Citat:
Ursprungligen postat av
Duerf
Det är ingen ren yttrandefrihetsfråga, men det händer med jämna mellanrum att talare/artister/konstnärer tvingas ställa in på grund av en hotbild.
Det är inte särskilt svårt att uttala ett hot eller ringa in ett bombhot och naturligtvis måste arrangörer ta det på fullt allvar. Anledningen till att folk gör det är för att det fungerar.
Det finns människor på både extrem höger- och vänsterkant som hatar yttrandefrihet. Dessa människor har värderingar som strider mot upplysningen och västerländsk demokratisk tradition och detta måste förkastas av alla förnuftiga människor.
Instämmer, jag undrar hur många som stödjer drevet mot Medine även stödde samma sorts drev mot Mr Cool och låten Knulla barn
Citat:
Ursprungligen postat av
Vem0th
När högermänniskor portas från event pga protester från vänstern. "Det är upp till företaget att välja vilka som får utnyttja deras plattform".
När vänstermänniskor portas... DEMOKRATIN ÄR HOTAD!
Att kalla högern för snöflingor redan i titeln skall inte förvänta sig en sansad diskussion.
När vänstermänniskor portas från event: Det är rimligt att vissa människor inte ska ha en plattform att uttrycka sig på
När högermänniskor portas: STALINISTISK KOMMUNSIM!
Sorry för att jag triggade dig med ordvalet, men du behöver inte återgå till tråden om du inte vill, du har många safe spaces på Flashback där man använder sig av ord som negrer i trådstarten
Citat:
Ursprungligen postat av
Smaka-mig
Inget TS vill bara använda sig av epiteten snöflinga, som TS troligen har fått slängt på sig åtskilliga gånger och vill nu ge samma medicin då hen tydligen har blivit provocerad över att bli kallad snöflinga.
Gulligt försökt.
Jag var en snöflinga typ senast 2011 fast då var inte uttrycket snöflinga lika utbrett, jag blir bara kallad det idag av onyanserade, polariserade idioter som anser att om man är emot X så är man per automatik för Y