2018-09-23, 13:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Mmm... Det finns ju folk av alla slag. Min erfarenhet är dock att skrytsamma, fega fuskare som är stora i truten och alltid ska veta bäst, nog kan ha ett häftigt humör. Men samtidigt är de just fega smitare och saknar den kyla som behövs för att utöva grovt våld. Om du hänger med vad jag menar.
Men det är klart om SD är en sådan som slår kvinnor så håller jag med dig. Det är just fega krakar.
De män som jag känner som har suttit inne för mord och misshandel på andra män, är av en annan tystare och just kyligare typ. Fast när de blir arga, då håller man sig för skratt. Dock känner jag mig helt trygg som tjejkompis. De här grabbarna har heller inget rykte att slå kvinnor.
Om man bortser från LW's anmälan. Har SD ett rykte om att vara våldsam mot kvinnor?

Tyvärr så saknar tråden uppgifter rörande SD:s tidigare relationer. Det är ganska anmärkningsvärt. Det brukar vara bland det första som dyker upp i krimtrådarna.
Citera
2018-09-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Svensk polis har anlitat Parabon Nanolabs för att identifiera gärningsman.

"Enligt tidningen har polisen skickat dna till det amerikanska företaget för att få en fantombild i ett svensk olöst brottsfall. Vilken utredning det rör sig om är dock okänt och DN uppger att polisen ska ha tagit fram fantombilden redan i våras. Men eftersom utredningen är i ett ”känsligt skede” vill de inte berätta något om hur fantombilden blev eller fallet i fråga."

(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvmKR4/dna-fantombild-loste-mord-i-texas--nu-testar-svensk-polis-tekniken)

Kan det vara detta fall?

Nja, troligen inte; det känns som att det handlar om ett äldre fall, de hade ju fantombilden redan i våras.
Citera
2018-09-23, 14:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Har ingen aning om hon använt nick i tråden, men hon hade en blogg som luktade offer-kofta och så hängde hon ut LW, barnen och sitt ex UW på ett mycket otrevligt sätt. Fullt medveten om att det fanns läsare här i tråden och som hon dessutom presenterade sig för.
MH är initialerna på en väldigt hemsk människa!

Nu hänger jag inte med riktigt. Har personen med den bloggen skrivit i tråden?
Citera
2018-09-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Är dessa vänner frireligiösa? Tänker att de tycker LW spridit skam genom sin affär med SD.

Ja.
Citera
2018-09-23, 14:33
Medlem
Citat:
Har ingen aning om hon använt nick i tråden, men hon hade en blogg som luktade offer-kofta och så hängde hon ut LW, barnen och sitt ex UW på ett mycket otrevligt sätt. Fullt medveten om att det fanns läsare här i tråden och som hon dessutom presenterade sig för.

Tror inte MH mördat LW. Hennes vrede verkade riktade sig huvudakligen mot UW som hon hämnades på via sin blogg. Han fick dock påsätt och vis vad han förtjänade efter sin egen offerkofta blogg där han beklagade sig över LW. Vuxna människor?
Citera
2018-09-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, troligen inte; det känns som att det handlar om ett äldre fall, de hade ju fantombilden redan i våras.

Du har nog rätt men jag kunde inte låta bli att fundera på om man testade denna väg för att få en fantombild via dna och på SD. Alltså att man hade fantombild redan från start. Intressant hur som helst att svensk polis använt tjänsten i ett aktuellt fall.
Citera
2018-09-23, 14:50
Medlem
Det kan ju finnas en poäng för LWs vänner att inte konfrontera SD med sina misstankar utan att fortsätta ha kontakt, och studera hans beteende. Kanske försäger han sig. Schazz är en av de bekanta, som kanske kan vara vänlig att delge oss lite om hur SD och HD har det och beter sig just nu.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-09-23 kl. 14:59.
Citera
2018-09-23, 14:51
Medlem
Citat:
Roger that. Det är henne jag menar, men har inte läst allt. Det var för otäckt.
Citera
2018-09-23, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det kan ju finnas en poäng för LWs vänner att inte konfrontera SD med sina misstankar utan att fortsätta ha kontakt, och studera hans beteende. Kanske försäger han sig. Sachzz är en av de bekanta, som kanske kan vara vänlig att delge oss lite om hur SD och HD har det och beter sig just nu.

Jag är bekant till flera av de nämnda i tråden men har ingen information om hur SD och HD har det och beter sig just nu.
Citera
2018-09-23, 15:09
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tror inte MH mördat LW. Hennes vrede verkade riktade sig huvudakligen mot UW som hon hämnades på via sin blogg. Han fick dock påsätt och vis vad han förtjänade efter sin egen offerkofta blogg där han beklagade sig över LW. Vuxna människor?

Men det fanns väl en del som pekade på att den påstått UW-tillhörande bloggen kanske inte var genuin? Jag har för min del trott att den också var MHs samt spekulerat att det kanske blev droppen för UW som därmed inte tvekade det minsta när han ansökte om skilsmässa från henne.

Ser man till språk, namnval osv så finns det likheter mellan MHs blogg och den blogg som skulle vara UWs blogg. Jag har uppfattat MH utifrån hennes blogg som någon som tar sig rätten att döma familjen W, göra sig till icke ombedd förespråkare för barnen W och oempatiskt, oetiskt sedan hänga ut både dem och deras föräldrar offentligt i sin blogg. Men det är bara spekulationer utifrån att ha läst de båda bloggarna. Kändes obehagliga båda två och skrivna av en person som inte hade alla spärrar kvar. Finns GM någonstans bortom SD/HD så har mina tankar gått åt det hållet men enligt Schazz t ex så ska MH ju ha börjat må bättre, med undantag då av när hon hängde ut barnen i somras som jag uppfattade det.
Citera
2018-09-23, 15:17
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD och HD?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/bf72c730-a053-4fab-a588-3f180b2fe82e_l.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hoppas hon inte försvinner eller råkar ut för någon olycka p g a för farliga äventyr med det (fortfarande?) äkta paret.

Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Men är det ett hjärtligt, varmt, smittande leende som når ögonen?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ser inte snäll ut, men det har jag faktiskt inte lyckats se på någon bild av henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min spontana reaktion var att hon påminde om SD.

Instämmer att bilde/blicken inte ger bra vibbar. Sedan ser man ju själv också helt eländig ut på alla kort och hon kanske också bara har otur framför kameran... Men ihop med det andra som redan nämnts i tråden så känns det såklart inget vidare.

Jag har som sagt svårt att släppa HDs ev inblandning (obs, ej bara baserat blick eller foto ska jag säga innan någon lynchar mig!) och undrar om det är helt långsökt att tänka att det kan finnas tillsynes helt normala svenssons-par som tillsammans gör hemska saker? Det har väl funnits par tidigare i historien som tillsammans begått mord så dessa vore väl inte historiens första och enda? Rent hypotetiskt måste det väl inte vara mer omöjligt än många andra spekulationer? Parets tighthet trots skilsmässan efter mordanklagelserna är ju svåra att bortse ifrån.
Citera
2018-09-23, 15:18
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Svensk polis har anlitat Parabon Nanolabs för att identifiera gärningsman.

"Enligt tidningen har polisen skickat dna till det amerikanska företaget för att få en fantombild i ett svensk olöst brottsfall. Vilken utredning det rör sig om är dock okänt och DN uppger att polisen ska ha tagit fram fantombilden redan i våras. Men eftersom utredningen är i ett ”känsligt skede” vill de inte berätta något om hur fantombilden blev eller fallet i fråga."

(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvmKR4/dna-fantombild-loste-mord-i-texas--nu-testar-svensk-polis-tekniken)

Kan det vara detta fall?

I så fall är ju inte SD skyldig. Hans dna har de allt sett till att ta. Självklart när han suttit frihetsberövad. Det där gäller nåt fall där det finns dna men ingen matchning. Kan vara detta fall iofs. Hoppas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in