:37
Medlem
Ja och hur blir det då det t ex är idrott...och dessa alla skumpande brost framför?
Citera
2018-09-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja nu är det ju så att en flagga är ju mer som en symbol
Och du menar att en kvinnas sensuella klädsel inte är en symbolhandling i klankulturer ifrån mellanöstern?
Citera
2018-09-23, 18:58
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Äntligen börjar tråden bebos av sansade människor med en human människosyn.
Har efterfrågat mer relevans i ämnet och fokus på brottet mer än att som många här försökt innan, att skuldbelägga kvinnan.
Finns fan gymnasietjejer som klär sig mer utmanande än denna fröken men ändock inget skäl för våldtäkt.

Att sms trafiken sipprat ut kan vara alltifrån intima sms till jobbrelaterat. Ingen som vet och jag är inte säker i källan uppkomst.
Men finns sms trafik emellan de så kan det vara ett medvetet val ifrån försvararen för att skapa misstroende mot kvinnan.
För sista gången, ingen har beskyllt kvinnan för hennes klädsel. Det är något du har hittat på.
Citera
2018-09-23, 18:59
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamtheone123
Som jag hört det ska killen ha ett förhållande med sin förra lärare som även hon jobbade där med nyanlända. Lite kul info kanske.
Första inlägget, lite konstigt. Hur har du fått veta detta?
Citera
2018-09-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
För sista gången, ingen har beskyllt kvinnan för hennes klädsel. Det är något du har hittat på.

Så ..."får skylla sig själv...", "...dåligt omdöme..." etc, är inte att beskylla kvinnan för hennes klädsel, tycker du?
Citera
2018-09-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Första inlägget, lite konstigt. Hur har du fått veta detta?
Är nässjöbo och vet vem killen är, skapade konto för jag ville säga lite om detta också.
Citera
2018-09-23, 19:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Hon döljer ansiktet på sina bilder av den enkla anledningen att hon har en stor näsa. Är det bara jag som har märkt det?
Har sett en bild där ansiktet inte doldes, ingen anmärkningsvärd näsa imo. Hon ser äldre ut i fejset än i kroppen, det är nog därför hon döljer sig. När man ser bara ögonen och en blond kalufs, kan hon gå för en 17-årig puma.
Citat:
MGM har ett gediget brottsregister. Har hotat folk förr och har tidigare betett sig respektlöst mot kvinnor.
Mitt fetade.
Har du någon som helst källa på detta?
Citera
2018-09-23, 19:24
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
Så ..."får skylla sig själv...", "...dåligt omdöme..." etc, är inte att beskylla kvinnan för hennes klädsel, tycker du?
Första exemplet, ja. Dock får du det att låta som att 80% av inläggen beskyller kvinnan när du inte citerar någon speciell person som faktiskt beskyller henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in