2018-09-23, 11:16
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Så har det hänt igen, SD dyker oanmäld upp på ett event. Med är även flera av LW goda vänner, citykatterna som skrivit loggen nedan, coco c och mgl. Något är allvarligt fel i huvudet på dessa, umgås med LWs misstänkta mördare.
Jag fysiskt illa, hur f*n beter sig folk, är det ingen som står upp för LW?

Vi anlände med minsta möjliga tidsmarginal i sällskap med Herr TeamDavidsson. Begränsande parametrar var i ena änden HonKattens fyrkantiga arbetstider, längs vägen hastighetsbegränsningarna och i andra änden eventets officiella sluttid. Till vår glädje var det många som dröjde sig kvar kring elden och gemenskapen varade på sätt och viss tills natten tog över. Det letades kablar till husbilar, restes tält, badades bastu och småpratades så länge de som slutit upp orkade och hade lust.

Själva fick vi följa med Mc-vännen & den vankande ankan hem till deras tre alldeles riktiga ByKatter

Tack för gemenskapen!
Lars & Helena

Jag förstår att du reagerar då du verkligen står upp för LW. Det verkar som att andra väljer annorlunda och det är riktigt sorgligt.
I nuläget vet vi inte om SD är skyldig till mordet men han är fortsatt den enda som är misstänkt för det. Det borde räcka för att de nära LW tar avstånd kan jag tycka.
Citera
2018-09-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
•Enligt Expressen•
Men i januari 2017, natten till sin födelsedag, anmälde hon honom för misshandel.
De ska ha suttit i hans bil när de började tjafsa, varpå han ska ha lagt sin arm runt hennes nacke och gnuggat knogarna mot hennes huvud så att hon fick ont.
Stora delar av förundersökningen är hemligstämplade. Men Nerikes Allehanda har tagit del av delar av förhören som tidigare inte har varit allmänt kända.
De nya uppgifterna gäller bakgrunden till bråket. Enligt Lena Wesströms egna uppgifter till polisen hade hon bakat och ville fika – vilket han avböjde, skriver Nerikes Allehanda.
De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

•Enligt Metro•
Händelsen ska ha utspelat sig den 10 januari förra året i samma område som Lena Wesström hittades död. Senare samma dag ringde hon till polisen och sade sig vara tveksam till om hon ville fortsätta att medverka i utredningen. ”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, går att läsa i dokumenten.
Några dagar senare ringde Lena Wesström åter till polisen, och meddelade att hon ville medverka i utredningen. Dokumenten innehåller hela åtta sidor med fotografier av skador som ska ha uppkommit i samband med den misstänkta misshandeln. Mannen förhördes i juni förra året, men i september beslutade åklagaren att lägga ner utredningen.
I nedläggningsbeslutet finns att läsa att mannen har ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång” och att ”uppgifterna om vad som ska hänt skiljer sig delvis åt”.
https://www.metro.se/artikel/uppgift-om-tidigare-våld-förhörde-mannen-tog-nackgrepp-på-lena-wesström
Det här kan jag inte heller se framför mig som kvinnomisshandel av en frustrerad älskare som fått nobben.
De sitter i hans bil och tjafsar om allt möjligt. Han tar armen runt hennes hals och gnuggar hennes huvud med knogarna.
För min inre syn ser jag två kompisar, eller mer som gnabbas och hans knoggnuggargrepp är mer av en skärp dig kompis-grej ungefär som en boxning på överarmen.
En frustrerad älskare tar väl tag runt axlarna och skakar, eller håller i överarmarna alternativt runt ansiktet?
För att tvinga ut henne ur bilen verkar inte knoggnuggargreppet heller särskilt effektivt. Men här kan det passa in ändå: Typ "ge dig nu och gå in så ses vi i morgon din toka."
Om han vore riktigt ursinnig skulle han väl sträcka sig och öppna hennes dörr och sedan knuffa ut henne?
Han kanske började med knoggnuggandet och när hon inte gav sig knuffade han ut henne och det är det som utredaren menar med att vittnesmålen skiljer sig till viss del
Förresten undrar jag vad det där allt möjligt är som de tjafsar om.
Senast redigerad av neverhorse 2018-09-23 kl. 11:28. Anledning: fattas ord
Citera
2018-09-23, 11:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Man anmäler med en " will attend" så de som håller i det vet hur många som kommer.
Det har han inte gjort på hela sommaren. Tror han ingen kommer då eller vad är han rädd för?

Han kanske anser att han inte behöver anmäla sig... gillar att dyka upp oanmäld.
Allt kan inte stå rätt till i det huvudet.
Citera
2018-09-23, 11:58
Medlem
Honan6s avatar
Kollade igenom HD:s geo-loggningar för att jag funderade på när i tid hon slutade förklara varför hon behållit loggningar från det gemensamma kontot med SD.

Fann då att den 10 mars -18 har hon slopat förklaringen, men är ute och cachar med familjen den dagen.

Den 24 feb -18 hade hon förklaringen med i loggningen.

Den 19 feb -18 hade båda signerat Skilsmässoansökan.

Hände det något i februari -18 som inte kommit till tråden, ännu?
Citera
2018-09-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Detta med ”kniven” kan vara orsaken att många nu inte vågar vända honom ryggen. Heder till dig som står rak. Gissar att SD är mera rädd för dig än du för honom...

Kanske det är HD som ingen törs vända ryggen till och speciellt törs inte SD det?

Det har sagts att LW styrde sina barn med järnhand, men jag börjar undra om SD (upplevs som ett stort barn) styrs med järnhand av HD. När är hon med sina barn egentligen? Jag har mest kunnat läsa att de är med SD eller med mormor och morfar.
Citera
2018-09-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Kanske det är HD som ingen törs vända ryggen till och speciellt törs inte SD det?

Det har sagts att LW styrde sina barn med järnhand, men jag börjar undra om SD (upplevs som ett stort barn) styrs med järnhand av HD. När är hon med sina barn egentligen? Jag har mest kunnat läsa att de är med SD eller med mormor och morfar.
Framförallt kan man bara läsa om dem. Till skillnad från LW's barn som har namn och bilder.
Citera
2018-09-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag förstår att du reagerar då du verkligen står upp för LW. Det verkar som att andra väljer annorlunda och det är riktigt sorgligt.
I nuläget vet vi inte om SD är skyldig till mordet men han är fortsatt den enda som är misstänkt för det. Det borde räcka för att de nära LW tar avstånd kan jag tycka.

Det finns fler som står upp för LW olika mycket men de flesta håller nog god min för att det inte ska hända ngt.
Citera
2018-09-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Framförallt kan man bara läsa om dem. Till skillnad från LW's barn som har namn och bilder.

Man kan betrakta barn på olika sätt. Något som tillför livet och man vill uppleva liv med barn. Eller ser dem mest som belastning och lämnas bort mycket medan man själv gör många saker.

Edit:felskrivning.
Citera
2018-09-23, 13:30
Medlem
Svensk polis har anlitat Parabon Nanolabs för att identifiera gärningsman.

"Enligt tidningen har polisen skickat dna till det amerikanska företaget för att få en fantombild i ett svensk olöst brottsfall. Vilken utredning det rör sig om är dock okänt och DN uppger att polisen ska ha tagit fram fantombilden redan i våras. Men eftersom utredningen är i ett ”känsligt skede” vill de inte berätta något om hur fantombilden blev eller fallet i fråga."

(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvmKR4/dna-fantombild-loste-mord-i-texas--nu-testar-svensk-polis-tekniken)

Kan det vara detta fall?
Citera
2018-09-23, 13:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Så har det hänt igen, SD dyker oanmäld upp på ett event. Med är även flera av LW goda vänner, citykatterna som skrivit loggen nedan, coco c och mgl. Något är allvarligt fel i huvudet på dessa, umgås med LWs misstänkta mördare.
Jag fysiskt illa, hur f*n beter sig folk, är det ingen som står upp för LW?

Vi anlände med minsta möjliga tidsmarginal i sällskap med Herr TeamDavidsson. Begränsande parametrar var i ena änden HonKattens fyrkantiga arbetstider, längs vägen hastighetsbegränsningarna och i andra änden eventets officiella sluttid. Till vår glädje var det många som dröjde sig kvar kring elden och gemenskapen varade på sätt och viss tills natten tog över. Det letades kablar till husbilar, restes tält, badades bastu och småpratades så länge de som slutit upp orkade och hade lust.

Själva fick vi följa med Mc-vännen & den vankande ankan hem till deras tre alldeles riktiga ByKatter

Tack för gemenskapen!
Lars & Helena

Är dessa vänner frireligiösa? Tänker att de tycker LW spridit skam genom sin affär med SD.
Citera
2018-09-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Utan att säga för mycket, beskriv hennes nick
Har ingen aning om hon använt nick i tråden, men hon hade en blogg som luktade offer-kofta och så hängde hon ut LW, barnen och sitt ex UW på ett mycket otrevligt sätt. Fullt medveten om att det fanns läsare här i tråden och som hon dessutom presenterade sig för.
MH är initialerna på en väldigt hemsk människa!
Citera
2018-09-23, 13:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Finns inget krav på att man måste anmäla sig i förväg till ett event
just på det eventet som du pratar om så träffade jag på flera som inte anmält i förväg att dem skulle komma, så jag förstår inte varför det skulle vara annorlunda för SD?

Pratade du något med SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in