Citat:
Ursprungligen postat av
ChemicalGirl
Alltså människa, jag tror inte att det är så många som kör rektakt så ofta med denna att de kan hjälpa dig.
Men allmänt, det är klart att det är pga denna som du får mer problem, det fräter ju och irriterar. Ta en paus eller börja köra IV, kör du en pump i röven så kan du också sticka en nål i armen.
Säg inte det — glöm inte bort vilket forum du har postat på!
Jo, jag är väl medveten om att substansens är frätande, men jag upplever bara att den är betydligt värre än många andra substanser. Jag har endast testat den vid två tillfällen nu och har för närvarande inga planer på att köpa den igen, åtminstone inte den kommande tiden.
Förr använde jag allehanda substanser i sanslöst mycket större omfattning än i dagsläget, och en stor andel av dåtidens substanser administrerades rektalt utan att orsaka några vidare bekymmer. Under våren och sommaren i år har jag provat på ett antal olika substanser och administrerat många av dem rektalt med noll problem. 3-CMC däremot har förorsakat komplikationer varenda gång, varför frågan från första början ställdes. Orsaken grundar sig i nyfikenhet beträffande om det är min kropp som speciellt ogillar substansen eller om också andra har upplevt likartade problem.
Intravenöst kommer jag inte att börja med, utan nasalt och rektalt (och vid enstaka tillfällen oralt eller rökning) räcker gott och väl för min del.
Tack hur som helst för ditt svar, och ha en trevlig kväll!