2018-09-21, 22:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Kom igen, det här är ju löjligt, menat du dessa kinesiska turister inte skött sig för du har hitta lite videoklipp på några andra som inte skött sig? 1 miljard kineser, så du lyckas hitta några klipp. Jag har inte brytt mig om att titta på dessa klipp, tänk om en åklagare skulle bete sig så i en domstol. Titta han är kines, han är säkert skyldig, jag kan visa vodeoklipp på hur kriminella kineser är ! Ha !

Jag efterlyser bevis på hur kineserna förtjänat sådan behandling, jag finner ingen, dina videor på andra kineser hjälper ej. Skogskyrkogården är ca 1000mx500m, inget ställe man vill befinna sig i mörkret och där inne finns ingen trafik eller hotell att finna vid midnatt. Området utanför typ Bagarmossen är inte hotellområden utan vanliga bostadsområden. Om de skulle gå i exakt rätt riktning skulle de få gå 2km till närmaste hotell. Men skulle de gå utan karta skulle de troligen irra runt hela natten utan att hitta hotell.

Poliser kan göra fel, bättre erkänna och be om ursäkt, annars blir det bara löjligt och Sverige skämmer ut sig.

Vilken tur då att de släpptes av vid tunnelbanestationen Skogskyrkogården.

Du ser ju själv hur våra aktuella kineser beter sig utanför Generator, när polisen har avvisat dem. Visst skulle det vara roligt med bevis för allt man hör? Tyvärr kommer du troligen inte få några fler 'bevis' i detta fallet. du får lita på polisens ord, om du inte gör det spelar det ingen roll för sällskapet har lämnat Sverige och vi kommer inte be om ursäkt.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/margot-wallstrom-om-braket-med-kina-ur-varlden
Senast redigerad av Clay Allison 2018-09-21 kl. 22:25.
Citera
2018-09-21, 22:21
Medlem
LaScalas avatar
Ingen ursäkt från Sverige. Tjing Tjong Kinaman fick tji.
Ingen ursäkt till Kina

Kina kräver en ursäkt efter
avvisningarna av några kinesiska
turister från ett vandrarhem i
Stockholm. Men enligt utrikesminister
Margot Wallström (S) är bråket "ur
världen".

-Nej, det här har hanterats av
polisen, vi har inte mer att säga,
säger Wallström till TT när hon för
första gången kommenterar saken.

Svensk polis har anklagats för
brutalitet i samband med händelsen,
men Margot Wallström menar att det
hela nu är ur världen, skriver TT

https://www.svt.se/svttext/tv/pages/111.html
Citera
2018-09-21, 22:23
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Bara 500 x 1000 meter! Jag trodde Skogskyrkogårdenqq var mycket större. Och där vimlar det av "farliga" djur förstås! :whoco5

Nej jag tänker inte tjafsa med dig. Vill du medverka i den kinesiska förtalskampanjen emot Sverige, så är det din sak och ditt lilla problem.
Det vore ingen förtalskampanj om vi bad om ursäkt.
Det handlar inte om Kina, utan om dåliga poliser i Sverige. Det är inte Sverige som gjort fel, bara några poliser. Sverige gör bara fel om vi inte utreder och sen ber om ursäkt om det begåtts fel. Tyvärr är det en del som tyder på att vissa poliser handlat fel.

Sverige är troligen ett bättre land att leva i än Kina, men vi ska inte behandla turister dåligt och sen inte be om ursäkt. Om staten Sverige backar dåliga poliser är det en skam, typ sånt man förväntar andra länder beter sig, men inte det moraliskt högt stående Sverige. Men det fina Sverige som jag växt upp i kanske inte längre finns, det är mycket numera som tyder på det. Onödig Polisbrutalitet är inget vidare, inget jag vill förknippa Sverige med. Att bli dumpad i en skog mitt i natten är brutalt, speciellt då det är gamlingar som drabbas. Kina är inte vår fiende, dumt skapa en konflikt som inte finns. De poliser som gjort detta har förmodligen redan fått en utskällning på stationen, bättre dra filten över och gå vidare, det görs bäst med en ursäkt.

Utrikespolitik är viktigt, Diplomati ingår i spelet. Wallström tycks inte tycka det är så viktigt, utan behandlar detta som en polisiär sak. Vad jag förstår talar hon inte med Kinas ombud, men Sverige begär tala med andra staters ombud då vi anser de gjort fel mot Svenska medborgare. Ser ni obalansen. Jag skulle kanske inte brytt mig om det gällt ett mindre land men Kina är näst viktigast i världen. God Helg, nu lämnar jag denna tråden.

OBS ser nu uppgifter de släpptes av vid en tunnelbanestation utanför kyrkogården, då var det inte så illa som det först verkade, men vad som är sant är ju svårt veta. Troligen en storm i ett vattenglas sålunda.
Senast redigerad av flyer1 2018-09-21 kl. 22:45.
Citera
2018-09-21, 22:49
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Det handlar inte om Kina, utan om dåliga poliser i Sverige. Det är inte Sverige som gjort fel, bara några poliser. Sverige gör bara fel om vi inte utreder och sen ber om ursäkt om det begåtts fel. Tyvärr är det en del som tyder på att vissa poliser handlat fel.

Sverige är troligen ett bättre land att leva i än Kina, men vi ska inte behandla turister dåligt och sen inte be om ursäkt. Om staten Sverige backar dåliga poliser är det en skam, typ sånt man förväntar andra länder beter sig, men inte det moraliskt högt stående Sverige. Men det fina Sverige som jag växt upp i kanske inte längre finns, det är mycket numera som tyder på det. Onödig Polisbrutalitet är inget vidare, inget jag vill förknippa Sverige med. Att bli dumpad i en skog mitt i natten är brutalt, speciellt då det är gamlingar som drabbas. Kina är inte vår fiende, dumt skapa en konflikt som inte finns. De poliser som gjort detta har förmodligen redan fått en utskällning på stationen, bättre dra filten över och gå vidare, det görs bäst med en ursäkt.

Utrikespolitik är viktigt, Diplomati ingår i spelet. Wallström tycks inte tycka det är så viktigt, utan behandlar detta som en polisiär sak. Vad jag förstår talar hon inte med Kinas ombud, men Sverige begär tala med andra staters ombud då vi anser de gjort fel mot Svenska medborgare. Ser ni obalansen. Jag skulle kanske inte brytt mig om det gällt ett mindre land men Kina är näst viktigast i världen. God Helg, nu lämnar jag denna tråden.

Tack för att du visar att du inte fattar någonting i din wall of text. Två trollpoäng av tio, Lidovägen 8.
Citera
2018-09-21, 22:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

OBS ser nu uppgifter de släpptes av vid en tunnelbanestation utanför kyrkogården, då var det inte så illa som det först verkade, men vad som är sant är ju svårt veta. Troligen en storm i ett vattenglas sålunda.

Fast ditt resonemang faller på att det inte var dåligt polisarbete. Det var inte brutalt eller tortyr eller ens opåkallat. Vägrar de lämna lokalen fast tillsagda av polis är det så det går.

Stockholmspolisen är inte heller någon turistservice som har till uppgift att vara chaufförer till korkade turister. Speciellt inte de som minuter tidigare vägrade lyda en enkel tillsägelse.

Att de kördes till Enskede är också rent rutinförfarande. Kort sagt, här finns inget att hämta, cirkulera.
Citera
2018-09-22, 02:50
Medlem
Jermuks avatar
Mårten Gås och hans syrra https://www.theguardian.com/world/2018/sep/17/china-accuses-sweden-of-violating-human-rights-over-treatment-of-tourists

Vilka töntar!
Citera
2018-09-22, 02:58
Medlem
Jermuks avatar
Kineser kan inte bete sig nånstans. Vare sig hemma eller utomlands. Men vad mer att vänta av ett land där härskarna svalt ihjäl 60 miljoner av sina medborgare och tvingade de överlevande att stjäla mat från barn.

100% skitland.
Citera
2018-09-22, 03:03
Medlem
Jermuks avatar
Kineserna är som Egyptens gräshoppor. De har stoppat nedhuggningen av sina egna skogar, men sprider miljöförstöringen utanför sina egna gränser.

De kommer aldrig att inse att de inte är den masterace de själva tror att de är.

Sen ska vi inte snacka om dessa småkukade j*vlar som måste utrota elefanter och noshörningar för att få stånd.

Vilket j*vla folk. Fy f-n!!!
Citera
2018-09-22, 10:27
Medlem
flyer1s avatar
Min ursäkt togs bort så skriver ny.

Jag drog förhastade slutsatser om polisbrutalitet. Men har fått nya uppgifter. Ser nu de släppts av inte i Skogskyrkogården utan vid en tunnelbanestation utanför skogskyrkogården, det gör all skillnad i världen.
Dessutom ser jag idag ett videoklipp på den kinesiska familjen, det ser inte trovärdigt ut, ser mer ut som de ordnat en provokation och filmat den. Polisen beter sig väldigt normalt, det kan man inte säga om kineserna. Jag kan därför inte hävda att svensk polis betett sig felaktigt. Wallström har förmodligen upplyst kinesiska myndigheter om vad som faktiskt hänt och därför inte behövt be om ursäkt.

Sverige-Kina 1-0

PS vad är det för snack om Lidovägen 10? Det bor tydligen 2 svenskar på den fina adressen.
Citera
2018-09-22, 11:30
Medlem
sassafrass avatar
Det kanske var nya uppgifter för dig, men det har varit känt sedan Dag 1 att det låg till på det viset. Kan kanske vara en bra idé att sätta sig in i ärendet ordentligt före du postar utläggningar nästa gång.

Det hela en en storm i en tekopp, som skamlöst utnyttjats av den kinesiska propagandamaskinen för att smutskasta Sverige. Det fungerade väl sådär.
Citera
2018-09-22, 14:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jag sitter just nu på skogskyrkogårdens besökcenter. En äldre dam, som pratar knackigt engelska, ni vet ifrån vart, ångrade Sig i kassan, vilket personalen tydligen har svårt att rätta till. Jag tog upp 30 spänn som jag råkade ha på mig och tänkte precis ge henne dem, då personalen sa att det fixar sig. Det hela går lugnt till.

Har även sett någon kinesiska till på kyrkogården. Bra att kineserna besöker detta unika världsarv och ser att det inte vimlar av vilda djur där.

Numera turistar 100 miljoner kineser utomlands, om högst tio år har säkert den siffran fördubblas.
Citera
2018-09-22, 17:54
Medlem
Nu eskalerar det än mer, dock helt korrekt utförd satir:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EoMkLa/kinesisk-protest--mot-svts-satirprogram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in