Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Ja, det är helt okej för en barnpsykolog att kalla en vuxen barnmisshandlare för idiot. De behöver inte hålla sig till fackspråk under ett samtal. Psykologer är menade att inte bete sig som stela byråkrater. Hade samhället klarat sig med enbart stela byråkrater så hade det inte funnits något behov av psykologer, utan då hade man nöjt sig med soctanter och åklagare.
Vid sådana här samtal behöver de väl det?
Hade det varit en kompis som har ett kompis samtal med varandra, kan jag ha mer förståelse för.
Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
TS verkar utnyttja psykologens inkorrekta grammatik, och skiter helt i att de flesta människor är grammatiskt inkorrekta när de uttrycker sig verbalt och spontant.
Hon menar givetvis "de" - inte "man". Men det kräver ju en viss erfarenhet av att ha pratat med människor för att veta att människor brukar uttrycka sig grammatiskt inkorrekt när de pratar spontant.
Jag förstår inte din poäng riktigt. Jag är inte världsbäst själv med grammatiken. Jag tycker inte att det riktigt spelar någon roll om hon uttryckte sig med ''de'' istället för ''man''.
Hon säger ändå funktionsnedsättning ELLER psykiskt sjukdom. Det är väl inte antingen eller?
Efter det så sa hon ''Eller så är man bara en idiot'', fast den punkten har du kommenterat om att det är okej - Jag tycker inte det.
Det där med att man antingen skall ha funktionsnedsättning ELLER psykisk sjukdom, låter tokigt. Nu upprepar jag mig - Som sagt, det spelar inte så stor roll om hon hade sagt ''de'' eller ''man''. Men jag kanske missar något med språket med de två? - Jag är dålig på grammatik, jag med.
hasseochtage -
Jag har noterat många år tillbaks, jag har en enorm stor respekt för dig. Jag finner dig en användare med ödmjukhet och skarpsinnig. Tack för att du tittade förbi och la två inlägg.
Ville bara tala om det för dig!