Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Det är sannerligen inte lätt att röra och föra sig på ett någorlunda objektivt och sakligt sätt i tråden. Omöjligt skulle jag vilja påstå. Människor har väl en önskan att förstå vad, när och hur något hänt. Någon förståelse för GM:s vidriga agerande kommer dock ingen (förutom möjligen hen själv) någonsin att ha, tänker jag.
Nej, det är verkligen en avvägning. Jag tror att vi alla i tråden är här lite av olika anledningar eller snarare att vi som personer har olika sätt att se på vad som hänt och känner olika behov därav att att förstå något så fasansfullt. Jag är inte vidare bevandrad inom rättsmedicin eller teknisk undersökning av brottsplatser men är mer intresserad av mänskliga relationer och sociala aspekter medan andra är mer intresserade av torra fakta som går att fastslå någotsånär objektivt. Jag tror att vi i tråden ändå berikar varandra med våra olika perspektiv och ingångar, livserfarenheter osv. De flesta av oss har ju bara tråduppgifter och egna erfarenheter att spekulera utifrån, bara ett fåtal här i tråden vet mer konkret om vad som kan ha hänt. Och ja, det går inte att ha någon förståelse för GMs vidriga agerande. Det är rakt igenom supernedrigt och hemskt att ta livet av en annan människa, därtill en livsglad mamma vars son skulle fylla år dagen därpå. Fy sjutton!
Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Varför dumpas isåfall LW utanför sitt hus och inte någon annanstans?
Bra fråga. Nej, jag får inte ekvationen även här att gå samman, men den långa avspärrningen av SDs hus kan ju ändå indikera att polisen åtminstone initialt undersökt den som BP? Tänkte att Neverhorse hade en poäng därav. En långsökt förklaring är att en närboende GM velat att det skulle se ut som att LW blivit dödad av random galning som kommit längs motorvägen. Eller att SD trots allt inte är GM utan en annan som tycker att han eller HD bor lämpligt till och därav valt att dumpa henne där... men nej, visst. Det låter osannolikt med tanke på paketen framme och ev dörr på glänt. Isåfall har någon lurat ut henne med i en bil, på något vis så att hon lämnat saker framme som de står och sedan dödat henne på annan plats för att riskabelt nog återvända och lägga henne vid planket... Jag instämmer det är ologiskt. Men som sagt, avspärrningen av SDs hus... som var längre tid än vid planket. Vad letade man?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Vad hände med Tjackarns upplysning om att det längst bort på rättarevägen höll till en trädgårdsfirma? Med en dam i.
Hur pass möjligt kunde det vara att lw slogs ihjäl längre bort åt det hållet, med släpades vidare av GM på utsidan av planket då det var för utsatt där borta. Och kroppen först då hamnade nedan byalagsvägen? Men att möjlighet inte fanns till ngn ytterligare förflyttning?
FP har ju lite karaktär av gömsle, som en cache-gömma. Eller ?
Ja, varför inte. Och att GM kan vara inspirerad av geocaching ifall det är en GM inom de kretsarna får man väl nästan ta för givet med tanke på många i kretsarnas stora intresse för denna hobby. Man får bara hoppas att det inte är så sjukt att GM verkligen tänkt i sådana termer även ur ett större perspektiv och håller på med någon slags lek med utredningen nu... skulle inte förvåna med tanke på tiden detta tar men vore ännu mera förnedrande mot BO i detta fall. Låt oss hoppas att det trots allt "bara" är mord begått i vredesmod.
Filostrato...
Filomena & Filostrato kunde kanske bli en vacker operett på det här ämnet.
Helgonet Philomena sägs vara de ungas beskyddare och någon sådan roll har kanske inte undertecknad tagit här men där har du ett möjligt tema annars för operetten!

Kanske kan låna ut mitt nick till MH som kan utöka sina kristna referenser?