2018-09-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ok, förlåt jag trodde du sa Öresund, men det spelar ingen roll, my bad.
Jo, det med att jag tror han hadde tänkt sig norrut, eventuellt lite österut( bort från kusten) beror på den färdruta han hadde. Efter första dyket åker han ju norrut först, sedan vender han, åker söderut och kraschar nestan med Ternevag. Sen går det ju rakt söderut. Varför åka norrut om det var till Køge han skulle,typ?

edit: http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-03-20-her-er-ubaaden-nautilus-sidste-rute

Enligt vad som framkommit i press var PM och Nautilus en känd syn i Köpenhamnstrakten. De två ställen som han kände väl till och brukade dyka vid var ju just Middlegrundsfortet en bit norr om Köpenhamns hamninlopp samt nordvästra Köge bukten strax söder om Köpenhamn.

Om PM hade en mordfantasi eller ett manus eller en tänkt bok eller ett riktigt planerat mord, så tror jag att de här båda platserna som han så väl kände till båda var skådeplats för mordet/brottet.
Att mörda i norr (den plats kustbevakningen först kommer att undersöka naturligtvis) men istället bege sig i motsatt riktning söder ut verkar logiskt. Norrut tror jag hade varit för riskabelt pga av mötande lastbåtstrafik + att han nog inte känner till farvatten norrut så väl. Österut är möjligt. Men jag tror inte han kände till det så väl heller. Att korsa sundet med lasttrafik både söderut och norrut med släckta landtärnor var nog allt för riskabelt. Jag tror närmast att PM var snurrig av eufori samt någon slags reaktion efter dyket. Och att det var därför han var ur kurs rakt på väg mot Östersjön.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-23 kl. 18:27.
Citera
2018-09-23, 18:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Att mörda i norr (den plats kustbevakningen först kommer att undersöka naturligtvis) men istället bege sig i motsatt riktning söder ut verkar logiskt. Norrut tror jag hade varit för riskabelt pga av mötande båttrafik + att han nog inte känner till farvatten norrut så väl. Österut är möjligt. Men jag tror inte han kände till det så väl heller. Att korsa sundet med lasttrafik både söderut och norrut med släckta landtärnor var nog allt för riskabelt. Jag tror närmast att PM var snurrig av eufori samt någon slags reaktion efter dyket.[b] Och att det var därför han var ur kurs rakt på väg mot Östersjön.[/B]

Om du åker norr/norr öst från Flakfortet hamnar du i Helsingör/Helsingborg inte i östersjön.
Håller du kartan upp och nervänd otto?
Citera
2018-09-23, 18:42
Medlem
Citat:
Om du åker norr/norr öst från Flakfortet hamnar du i Helsingör/Helsingborg inte i östersjön.
Håller du kartan upp och nervänd otto?
Enligt besättningsmän på svenska lastfartyget Ternek höll PM kurs sydöst rakt ut mot Östersjön.
Dyket ägde väl rum på Middlegrundsfortet? Om PM hållit rak nordöstlig kurs därifrån så hade han till slut hamnat vid Öresunds golfklubb,Flygeltofta strax söder om Landskrona. Dvs om han planerat att segla Nautilus ända in i kaklet på grund och spela en runda golf istället.

Nu hänger jag inte med längre vad du talar om. Och din länk i förra inlägget var nog fel länk tror jag.
Så det blev jag inte klokare av?

EDIT: Kom han upp vid flakfortet efter dyket? Hur som helst höll han sydöstlig kurs därifrån enligt besättningsmännen på lastfartyget som han höll på att kollidera med.

Jag är inte på skämthumör Kugutt. Och söndagsmiddagen väntar. Jag ser fram emot din hypotes dock och även andras. Ha en fortsatt trevlig kväll.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-23 kl. 18:57.
Citera
2018-09-23, 18:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, men den ligger alldeles för långt bort för att hinna hem i tid, innan Kim blir saknad.
Hadde han mördat,dumpat nån som inte skulle bli saknad däremot, då hadde det varit perfeckt.
Igår hade han ju halva natten på sig pga party?

Han uppenbart hunnit hem tidigare. Han siktas ju inte förrän sent på fm.
Det hade säkert blivit perfekt om han mördat nån vid kajkanten och dumpat snarast. Det var dock inte hans plan.
Citera
2018-09-23, 19:00
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Enligt besättningsmän på svenska lastfartyget Ternek höll PM kurs sydöst rakt ut mot Östersjön.
Dyket ägde väl rum på Middlegrundsfortet? Om PM hållit rak nordöstlig kurs därifrån så hade han till slut hamnat vid Öresunds golfklubb,Flygeltofta strax söder om Landskrona. Dvs om han planerat att segla Nautilus ända in i kaklet på grund och spela en runda golf istället.

Nu hänger jag inte med längre vad du talar om. Och din länk i förra inlägget var nog fel länk tror jag.
Så det blev jag inte klokare av?

Middelgrundfortet ja, Flakfortet ligger et par,tre kilometer derifrån. Med Ternek utgår jag ifrån att du menar Ternevag? Eller har han nestankrockat med ennu ett fartyg? Jo, lenken ska fungera, den fungerar för mig iallafall.
Att du har blivit förvirrad av vad nån på skeppet "Ternek"??har sagt kan du vel knappast lasta mig för.
Citera
2018-09-23, 19:05
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Igår hade han ju halva natten på sig pga party?

Han uppenbart hunnit hem tidigare. Han siktas ju inte förrän sent på fm.
Det hade säkert blivit perfekt om han mördat nån vid kajkanten och dumpat snarast. Det var dock inte hans plan.

Hehe, fan, du också. Inte fan om jag vågar gå "toe to toe" med både dig och otto samtidigt.
Tror jag avventar till det lugnat ner sig.
Citera
2018-09-23, 19:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Hehe, fan, du också. Inte fan om jag vågar gå "toe to toe" med både dig och otto samtidigt.
Tror jag avventar till det lugnat ner sig.
Jag ser att Otto närmat sig Kögebukten. I stort sett är vi överens om rutt så det blir kämpigt. Hahaha.
Däremot tror jag inte hon dog i första dyket.

Att tiden går beror ju snarare på att han stannar 50 minuter samt sover (om han nu gjorde det). Det kan knappast ha tagit nästan 4 timmar i anspråk att stycka.
Självklart hade han hunnit hem tidigare oavsett om han planerat en dumpning i Köge.
Citera
2018-09-23, 19:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag ser att Otto närmat sig Kögebukten. I stort sett är vi överens om rutt så det blir kämpigt. Hahaha.
Däremot tror jag inte hon dog i första dyket.

Att tiden går beror ju snarare på att han stannar 50 minuter samt sover (om han nu gjorde det). Det kan knappast ha tagit nästan 4 timmar i anspråk att stycka.
Självklart hade han hunnit hem tidigare oavsett om han planerat en dumpning i Köge.

Om du tar bort dom 50 minuterna han låg still, anvenda han ca 4 timmar från där han avslutade dyk1 till där han dök dyk2. 4+4(retur)=8.
Citera
2018-09-23, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Om du tar bort dom 50 minuterna han låg still, anvenda han ca 4 timmar från där han avslutade dyk1 till där han dök dyk2. 4+4(retur)=8.
Varför skulle enbart 50 minuter reduceras?
Han hade kunnat fixa hela rutten betydligt snabbare oavsett om han ursprungligen tänkt sig Flakfortet som ursprungsplan och dumpa i Kögebukt.
Första dyket är också långt dvs drygt 2.5 timmar.
Sen stannar han som sagt i 50 minuter och han hade knappast behövt vara nere i fyra timmar för en styckning. Från kl 08.22 seglar han runt i bukten och dumpar påsar samt torso.
Han sölar med tiden och hade kunnat vara snabbare totalt.
Jag tror däremot han tappar bort sig fullständigt som tidsoptimist och för att han är exalterad över hela händelsen - samt psykopat som har storhetsvansinne och tror att det är piece of cake.
De har en tendens att inte bry sig nämligen och därav stora risktagare.
Senast redigerad av develi 2018-09-23 kl. 19:31.
Citera
2018-09-23, 19:34
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Varför skulle enbart 50 minuter reduceras?
Han hade kunnat fixa hela rutten betydligt snabbare oavsett om han ursprungligen tänkt sig Flakfortet som ursprungsplan och dumpa i Kögebukt.
Första dyket är också långt dvs drygt 2.5 timmar.
Sen stannar han som sagt i 50 minuter och han hade knappast behövt vara nere i fyra timmar för en styckning.
Han sölar med tiden och hade kunnat vara snabbare totalt.
Jag tror däremot han tappar bort sig fullständigt som tidsoptimist, för att han är exalterad över hela händelsen - samt psykopat som har storhetsvansinne och tror att det är piece of cake.
De har en tendens att inte bry sig nämligen och därav stora risktagare.

Ok, vi behåller dom 50 minuterne. Då blir det 5 timmar färdveg ner och 4 timmar hem.
= 9timmar färdveg + dumpning+ två dyk. Hur många blir klockan då?
Man kan vel knappast kalla Køge för en "Masterplan".

edit:
Citera
2018-09-23, 19:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok, vi behåller dom 50 minuterne. Då blir det 5 timmar färdveg ner och 4 timmar hem.
= 9timmar färdveg + dumpning+ två dyk. Hur många blir klockan då?
Man kan vel knappast kalla Køge för en "Masterplan".
Vem talar om Masterplan? Utförde han det perfekta brottet?
Nej.

Jag talar om totaltid ute. Om tider reducerats hade han varit snabbare hemma.
Dyktid 1 (20.43-23.05), han är sen stillastående för sms innan han nästintill krockar med T innan midnatt, står sen still 50 minuter vid 02-tiden, dyktid 2 (04.42-08.22) samt dumpningstid (08.22-10.41).
Citera
2018-09-23, 19:47
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Vem talar om Masterplan? Utförde han det perfekta brottet?
Nej.

Jag talar om totaltid ute. Om tider reducerats hade han varit snabbare hemma.
Dyktid 1 (20.43-23.05), han är sen stillastående för sms innan han nästintill krockar med T innan midnatt, står sen still 50 minuter vid 02-tiden, dyktid 2 (04.42-08.22) samt dumpningstid (08.22-10.41).

4+4=8

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in