2018-09-21, 18:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
whoaw.. Hold your horses! Det här kan du inte bara slänga ur dig. SD, HD och JG?? Intervention??
Har jag missat nåt?

Men spionhistorier som utmålar SD som en hjälte
är helt OK?
Citera
2018-09-21, 18:21
Medlem
iprenists avatar
Flera månader har gått och fortfarande har ingen blivit gripen?
Citera
2018-09-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men spionhistorier som utmålar SD som en hjälte
är helt OK?
Jag menar bara att jag har missat storyn bakom interventionen och JG. Med en vettig förklaring så är det en annan sak.
Citera
2018-09-21, 18:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nej, det är verkligen en avvägning. Jag tror att vi alla i tråden är här lite av olika anledningar eller snarare att vi som personer har olika sätt att se på vad som hänt och känner olika behov därav att att förstå något så fasansfullt. Jag är inte vidare bevandrad inom rättsmedicin eller teknisk undersökning av brottsplatser men är mer intresserad av mänskliga relationer och sociala aspekter medan andra är mer intresserade av torra fakta som går att fastslå någotsånär objektivt. Jag tror att vi i tråden ändå berikar varandra med våra olika perspektiv och ingångar, livserfarenheter osv. De flesta av oss har ju bara tråduppgifter och egna erfarenheter att spekulera utifrån, bara ett fåtal här i tråden vet mer konkret om vad som kan ha hänt. Och ja, det går inte att ha någon förståelse för GMs vidriga agerande. Det är rakt igenom supernedrigt och hemskt att ta livet av en annan människa, därtill en livsglad mamma vars son skulle fylla år dagen därpå. Fy sjutton!

Bra fråga. Nej, jag får inte ekvationen även här att gå samman, men den långa avspärrningen av SDs hus kan ju ändå indikera att polisen åtminstone initialt undersökt den som BP? Tänkte att Neverhorse hade en poäng därav. En långsökt förklaring är att en närboende GM velat att det skulle se ut som att LW blivit dödad av random galning som kommit längs motorvägen. Eller att SD trots allt inte är GM utan en annan som tycker att han eller HD bor lämpligt till och därav valt att dumpa henne där... men nej, visst. Det låter osannolikt med tanke på paketen framme och ev dörr på glänt. Isåfall har någon lurat ut henne med i en bil, på något vis så att hon lämnat saker framme som de står och sedan dödat henne på annan plats för att riskabelt nog återvända och lägga henne vid planket... Jag instämmer det är ologiskt. Men som sagt, avspärrningen av SDs hus... som var längre tid än vid planket. Vad letade man?

Helgonet Philomena sägs vara de ungas beskyddare och någon sådan roll har kanske inte undertecknad tagit här men där har du ett möjligt tema annars för operetten! Kanske kan låna ut mitt nick till MH som kan utöka sina kristna referenser?

”Att hänförelsen förlorar sina kyrkliga/frälsningsförtecken och blir köttslig är trevligt men sen kan problem för den utan vägledning uppstå” kunde vara temat.

Filostratos: ”den grusa(n)de” (fritt), den av kärlek till marken slagne.

Observera att detta är en aspekt av en tolkning av vad som har hänt — så det är inte OT, riktigt. Trams kommer väl närmre...

Förlåt.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-21 kl. 19:03.
Citera
2018-09-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Då jag redan ligger i risksonen för oplanerad semester tänker jag nu uttrycka mig väldigt sparsamt, men här kommer min spaning som jag också hoppas att polisen har koll på.

Jag tror att GM planerat detta en tid, iaf lekt med tanken. Jag tror att GM är aktiv i denna tråd. Jag tror att om man tittar igenom GM historik på flashback så kommer man finna en stor mängd inlägg i andra trådar där hen skaffar sig kunskap kring hur man skall göra för att inte åka dit. Bla gällande alibi och dna-register.

Om polisen via GM dator kan hitta användarnamn på fb samt inlägg i tidigare trådar så skulle nog GM kunna ligga pyrt till.

Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ifall du har några misstankar så tycker jag att du bör vända dig till polisen så att dessa kommer utredningen till gagn. Det skadar inte. Jag har gjort det tidigare kring mest troligt vad det visade sig ett falskt bispår vilket visade sig bara vara att jag blivit lurad men trots allt så skadar det nog inte att polisen får in allt som ev kan ge en större helhetsbild av vad som sker. Polisen har nog kännedom om tråden men jag vet inte i vilken mån de bevakar den eller bara avfärdar den som trams. Har du kännedom om något eller stora misstankar så ring och delge dem det du anar.

Det här är ett alldeles utmärkt råd.
Citera
2018-09-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iprenist
Flera månader har gått och fortfarande har ingen blivit gripen?

Jodå, det gick väldigt fort att anhålla en person, men han släpptes igen pga brist på bevis. Han är dock fortfarande den enda misstänkta.
Citera
2018-09-21, 22:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jodå, det gick väldigt fort att anhålla en person, men han släpptes igen pga brist på bevis. Han är dock fortfarande den enda misstänkta.
Ja, misstankarna mot SD kvarstår. Och han är fortfarande skäligen misstänkt för mord säger Mikael Nykvist vid polisen i Örebro. Mikael Nykvist är hoppfull, och enligt åklagaren Åsa Hiding är det bara att vänta:
https://www.dagen.se/nyheter/527-forhor-om-mordet-pa-lena-wesstrom-inga-gripna-1.1204875

När vittnet hör av sig, och/eller om NFC kommer med positiva resultat, då plockar man säkert in SD igen.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-21 kl. 22:49.
Citera
2018-09-21, 22:56
Medlem
I mordfall kommer ofta olika personlighetsstörningar, förr eller senare, upp på bordet av den enkla anledning att det ofta visar sig finnas en dylik hos gärningmannen. En del är mer vanliga än andra.

Har man någon timme eller så över och intresse, så finns det en intervjuserie av t.ex. Professor i psykologi, licensierad klinisk psykolog Dr Ramani med 20 års kliniskt arbete vid State University of LA.

Bl.a. finns det 4 avsnitt där hon pedagogiskt förklarar skillnaderna mellan psykopati, narcissism och sociopati som har många likartade drag. MEN det finns vissa distinkta skillnader om än inte så tydliga. En av de svåraste att särskilja är ofta diagnoserna psykopati och narcissism.

Som lättillgänglig överblick kan jag rekommendera
http://www.doctor-ramani.com/medcircle/
Citera
2018-09-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Kurvig figurant i uniform”.
Avser du mig? Det hoppas jag verkligen inte.

För är så fallet så bör du nog ta och läsa igenom mina inlägg i denna tråd. Min åsikt framgår tydligt. Min teori har hela tiden varit: Stefan Davidsson, som av polisen fortfarande är skäligen misstänkt, är i mina ögon gärningsmannen.
Och jag misstänker även andra kring honom för mer eller mindre inblandning. JG för skyddande av brottsling. Misstänker även att HD vet mer än hon berättat för polisen.

Jag har ju träffat nästan alla av de inblandade och min åsikt samt känsla är:

JG är ingen medhjälpare eller mördare. Han är godtrogen, korkad och lättlurad. Verkar ha lika mycket ryggrad som en amöba.

HD får jag inget grepp om, kall, bihang utan egen vilja.

SD oberäknelig, obehaglig, manisk. Helt klart en mördartyp.

Mgl Ofarlig vän till LW, stark men snäll

UW Exman, stor, lugn och gladlynt

Beholder x Manisk, självupptagen, sin egen hjälte.

Jag Fördomsfull, rättfram, dryg, vän

Ni, vet inte mycket men ser igenom och analyserar mestadels rätt
Citera
2018-09-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

JG är ingen medhjälpare eller mördare. Han är godtrogen, korkad och lättlurad. Verkar ha lika mycket ryggrad som en amöba.

Efter LWs död, ser du någon förändring hos de nämnda avseende deras tidigare beteenden och relativt varandra?
Citera
2018-09-22, 00:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Så SD och BeholderX är lite samma typ?
Manisk och självupptagen?
Varför tror du att LW drogs till sådana män?
Citera
2018-09-22, 01:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

LW då? I en sådan uppställlning?

MH?

Om HD inte är en ganska tuff natur så skulle jag säga att det är uppenbar risk att hon far psykiskt illa av det här. Och att barnen i deras tur gör det också. Vilket för vem som helst annars brukar peka i den allmänna riktningen av socialtjänstanmälan, om barnen är i ålder för det och omgivningen åtminstone socialt ställer somliga krav att leva upp till. I vissa åldrar är barnens anknytningar i skolmiljön ofta sköra som papyrus och kan kräva full uppmärksamhet från två balanserade föräldrar. Beroende lite på...

Sen vill jag passa på att ge komplimang till din uppställning. Liksom till Remark för följdfrågan, som jag också gärna ser svar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in