Asså, det här fallet övergår ju fiction med hästlengder, det är ju rent surrealistiskt. Skulle inte förvåna mig om det är samma person i alla tre fallen...
Det är konstigt. Har denna kvinna öht beskrivits nånstans (hårfärg, kläder, ungefärlig ålder?).
De andra två är väl beskrivna, såg en detaljrik beskrivning på fängelsevakten, tror hon bar smaragdgrönt. Herre gud.. det är som om det vore konståkning och skitintressant.
Så varför är den tredje så anonym eller har jag missat nåt?
DK lär det inte vara, hon hade beskrivits.
Jag såg en kommentar då DK vittnade. Efter att hon vittnat gick hon och satte sig och sa nåt till advokaten om att ses imorgon. Liverapporten skrev då att hon inte har rätt att sitta som åhörare eftersom hon vittnat.
Skiljer det sig mellan byretten och landsretten och det går bra sen eller är det en helt ny kvinna som dykt upp?
Den kvinna som satt där då DK vittnat beskrevs som blond (långt? minns inte just nu) och mkt ung. Sen satt de med huvudena lutade mot varandra så det lär vara nån DK är tight med.
PM hade lagt av ett leende mot henne varav hon hade satt upp händerna mot käkarna som svar.
Antar det skulle betyda lätt generad eller typ ett fjolligt "ooh"..
Den kvinna som satt där då DK vittnat beskrevs som blond (långt? minns inte just nu) och mkt ung. Sen satt de med huvudena lutade mot varandra så det lär vara nån DK är tight med.
PM hade lagt av ett leende mot henne varav hon hade satt upp händerna mot käkarna som svar.
Antar det skulle betyda lätt generad eller typ ett fjolligt "ooh"..
Ja det hadde ju varit typiskt om DK skulle vara involverat i det här, dumma manipulerade hjonet.
"ooh" my ass, jag känner blodtrycket stiger.
Jo,men det är sant. Den ursprungliga planen skulle ju, som jag tror det, gå före sig dagen efter. Och hadde han gjenomfört den planen, ja då hadde han fortfarande varit Danmarks lilla raketgeni.
Kan vara att det var så det strulade sig för Madsen, han hadde planerat för ett scenario, men så gjenomförde han ett annat. Impulsivitet och planer är raka motsatser.
Japp, det kan ha påverkat hans agerande, det var väl vad jag ville lägga in som blänkare.
Det är detta som är så ruggigt obehagligt med PM - hade den sluge saten kommit undan om det vore mer i parité med hans tidigare inviter?
Hade han planlagt det bättre?
Däremot är det inte raka motsatta saker (impulsivitet vs planering) gällande en sexualsadist som jagar byte.
Han planerar länge, fantasi är i sig ett prestadium - men han slår hastigt till när det gyllene tillfället uppstår.
Man pratar om tre omständigheter gällande offer:
availability, victim vulnerability, victim desirability.
Rätt ögonblick, möjlighet att slå till. Sårbart offer samt att det även kan handla om vissa karaktäristiska som överensstämmer med predatorns perversa fantasi (utseende, klädsel, ålder, hårfärg, grupptillhörighet gällande kvinnan).
Cowards med andra ord. Fega satar som går efter det svagare, enklare, mer sårbara offret som PM själv beskrev på bloggen.
Senast redigerad av develi 2018-09-23 kl. 13:49.
Ja det hadde ju varit typiskt om DK skulle vara involverat i det här, dumma manipulerade hjonet.
"ooh" my ass, jag känner blodtrycket stiger.
Det var den unga kvinnan som satt upp händerna mot kinderna som svar.
Den som sitter på åhörarbänk kan lika gärna vara hennes dotter. Att hon är med som stöd. De satt tätt med huvudena lutade mot varandra och hon var ung och blond.
Eller så är det nån annan.
Vad jag undrade var om den genomskinliga kvinnan i landsretten har rätt att sitta där om hon varit nåt vittne - eller om det är nån ny som dykt upp.
Senast redigerad av develi 2018-09-23 kl. 13:52.
Den som sitter på åhörarbänk kan lika gärna vara hennes dotter. Att hon är med som stöd. De satt tätt med huvudena lutade mot varandra och hon var ung och blond.
Eller så är det nån annan. Vad jag undrade var om den genomskinliga kvinnan i landsretten har rätt att sitta där om hon varit nåt vittne - eller om det är nån ny som dykt upp.
Hehe du får fråga dont
Tror nog det kan ha varit dottern som lutade mot henne och sa typ "ooh", ja. Madsen har alltså lyckats manipulera två generationer där i familjen.
Hehe du får fråga dont
Tror nog det kan ha varit dottern som lutade mot henne och sa typ "ooh", ja. Madsen har alltså lyckats manipulera två generationer där i familjen.
OMG! Sa du nåt om blodtrycket?!
Tack men nej tack.
Jag "pratar" mer rätt ut och kan nog söka reda på det själv.
Ja, dottern är bekant med PM. Vänner på fb. Tyckte inte Ditte hon kunde segla med trygga PM?
Dottern har ett foto på DK nere vid hangaren.
OMG! Sa du nåt om blodtrycket?!
Tack men nej tack.
Jag "pratar" mer rätt ut och kan nog söka reda på det själv.
Ja, dottern är bekant med PM. Vänner på fb. Tyckte inte Ditte hon kunde segla med trygga PM?
Dottern har ett foto på DK nere vid hangaren.
Asså, jag får lite ont av dom där. Stackars hjon, dottern tycker om mammas pervovänn, typ. Grejen med Madsen/hangarn/ubåtar whatever var nåt värdefullt för dom, något stort. Och nu är dom ledsna för att ha förlorat det, men fortfarande trogna. Inte bra.
Asså, jag får lite ont av dom där. Stackars hjon, dottern tycker om mammas pervovänn, typ. Grejen med Madsen/hangarn/ubåtar whatever var nåt värdefullt för dom, något stort. Och nu är dom ledsna för att ha förlorat det, men fortfarande trogna. Inte bra.
DK är förvirrad som det värsta aprilväder. Hon är en riktig fjolla när man hör intervjuer men till hennes försvar är att hon likt alla andra i hans omgivning inte såg detta komma öht.
Därför påminner PM om en serieförbrytare. Det är identiskt samma reaktion från en förvånad omgivning då han är en Dr Jekyll and Mr Hyde.
Samma reaktion som frun, samma reaktion från männen han hade runt sig. Det har dock gått upp för de flesta vad han egentligen är - dvs ett jävla monster. De inser att de inte har nåt annat val än att ta avstånd. Däremot ses att de fortsatt har svårt att ta till sig det som skett, de grubblar och kan inte se annat än den person de gillade.
Det lär vara betydligt enklare för oss andra som han inte betyder ett dugg för om det så är som vän, partner eller älskare.
Därför är PM farlig. Han är extremt manipulativ, han förmår spela dubbelspel. La nyss in just detta om varför Amagermannen tolkas som mer ondskefull än Lundin - samt att det handlar om sexuell sadism:
Skala 1-22 som "er den værste: Psykopatiske mordere, der begår seksualdrab og torturerer med tortur som deres hovedmotiv."
Inte ens CS som avskyr honom såg detta komma. De tog snarare avstånd för att allt skulle gå enligt "Peters plan" som de benämnt det hela. Att han var urdålig att samarbeta med, hetsigt humör, dominant och att det skenade åt alla håll med hans planer.
Åter till DK.
När hon hade en klar stund så insåg hon att hon hade kunnat bli det perfekta offret och uppgav olika orsaker. Sen föll hon tillbaka i psykopatens klor. Innan hon vittnade manipulerade han henne via förhör: Hon borde varit den hustru han aldrig fick.
Han är för djävligt medveten om hur han ska drilla folk i sin omgivning även om han snackar stundom som en ren idiot då han desperat ska försvara sig i rätten när han är trängd och bevisningen travar upp sig. En situation han är otränad för med en hetsig ÅK som blockar honom konstant.
Citat:
"(..) hun ville have været det perfekte offer, fordi hun på tidpunktet for drabet på den svenske journalist Kim Wall var single, ikke havde et fast job og ofte stemplede ud nogle dage.
- Man ville først have savnet mig efter flere uger, siger hun ifølge Ekstra Bladet i interviewet." https://www.avisen.dk/peter-madsens-elskerinde-jeg-ville-have-vaeret-det-p_487083.aspx
Senast redigerad av develi 2018-09-23 kl. 14:46.
Hehe en "lös driva-runt-och improvisera-plan", vart kom det ifrån? Har du nånsin hört talas om halmgubbar otto? Och det med "norr/österut" verkar inte så smart, haha, det var ju din teori en gång i tiden. Var du inte så smart då eller?
Nej ärligt så tror jag inte på en plan med exakt spikrade tider tex, men han visste när han skulle åka ut och när han måste vara tilbaks. Det var det sista som sket sig, han blev för sen. Han måtte i princip ha varit hemma igjen innan söket efter honom började. Då hadde hans historia fått en helt annan tyngd.
Det fetade. Fel. Jag trodde att han planerat att fly fån Köpenhamnstrakten ut i Östersjön för att undanröja sitt brott. Hade han lyckats med det tror jag aldrig de återfunnit kroppen. Och hur mycket de än misstänkt mord så hade de inte kunnat bevisa det utan kroppen.
Men jag ändrade mig sedan att Köge bukt nog var hans plan A. Och jag har förklarat varför jag tror det ju.
Att jag tror att PM fantiserat om ett mord på havsbotten beror på att det är den ultimata brottsplatsen.
Han kan leva ut sina gräsliga fantasier totalt utan att bli störd av något. Känna total makt över det arma mordoffret. Den här känslan av total makt ingick nog i hans mordfantasi tror jag.
Eftersom han inte visste exakt när hans mordoffer skulle bli eftersökt efter kl 22 av pojkvännen och anhöriga (dyket vid Middlegrundsfortet norr om Khm. kände de till. Att dyka med bara en besättningsman är ju lite riskabelt. KiM själv var ju rädd inför dyket vilket hon skrev i mess strax innan dyket till sin pojkvän.) Det är nära till hands att tro att anhöriga skulle bli oroliga för en dykolycka om KiM inte kom tillbaka och de inte kunde få telefonkontakt. Och PM kunde ju inte veta när exakt efter den utsatta tiden ca kl 22.00. Nautilus skulle bli eftersökt.
Alltså tror jag att han måste planerat för att ta sig bort från Köpenhamnsområdet så fort som möjligt för att undgå upptäckt, om Nautilus skulle bli eftersökt. Undanröja spåren av sitt brott om han inte ville åka fast. Och det ville han ju inte. Han hade planerat/fantiserat för det "perfekta brottet".
Min hypotes är ju bara vad jag tror och varför. Jag påstår inget här. Det skulle vara intressant att läsa andras hypotes hur de tror och varför. Hur de tror att mördaren tänkt och planerat. Framförallt hur han tänkt för att undkomma.
EDIT: Halmgubbe? Jag tyckte det lät som en lös plan bara, -"norr eller österut" . Dessutom är det väldigt mycket trafik ner till Köpenhamn längs danska kusten. Därför borde han ta sig bort från området av flera anledningar som jag nämnt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-23 kl. 16:28.
Det fetade. Fel. Jag trodde att han planerat att fly fån Köpenhamnstrakten ut i Östersjön för att undanröja sitt brott. Hade han lyckats med det tror jag aldrig de återfunnit kroppen. Och hur mycket de än misstänkt mord så hade de inte kunnat bevisa det utan kroppen.
Men jag ändrade mig sedan att Köge bukt nog var hans plan A. Och jag har förklarat varför jag tror det ju.
Att jag tror att PM fantiserat om ett mord på havsbotten beror på att det är den ultimata brottsplatsen.
Han kan leva ut sina gräsliga fantasier totalt utan att bli störd av något. Känna total makt över det arma mordoffret. Den här känslan av total makt ingick nog i hans mordfantasi tror jag.
Eftersom han inte visste exakt när hans mordoffer skulle bli eftersökt efter kl 22 av pojkvännen och anhöriga (dyket vid Middlegrundsfortet norr om Khm. kände de till. Att dyka med bara en besättningsman är ju lite riskabelt. KiM själv var ju rädd inför dyket vilket hon skrev i mess strax innan dyket till sin pojkvän.) Det är nära till hands att tro att anhöriga skulle bli oroliga för en dykolycka om KiM inte kom tillbaka och de inte kunde få telefonkontakt. Och PM kunde ju inte veta när exakt efter den utsatta tiden ca kl 22.00. Nautilus skulle bli eftersökt.
Alltså tror jag att han måste planerat för att ta sig bort från Köpenhamnsområdet så fort som möjligt för att undgå upptäckt, om Nautilus skulle bli eftersökt. Undanröja spåren av sitt brott om han inte ville åka fast. Och det ville han ju inte. Han hade planerat/fantiserat för det "perfekta brottet".
Min hypotes är ju bara vad jag tror och varför. Jag påstår inget här. Det skulle vara intressant att läsa andras hypotes hur de tror och varför. Hur de tror att mördaren tänkt och planerat. Framförallt hur han tänkt för att undkomma.
EDIT: Halmgubbe? Jag tyckte det lät som en lös plan bara, -"norr eller österut" . Dessutom är det väldigt mycket trafik ner till Köpenhamn längs danska kusten. Därför borde han ta sig bort från området av flera anledningar som jag nämnt.
Ok, förlåt jag trodde du sa Öresund, men det spelar ingen roll, my bad.
Jo, det med att jag tror han hadde tänkt sig norrut, eventuellt lite österut( bort från kusten) beror på den färdruta han hadde. Efter första dyket åker han ju norrut först, sedan vender han, åker söderut och kraschar nestan med Ternevag. Sen går det ju rakt söderut. Varför åka norrut om det var till Køge han skulle,typ?
Ok, förlåt jag trodde du sa Öresund, men det spelar ingen roll, my bad.
Jo, det med att jag tror han hadde tänkt sig norrut, eventuellt lite österut( bort från kusten) beror på den färdruta han hadde.
Efter första dyket åker han ju norrut först, sedan vender han, åker söderut och kraschar nestan med Ternevag. Sen går det ju rakt söderut. Varför åka norrut om det var till Køge han skulle,typ?
Själv funderar jag på om det är fullständigt medvetet. Väver in den ursprunliga planen som fanns innan Kim dök upp.
Den 8 augusti skriver PM invitationer till två kvinnor som tackar nej. Till den ena skriver han följande:
Citat:
"Hej xx. Kan du huske undervandsbåden. Jeg vil lave en mindre tur på Flakfortet. Vil du ikke med?" live dr
Därför tror jag det var en destination han primärt ville till gällande dyk 1 och det sammanfaller med platsen han sänkte Freja på den 10 augusti 2008.
Han ger alla i hangaren ledigt detta datum.
Plats och datum kan ha nåt symbolvärde gällande storasyster Freja (hans eget ordval om ubåten).
Det är säkert nåt hedersamt - alt en fullbordad cykel för hans del; själva klimax med ubåtarna.
Det var Nautilus som bogserade Freja till hennes sista vila på havsbotten - en begravning med pompa och ståt; blomsterkrans och begravningstal.
Alla tackar dock nej den 8:e och han skriver istället till DK samma dag.
Han tvingas flytta datum för ursprunglig plan, han får troligen ingen med sig till den 10:e.
Den 10:e skriver han till kvinnan bakom lyckta dörrar om planerad avfärd den 11:e.
Den 10:e pratar han om sig själv som huvudmisstänkt gällande mord.
Kögebukten tror jag är destination dumpning eftersom han pratade om denna plats som ypperlig att gömma lik på.
Kim dyker upp, han får justera den ursprungliga planen. Han kör mot Middelgrundsfortet och dyker ner. Han är iakttagen, han går ner fjärran från dumpningsplats.
Via sina krimböcker så lär han veta vad som gäller vid spaningsmord eller försvunnen person; att utgå från den sista plats som den försvunne siktats.
Där kommer givetvis sökinsatserna försvunnen person intensifieras då det är sista plats ubåten skådas. Han kan då puttra omkring i Kögebukt.
Där kommer även fortsatta dykinsatser centreras vid en inledd förundersökning. Det lär försvåra att hitta likdelar, verktyg och annat.
Jag tror således att han har en tanke med så vitt skilda dyk och dumpningsplats oavsett om det är tänkt Flakfortet eller blir en annan version med Kim.
Han drar norröver initialt.
Gällande Kim har han även kompletterat med en livrem till sina hängslen. Han har satt av henne på land och har troligen tänkt lägga ut villospår på Refshaleøen. Sprida runt strumpbyxor, hårtussar och anteckningsblock. Han tänker sig engagera polis överallt utom Kögebukt.
Däremot skiter sig den perfekta planen, det tar längre tid än det borde, sökinsatser aktiveras på natten och han åker fast.
Senast redigerad av develi 2018-09-23 kl. 17:39.
Kögebukten tror jag är destination dumpning eftersom han pratade om denna plats som ypperlig att gömma lik på.
Jo, men den ligger alldeles för långt bort för att hinna hem i tid, innan Kim blir saknad.
Hadde han mördat,dumpat nån som inte skulle bli saknad däremot, då hadde det varit perfeckt.