2018-09-22, 00:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kan inte komma med ett sådant påstående gällande DNA om inte krim.teknisk u.s. bekräftar nåt sånt. Däremot snackar hon typisk "advokatska" och fokuserar givetvis på DNA som ska stärka PMs version.
Att det sen finns DNA all over the place är inte lika intressant.

Jag protesterar inte mot din version som sådan men är nogaräknad om vad det kan röra sig om när det kommer till forensisk bevisföring.

Som jag skrev kan DNA ha avsatts exakt när som helst av Kim själv.
Utöver detta är hon styckad och fraktad och PM har strösslat hennes DNA värre än en vattenspridare.
Det är alltså dålig bevisning som argument att bygga ett förlopp på (förutom helt värdelöst juridiskt sett).
Det räcker att PM har hennes DNA på sig så hamnar det givetvis på handtag.

För övrigt så har saltvatten garanterat spolat bort (eller rört runt) DNA och det är inte automatisk överföring gällande DNA heller (du nämnde fingeravtryck). Det beror på kontaktyta och mängd likaväl.

Hehe, nu är det ju inte eksakt juridik vi sysslar med här heller.
Det är tekniskt möjligt, det stärker min teori, its all good.

edit: jag vänder Madsens ursäkter mot honom, "thats how i roll, baby"
Senast redigerad av kugutt 2018-09-22 kl. 00:17.
Citera
2018-09-22, 00:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Hehe, nu är det ju inte eksakt juridik vi sysslar med här heller.
Det är tekniskt möjligt, det stärker min teori, its all good.
Det är tekniskt långsökt, it's not good.

Det fullkomligt flöt DNA överallt när han sänkte den. Jacob gör rätt som håller sig borta från sådana spekulationer, det vinner inte mark.
Citera
2018-09-22, 00:23
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det är tekniskt långsökt, it's not good.

Det fullkomligt flöt DNA överallt när han sänkte den. Jacob gör rätt som håller sig borta från sådana spekulationer, det vinner inte mark.

spekulationer/ teorier, potejto/potato

Lite seriöst, Jacob gjekk aldrig riktigt inn i det tekniska. Served him well, dock.
Det hadde varit Madsens planhalva.

haha trådens besta spoiler.
Citera
2018-09-22, 00:29
Medlem
develis avatar
Citat:
spekulationer/ teorier, potejto/potato

Lite seriöst, Jacob gjekk aldrig riktigt inn i det tekniska. Served him well, dock.
Det hadde varit Madsens planhalva.

haha trådens besta spoiler.
Hahahahaha. Jag tänkte du skulle tro att nu kommer det nån jävla avhandling i DNA på två kilometer av nån torr professor i spoilern.

Nä, nu får du komma med nåt annat kaninhål. Eller kliva ner i mitt. Hur involverad tror du Kvinna D var i hans planer?
Varför denna fick lyckta dörrar begriper jag inte. Hon kom väl inte med nåt mer än de andra? Utan sms hade hon väl inte sagt ett smack.
Citera
2018-09-22, 00:37
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Hahahahaha. Jag tänkte du skulle tro att nu kommer det nån jävla avhandling i DNA på två kilometer av nån torr professor i spoilern.

Nä, nu får du komma med nåt annat kaninhål. Eller kliva ner i mitt. Hur involverad tror du Kvinna D var i hans planer?
Varför denna fick lyckta dörrar begriper jag inte. Hon kom väl inte med nåt mer än de andra? Utan sms hade hon väl inte sagt ett smack.

Allt för damerna, låt mig kliva över i ditt hål.
Hvilken D ?

edit Dorthe, DW,DK ?
Senast redigerad av kugutt 2018-09-22 kl. 00:42.
Citera
2018-09-22, 00:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Allt för damerna, låt mig kliva över i ditt hål.
Hvilken D ?
Fotografen han träffade på technofest i hangaren, engagerade i RML och inledde en sexuell relation med under Copenhell. Sugar daddy så hon skulle kunna köpa kameror som han påstod. Hon fick nöja sig med skor.

"Vi kan tage en tur for sjov i undervandsbåden i morgen. Hun er så fin lige nu", skrev Peter Madsen 10. august til "det hemmelige vidne", som vidnede for lukkede døre.
"uh, det lyder dejligt", svarede vidnet." live seoghör
Citera
2018-09-22, 00:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Fotografen han träffade på technofest i hangaren, engagerade i RML och inledde en sexuell relation med under Copenhell. Sugar daddy så hon skulle kunna köpa kameror som han påstod. Hon fick nöja sig med skor.

"Vi kan tage en tur for sjov i undervandsbåden i morgen. Hun er så fin lige nu", skrev Peter Madsen 10. august til "det hemmelige vidne", som vidnede for lukkede døre.
"uh, det lyder dejligt", svarede vidnet." live seoghör

Ok, jo jag ser mycket darkness i henne. Tror hon , A och S var mer på kompanjonsidan, faktiskt. DK tex verkar mer som ett manipulerat hjon nu. Dom hadde nog diskuterat alla sidor vid ett sånt dåd, men rent praktiskt vet jag inte. Då hadde han vel kontaktat dom så där efter førsta dyket och givit lite feedback, om du förstår.
Citera
2018-09-22, 00:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok, jo jag ser mycket darkness i henne. Tror hon , A och S var mer på kompanjonsidan, faktiskt. DK tex verkar mer som ett manipulerat hjon nu. Dom hadde nog diskuterat alla sidor vid ett sånt dåd, men rent praktiskt vet jag inte. Då hadde han vel kontaktat dom så där efter førsta dyket och givit lite feedback, om du förstår.
Nu hängde jag inte med?
A är inte älskarinna för hon är även vän med hans exfru.
S är en älskarinna som det dock blev mindre med via att D blev sexuell sparringpartner i slutet på juni 2017 (Copenhell). Alltså hemliga vittnet han skrev mordplanen till.
Fast PM ville ju ha trekant/våldtäktslek med dem båda. S tackade dock nej till detta pga arbete.
PM och D diskuterade snuff, Dracula och annat konstigt förutom sms han skickade henne den 4:e om mordplan.
Citera
2018-09-22, 01:02
Medlem
Citat:
"Mark Twain är dum."
kugutt

edit. Men för fan otto, jag kritiserar inte din teori, det är du som kritiserar min.

Det var ett allmänt svar. Jag kritiserar inte din teori. Jag förstår den inte.

Om PM hade en annan plan A, vad var det då enligt dig?
Det är kanske lättare om du berättar från början hur du tror det gick till?

Vi talar ju i hypoteser här, vad vi tror verkligen hände. Och så får man ju pröva för och emot.

Jag tror att Madsen från och till haft mordfantasier väldigt många år tillbaka. Att han underhållit sig själv med att tänka ut perfekta mord. Ibland som manus till någon fake snuff film som han kanske ville göra. Kanske skriva en bok om ett mord?

Om det här var hans debutmord vilket det i nuläget tyder på, så tror jag att han tog sig vatten över huvudet. Han hade helt enkelt för höga, grandiosa tankar om sig själv som nybörjarmördare.

Det är ju sin sak att läsa om lemlästning eller att se det på film. Att göra det i verkligheten var nog mycket äckligare än mördaren kunde tänkt sig. Det luktar säkert väldigt illa dessutom. Han satt nog mest darrande som en liten hund och tyckte väldigt synd om sig själv, samt oförmögen att ta tag i röran han skapat ombord.
Och så den här konstiga reaktionen. ( Psykose? ???) som han inte var beredd på. Det stod det inget alls om i de seriemördar böcker PM läst iallafall.
Citera
2018-09-22, 01:10
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Nu hängde jag inte med?
A är inte älskarinna för hon är även vän med hans exfru.
S är en älskarinna som det dock blev mindre med via att D blev sexuell sparringpartner i slutet på juni 2017 (Copenhell). Alltså hemliga vittnet han skrev mordplanen till.
Fast PM ville ju ha trekant/våldtäktslek med dem båda. S tackade dock nej till detta pga arbete.
PM och D diskuterade snuff, Dracula och annat konstigt förutom sms han skickade henne den 4:e om mordplan.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det var ett allmänt svar. Jag kritiserar inte din teori. Jag förstår den inte.

Om PM hade en annan plan A, vad var det då enligt dig?
Det är kanske lättare om du berättar från början hur du tror det gick till?

Vi talar ju i hypoteser här, vad vi tror verkligen hände. Och så får man ju pröva för och emot.

Jag tror att Madsen från och till haft mordfantasier väldigt många år tillbaka. Att han underhållit sig själv med att tänka ut perfekta mord. Ibland som manus till någon fake snuff film som han kanske ville göra. Kanske skriva en bok om ett mord?

Om det här var hans debutmord vilket det i nuläget tyder på, så tror jag att han tog sig vatten över huvudet. Han hade helt enkelt för höga, grandiosa tankar om sig själv som nybörjarmördare.

Det är ju sin sak att läsa om lemlästning eller att se det på film. Att göra det i verkligheten var nog mycket äckligare än mördaren kunde tänkt sig. Det luktar säkert väldigt illa dessutom. Han satt nog mest darrande som en liten hund och tyckte väldigt synd om sig själv, samt oförmögen att ta tag i röran han skapat ombord.
Och så den här konstiga reaktionen. ( Psykose? ???) som han inte var beredd på. Det stod det inget alls om i de seriemördar böcker PM läst iallafall.

Sorry ladies, jag måste legga mig nu, återkommer. God natt.
Citera
2018-09-22, 01:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Sorry ladies, jag måste legga mig nu, återkommer. God natt.
God natt.

Här är lite gymnastik inför morgondagen.
Om inlägget himmel och helvete. Tror sms skickades i juli om jag inte minns fel:
Citat:
Jakob Buch-Jepsen trækker et blogindlæg frem fra oktober 2014.
Anklageren fortæller, at blogindlægget er interessant, fordi Peter Madsen har sendt det til det vidne, som gav forklaring for lukkede døre. Han læser en sms-samtale op mellem Peter Madsen og vidnet, der vidnede for lukkede døre.

"Her er en anden skør historie til dig", skriver Peter Madsen til vidnet og vedhæfter blogindlægget.

"Glæder mig til at læse det hele", skriver vidnet

"Ja, tror, du ville have glæde af historierne. Det er en indgang til mit hoved", skriver Peter Madsen tilbage." live bt.
Det här är från landsretten.
Citat:
"Vidnet forklarede, at de talte om at lave en snuff-video, hvor de kun skulle true - men ikke slå nogen rigtigt ihjel. De havde blandt andet talt om en film om grev Dracula som en vampyr-karakter i Rumænien.

Under en samtale med vidnet havde Peter Madsen sagt over telefonen, at han ville tage et stegespid og bore det gennem hendes mave og tarme.

Dette vidne forklarede under byretssagen, at hun sammen med Peter Madsen og en anden kvinde havde talt om at lave en snuff-film i ubåden. De rør, som var i loftet af ubåden, havde de talt om, mens de stod sammen nede i ubåden. De rør kunne bruges til at binde hende fast i." live bt
S verkar inte alls lika insatt i turerna som går mellan PM och D. Det är först retroaktivt hon får veta om deras sms med mordplan och annat.

Det verkar som om diskussionen mellan PM och D är ett slags lära-känna-varandras-psyke då han skickar det absurda blogginlägget. De har ju trots allt blivit intima först i juni. Samtidigt kanske det är uppslag till film som ett manus?
Det är ju både vampyrer och Dracula med i helvetet.
Det är väldigt mycket filmmanus, snuffdiskussioner och inte nog med det så behövs det pengar till kameror. PM ska sponsra henne säger han.
Citera
2018-09-22, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wtfwtfwtfwtf
Ja så är det nog. Hur som helst galet. Men det kanske är därför han heter Mad-sen.
Förstår din poäng. Man kan vara så allvarligt störd att det gränsar till sinnessjukdom. Enligt Sten Levander hamnar mördaren Peter Lundin så högt upp på psykopatchecklistan att det gränsar till sinnessjukdom. Men så står ju PL också i en klass för sig själv.

När det gäller parafilin sexualsadism så kan man ju undra. Parafilier uppstår ju inte av sig själv. Utan grundas ofta tidigt i barndomen, ofta av barndomstrauman. Man måste också ha en medfödd känslighet. Det finns forskning på att det kan ha en ärftlig komponent. Tex att halvbröder som växer upp i olika miljö ,hos olika familjer och som begår sexualbrott som vuxna oberoende av varandra. Det gäller nog inte PMs halvbröder eftersom de har olika fäder Och ärftligheten här ligger nog på PMs pappas sida.
Så ärftlighet och en dysfunktionell miljö. PM hade båda.
Så även om sådana här gärningsmän lever i samma verklighet som oss andra ( ej vanföreställningar) så vete sjutton om det inte ska klassas som sjukdom ändå? Tvångsfantasier samt även tvångshandlande kan ingå. Det vill säga att de kan inte stoppa ens om de skulle vilja.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-22 kl. 04:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in