2018-09-23, 18:23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Du kan kolla mina senare inlägg där jag ändrat uppfattning, har fått mer info som gjort att kinesernas version inte är trovärdig. Att jag kan ändra uppfattning bevisar att jag inte är ett troll, troll byter aldrig sida. Enligt senare uppgifter släpptes de av på utsidan av skogskyrkogården vid en tunnelbanestation.

Korrekt att det ligger en tunnelbarnestation alldeles bredvid skogskyrkorgården. Där kan man ta sig in till city, på nolltid. Jag vet, då jag var där i går för att besöka skogskyrkogården. (Såg dock inget nattöppet donken inom synhåll).
Citera
2018-09-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Jag har aldrig varit på Skogskyrkogården. Finns det någon skog där?
Det påminner mer om en golfbana än en skog det finns partier med träd men dem är inte mer än 10m innan man kommer till en öppen gräsmatta.
Träden täcker inte ens 10% av området som f.ö ligger i centrala Stockholm.
Ingen sund person skulle få för sig att kalla det för en skog.
Citera
2018-09-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Satan vad människor är besatta av att eskalera och få sista ordet. Patetiskt med denna typ av maktkamp. Framför allt från hotellets sida.Ringa polisen när en turist vägrar lämna hotellobbyn?? Snacka om att inte kunna hantera en konflikt och känna sig överdrivet kränkt när någon inte gör som man säger. Fan , jag trodde först kineserna hade gjort något allvarligt. Hotat med stryk eller smetat bajs på väggarna typ...Icke, dom har velat uppehålla sig i en lobby??

Man borde faktiskt från politiskt håll på ett sansat diplomatiskt sätt uttala sig i frågan... Båda parter har gjort fel typ. Låt hotellet be om ursäkt till gästerna.

Poliserna däremot har ju inte så mycket val.
Men dem betalar inte för att vara där.
Vad ska personalen göra?
Hade det varit ok att sova i lobbyn till hotel hade jag aldrig bokat hotel.
Kineserna skapade en scen du ser ju hur de gapade på polisen vilket de med största sannolikhet gjorde i lobbyn när personalen försökte få ut dem. Det skadar deras affärer i vilken värld är det ok?
Vad gjorde personalen för fel och vad skulle dem gjort istället?
Citera
2018-09-23, 18:33
Medlem
Min flickvän från Kina som väntar på svar från migrationsverket skrev om detta till mig idag.
Satte spår i hennes huvud att polisen använder våld mot kineser.

Men efter lite mer information från mig så var allt ok från hennes sida.
Citera
2018-09-23, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IronSpartan
Men dem betalar inte för att vara där.
Vad ska personalen göra?
Hade det varit ok att sova i lobbyn till hotel hade jag aldrig bokat hotel.
Kineserna skapade en scen du ser ju hur de gapade på polisen vilket de med största sannolikhet gjorde i lobbyn när personalen försökte få ut dem. Det skadar deras affärer i vilken värld är det ok?
Vad gjorde personalen för fel och vad skulle dem gjort istället?
Personalen skulle givetvis hänvisat dom till ett hotell som hade lediga rum. Så löser man situationer inom servicebranschen. Polis ringer man verkligen inte till, det är bara att förvärra situationen.
Citera
2018-09-23, 18:36
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Min flickvän från Kina som väntar på svar från migrationsverket skrev om detta till mig idag.
Satte spår i hennes huvud att polisen använder våld mot kineser.

Men efter lite mer information från mig så var allt ok från hennes sida.

Ok, jag hoppas att hon inte kommer att ta, allt för illa upp, av den idiotiska sk. "informationsfilm", som ett satirprogram ifrån SVT, av outgrundliga skäl, valt att lägga upp på en kinesisk videosajt. Tyvärr så innehåller den sk. "informationsfilmen" totalt oacceptabla rasistiska saker.
Citera
2018-09-23, 18:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Personalen skulle givetvis hänvisat dom till ett hotell som hade lediga rum. Så löser man situationer inom servicebranschen. Polis ringer man verkligen inte till, det är bara att förvärra situationen.

Men det kinesiska sällskapet kanske inte ville betala för det rummet? Man var väl bara ute efter att spara in en hotell natt, vilket är oacceptabelt. Sällskapet kunde istället ha satt sig på något nattöppet donken och återvänt till vandrarhemmet under nästa eftermiddag. Då brukar, vanligtvis, rum hunnit bli lediga, fast klockan är innan tre på eftermiddagen.

En annan möjlighet är, förstås, att det hela var en, högst, medveten, provokation ifrån den kinesiska regimens sida, p.g.a Dalai Lamas besök i Malmö, som jag och många andra inte ens känt till, men nu känner till det, pga den kinesiska regimen.
Senast redigerad av Ola Schubert 2018-09-23 kl. 18:53.
Citera
2018-09-23, 18:44
Medlem
Mr Bs avatar
Kineser bryr sig inte, då de själva vet att de är mycket värre , ett land där den vanligaste tandkrämen heter Svart-mans tänder och där man kör tvättmedels reklamer med negrer som man trycker ner i tvättmaskiner och senare kommer ut rena som Han-kineser, eller där man tar barnen på en safari åktur genom "choklad-byn" för att titta på negrer från bilfönstren, tar denna välförtjänta satir med ro.
Sen har många fastlands-kineser bajsat och utfört sina behov på gator och blivit filmade allt för många gånger för att inte göra en satirisk stereotyp av det, sen äter man hundar i speciellt Kanton, så kineserna vet själva att det är sant.
Mycket pro-kineser i denna tråden , förstår inte varför, ni tycket väl om det lokala kines-haket som ägs av Vietnameser antar jag.
Senast redigerad av Mr B 2018-09-23 kl. 18:48.
Citera
2018-09-23, 18:53
Medlem
Citat:

Men tänk om personalen redan försökt hänvisa till andra hotell? Eller varit överdrivet trevliga och tillmötesgående i övrigt, utan att det hjälpt ett dugg.

Dessutom kallade personalen på väktare eftersom situationen blev otrevlig, och det var väktarna som kallade på polis.

Sen snackar vi om kineser nu alltså. De kan förvandlas till trotsiga jättebebisar när de inte får sin vilja igenom.

Ser ofta på Gränsbevakarna Australien på 9:an, och senast var det en kinesisk vuxen kvinna som åkte på böter för att hon bröt mot tullreglerna. Hon vägrade betala och satte sig helt sonika på golvet och började böla och vägrade flytta på sig.

Som en kinesisk jättebebis.
Senast redigerad av Lydholm 2018-09-23 kl. 18:58.
Citera
2018-09-23, 18:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Kineser bryr sig inte, då de själva vet att de är mycket värre , ett land där den vanligaste tandkrämen heter Svart-mans tänder och där man kör tvättmedels reklamer med negrer som man trycker ner i tvättmaskiner och senare kommer ut rena som Han-kineser, eller där man tar barnen på en safari åktur genom "choklad-byn" för att titta på negrer från bilfönstren, tar denna välförtjänta satir med ro.
Sen har många fastlands-kineser bajsat och utfört sina behov på gator och blivit filmade allt för många gånger för att inte göra en satirisk stereotyp av det, sen äter man hundar i speciellt Kanton, så kineserna vet själva att det är sant.
Mycket pro-kineser i denna tråden , förstår inte varför, ni tycket väl om det lokala kines-haket som ägs av Vietnameser antar jag.

Tja, många kineser är väl mer än tre gånger rasistiska som svensken i allmänhet när det kommer till vilken man inte vill ha som granne, men t.ex. japaner och Filippinare är ca sex gånger värre än svenkarna.

Men, enligt min syn så innehöll ändå SVT:s sk "informationsfilm" två oacceptabla saker: Dels så hävdades att kineser skiter medan de äter sin lunch och dels så visades ett "förbjudet att skita vid lunchen" skylt. Där tycker jag, som svensk, att SVT gick för långt, även för ett satirprogram som iof också försökte problematisera rasism emot asiater. Att de sedan lade ut det hela på en kinesisk videosajt, är för mig totalt obegripligt.
Citera
2018-09-23, 19:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Fast (för hundrade gången) de ville ju inte gå. De ville "sitta ner i lobbyn i fem timmar eller hur länge det tar för att bli ljust" som sonen fångades yttrandes på videokamera
Citera
2018-09-23, 19:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fast (för hundrade gången) de ville ju inte gå. De ville "sitta ner i lobbyn i fem timmar eller hur länge det tar för att bli ljust" som sonen fångades yttrandes på videokamera

Exakt, och precis som dom faktiskt sa i "Svenska nyheter": folk som betalar för sina övernattningar är ju liksom själva affärsidén med hotell och vandrarhem.

Här ett betydligt större gäng som ställer till med ett helvete, timme efter timme, för att sedan starta om på nytt, tills de blivit bjuda på precis allt.

https://youtu.be/lRJOYOaz45c?t=181
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in