2018-09-21, 16:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Är inte FP även BP så är jag böjd åt att gissa detsamma iom hur länge avspärrningarna satt där. Lägger man till att det framkommit uppgifter i tråden om att SD hade kontakt digitalt med LW på kvällen så kan det mycket väl då ha gått till som du spekulerar. Men då blir man ju bara mer frustrerad. Okej, de hittar inte nog med teknisk bevisning vid planket för att fälla MGM. Då går de till hans hus men inte ens där hittar de nog och det har gått månader sedan mordet... hur lång tid tar den forensiska undersökningen? Eller är BP på någon ytterligare annan plats? HDs hus? JGs lägenhet? Skogen?

Varför dumpas isåfall LW utanför sitt hus och inte någon annanstans?
Citera
2018-09-21, 16:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Om JG är inblandad på något sätt
så kanske han började må dåligt
av det han visste och ville att hon skulle hittas.
Så han dumpade henne där medan
SD och HD var ute och flög.
Citera
2018-09-21, 16:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det första fetade, måste nästan småle mitt i tragiken för det är ju, iaf för oss från sidan, helt absurt att de missade kroppen. Måste ha varit skrattretande för GM och en skänk från ovan (hen är iofs kanske mest troligt ateist så tänker inte så).

Medhjälpare. Ja det har ju funnits en foolkind person som cirkulerat i tråden som möjlig minion. Men är det att tänka långsökt? Och ja, jag instämmer att jag vet inte att vilka fördelar SD som GM skulle ha sett med att sitta i typ USA eller London när man fann kroppen det är bara att det är så mycket omständigheter som verkar ske samtidigt som gör att man undrar om allt är en slump eller om det är något mer. Mordet, de två resorna osv.

Angående dubbelvikt och likstel. LW var ju en späd kvinna, liten och nätt. Inte för att jag tror att detta spelar så stor roll men det kan ju ha inverkat i hur man kunnat ev bära henne ifall FP inte varit MP. Så liten som hon sägs ha varit så kanske hon inte behövde bli helt dubbelvikt ifall GM förvarade henne först någonstans som i en bil t ex. Det har väl cirkulerat någon slags trådsanning om hur GM hittades också? Att hen låg på mage men ändå på något vis hopkrupen? Eller var det bara spekulationer om möjliga scenarion där hon krupit samman för att skydda sig mot slag? Det jag tänker är att om man fann henne ihopkrupen så skulle det ju möjligen kunna tyda på att hon just legat någonstans trångt innan likväl som att hon krupit ihop vid planket för att skydda sig. Samtidigt, detta är ju meningslöst i att vi spekulerar kring då forensiskt arbete säkerligen kan avgöra detta ganska enkelt varpå vi förhoppningsvis får svar på detta inom sinom tid!

Vad hände med Tjackarns upplysning om att det längst bort på rättarevägen höll till en trädgårdsfirma? Med en dam i.

Hur pass möjligt kunde det vara att lw slogs ihjäl längre bort åt det hållet, med släpades vidare av GM på utsidan av planket då det var för utsatt där borta. Och kroppen först då hamnade nedan byalagsvägen? Men att möjlighet inte fanns till ngn ytterligare förflyttning?

FP har ju lite karaktär av gömsle, som en cache-gömma. Eller ?

Filostrato...
Filomena & Filostrato kunde kanske bli en vacker operett på det här ämnet.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-21 kl. 16:58.
Citera
2018-09-21, 17:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Var placerades kroppen då innan den dumpades vid LW:s hus?
Citera
2018-09-21, 17:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Hen är nog inte så smart som hen tror.

Hade hen anmält mordet och sig själv direkt
och skyllt på olyckshändelse så hade hen kanske
kunnat komma undan med dråp.

Nu får hen nog vara glad om hen kommer ut
medan hen fortfarande orkar leta efter burkar.
Det var nog för långt från olyckshändelse för att vara trovärdigt.
Citera
2018-09-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ja det tål att tänkas på. Det är ju inte direkt utanför hennes hus, men i området. Kanske det kändes för farligt att ge sig ut och köra med en död kropp i bagaget när man har varit inne på förhör angående samma döda kropp.
Kanske har SD ingen direkt lokalkännedom om en lämplig dumpningsplats. Enl LGW brukar det vara en plats man känner sedan barndomen.
Kanske var bilen den enda transportmetod till buskaget han kom på. (som resten av tråden, då allt från bilsläp till skottkärror dryftades).
Citera
2018-09-21, 17:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Var placerades kroppen då innan den dumpades vid LW:s hus?

Ingen aning.
Men första misstanken var ju människorov
så om det stämmer så kanske SD, HD och JG
"hämtade" LW för att ha en intervention
om någonting.
När LW inte gick med på det de ville så
kanske de inte såg någon annan utväg
än mord.
Citera
2018-09-21, 17:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det är sannerligen inte lätt att röra och föra sig på ett någorlunda objektivt och sakligt sätt i tråden. Omöjligt skulle jag vilja påstå. Människor har väl en önskan att förstå vad, när och hur något hänt. Någon förståelse för GM:s vidriga agerande kommer dock ingen (förutom möjligen hen själv) någonsin att ha, tänker jag.

Nej, det är verkligen en avvägning. Jag tror att vi alla i tråden är här lite av olika anledningar eller snarare att vi som personer har olika sätt att se på vad som hänt och känner olika behov därav att att förstå något så fasansfullt. Jag är inte vidare bevandrad inom rättsmedicin eller teknisk undersökning av brottsplatser men är mer intresserad av mänskliga relationer och sociala aspekter medan andra är mer intresserade av torra fakta som går att fastslå någotsånär objektivt. Jag tror att vi i tråden ändå berikar varandra med våra olika perspektiv och ingångar, livserfarenheter osv. De flesta av oss har ju bara tråduppgifter och egna erfarenheter att spekulera utifrån, bara ett fåtal här i tråden vet mer konkret om vad som kan ha hänt. Och ja, det går inte att ha någon förståelse för GMs vidriga agerande. Det är rakt igenom supernedrigt och hemskt att ta livet av en annan människa, därtill en livsglad mamma vars son skulle fylla år dagen därpå. Fy sjutton!

Citat:

Bra fråga. Nej, jag får inte ekvationen även här att gå samman, men den långa avspärrningen av SDs hus kan ju ändå indikera att polisen åtminstone initialt undersökt den som BP? Tänkte att Neverhorse hade en poäng därav. En långsökt förklaring är att en närboende GM velat att det skulle se ut som att LW blivit dödad av random galning som kommit längs motorvägen. Eller att SD trots allt inte är GM utan en annan som tycker att han eller HD bor lämpligt till och därav valt att dumpa henne där... men nej, visst. Det låter osannolikt med tanke på paketen framme och ev dörr på glänt. Isåfall har någon lurat ut henne med i en bil, på något vis så att hon lämnat saker framme som de står och sedan dödat henne på annan plats för att riskabelt nog återvända och lägga henne vid planket... Jag instämmer det är ologiskt. Men som sagt, avspärrningen av SDs hus... som var längre tid än vid planket. Vad letade man?

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad hände med Tjackarns upplysning om att det längst bort på rättarevägen höll till en trädgårdsfirma? Med en dam i.

Hur pass möjligt kunde det vara att lw slogs ihjäl längre bort åt det hållet, med släpades vidare av GM på utsidan av planket då det var för utsatt där borta. Och kroppen först då hamnade nedan byalagsvägen? Men att möjlighet inte fanns till ngn ytterligare förflyttning?

FP har ju lite karaktär av gömsle, som en cache-gömma. Eller ?

Ja, varför inte. Och att GM kan vara inspirerad av geocaching ifall det är en GM inom de kretsarna får man väl nästan ta för givet med tanke på många i kretsarnas stora intresse för denna hobby. Man får bara hoppas att det inte är så sjukt att GM verkligen tänkt i sådana termer även ur ett större perspektiv och håller på med någon slags lek med utredningen nu... skulle inte förvåna med tanke på tiden detta tar men vore ännu mera förnedrande mot BO i detta fall. Låt oss hoppas att det trots allt "bara" är mord begått i vredesmod.

Filostrato...
Filomena & Filostrato kunde kanske bli en vacker operett på det här ämnet.

Helgonet Philomena sägs vara de ungas beskyddare och någon sådan roll har kanske inte undertecknad tagit här men där har du ett möjligt tema annars för operetten! Kanske kan låna ut mitt nick till MH som kan utöka sina kristna referenser?
Citera
2018-09-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ingen aning.
om någonting.
än mord.
whoaw.. Hold your horses! Det här kan du inte bara slänga ur dig. SD, HD och JG?? Intervention??
Har jag missat nåt?
Citera
2018-09-21, 17:26
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ingen aning.
om någonting.
än mord.

Intervention. Ja, det var ju en tanke också som inte slagit mig förrän du säger det. Ser framför mig ett avsnitt ur valfritt HIMYM där Ted, Marshall, Barney och Lily står med plakat för att intervenera Robin. Dock brukar man i den serien nöja sig med att tala ut, inte att handgripligen attackera den de konfronterar. Men, det vore väl inte helt orimligt om det stämmer att JG var så upprörd över "LWs svek"?

Tre personer som anser sig etiskt och moraliskt ha rätt att döma och kontrollera, eller åtminstone konfrontera LW varav något går överstyr och därav har vi den totala lojaliteten och tajta gemenskapen vi sett i sommar? Spekulation.

Men frågan återstår då, vad var det isåfall trion ville LW? Att hon skulle fortsätta en relation med SD (+HD), avsluta en relation med SD (där denne låtsas vara offer i soppan inför JG och HD) medan LW vägrar ta på sig skulden ensam varav det blir våldsamt? Ifall GM återfinns bland dessa tre, vad skulle de då kunna ha ansett sig ha för rätt att avkräva LW något?
Senast redigerad av Philomena 2018-09-21 kl. 17:51.
Citera
2018-09-21, 17:50
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Ja, JG. Den mannen som vi alla nästan vill veta vad han tror och tänker ifall SD nu är GM. Vad vet han isåfall?

Är SD GM och JG blivit manipulerad att hjälpa till så låter din teori ju rimlig. Han stod ju ändå nära LW ett tag innan han bröt med henne och kan ju knappast ha funnit det så roligt att måsta hantera hennes kropp? Men skulle SD som GM klara av att förmå någon annan röja upp efter honom så pass?
Citera
2018-09-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hösten - 16 med loggningen som gjordes den 3 september som JG sen förklarar med ett tillägg i loggtexten den 13 sep -18 ... Tillägget talar för att JG läser i denna tråd.

Tack, det kan nog ha varit början på slutet när de loggade LW utan hennes vetskap. Kanske en del i trakasserierna som hon anmälde. Hade hon dessutom en ny partner pågång så var det kanske ett sätt för SD att visa att LW var hans, fortfarande. Och JG trodde det bara var ett skämt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in