Jag mottog en försändelse av denna substans i början på veckan. Substansen kommer från en av de återförsäljare som inte får nämnas i denna tråd. Min huvudtanke var att använda drogen i morgon eller på lördag kväll, men väl efter att jag hade gått och lagt mig för att sova grubblade jag fram och tillbaka om jag inte skulle testa den redan i kväll. Det är ju trots allt semester tänkte jag, och dessutom har jag lyxen att varenda dag de kommande dygnen är helt rena i schemat - till sist beslutade jag mig alltså för att prova på drogen.
Dock bör det poängteras att jag inför sänggåendet (som ju var förstatanken) hade stoppat i mig en tablett flualprazolam om 0,25 milligram, en tablett metylklonazepam om tre milligram samt två 33-centiliters extrastark starköl. Jag hade också haft bekymmer med magen någon timme tidigare = avföring av icke-fast form som säkerligen 'skitade' (

) ned i ändtarmen och följaktligen försämrade biotillgängligheten en aning. Detta är fullt möjliga förklaringar till mitt övergripande utlåtande som följer något stycke ned. Och sedan har jag använt 3-FEA mer eller mindre varenda helg, med få undantag, sedan ungefär fem månader tillbaka = serotoninnivåerna är naturligtvis inte i fullgott skick.
Tillbaka till 3-CMC. Det är den första katinonen jag har använt sedan flera år tillbaka, för annars har jag de senaste månaderna endast uppehållit mig med hallucinogener, amfetaminer, bensodiazepiner och alkohol. Som med alla nya substanser för det egna jaget - trots en åtminstone något så när utbredd och gedigen kunskap och historia bakom mig i denna värld - började jag försiktigt. Startskottet inleddes vid klockan 21.30 och jag tog sista dosen vid klockan 04.00. Sammantaget har jag fått i mig ungefär 650 milligram. Jag har vägt varje dos, fast jag har glömt bort de exakta siffrorna. Men på ett ungefär var den initiala dosen 160 milligram i rumpan och 70 milligram i näsan strax efter varandra. Under rusets pågående har jag dessutom stoppat i mig tre flualprazolam till, en metylklonazepam och druckit två extrastarka starköl under tiden (mer om detta senare).
De följande två påfyllningarna med 3-CMC gjordes på ett likartat vis - den större mängden i rumpan medan den mindre togs i näsan. Av dessa två sätt att inta drogen på märker jag knappt någon större skillnad i vare sig tid för påslaget, starkare effekt i form av fördel för det ena eller det andra och så vidare. Toalettbesöket med potentiellt kvarvarande fekalier (finare ord, så det använder vi) kan mycket väl ha försämrat ändtarmens förmåga att ta upp substansen. Däremot upplever jag substansen vara ansträngande att inta både rektalt och nasalt - rektalt därför att jag upplevde en enerverande ömhets- eller nödens-lag-känsla i uppåt tio till femton minuter efter intag, vilket jag normalt inte gör på någon substans; i näsan upplevde jag substansen hemsk att snorta, av orsaken att pulvret (tidigare kristaller - dock finmalda av mig inför intaget) tycktes irritera stora delar av såväl näsans delar som luftvägarna, och detta trots att jag snortar försiktigt och sällan störs alls av syntetiska kemikalier upp i denna kroppsdel. I sin helhet anser jag 3-CMC vara en av de värsta substanserna som jag någonsin har snortat... och jag är
inte känslig vill jag lova.
Rusets karaktär då?
Ett klart godkänt...
men! Ordet
men måste användas här. Jag blev inte alls lika exalterad eller himmelsseglande så som beskrivs här i tråden av många användare vare sig i början av ruset eller efter påfyllningarna. Samtidigt vet jag att bensodiazepiner klart kan bedöva och närmst kväva ett rus från stimulantia. Vidare har jag frekvent, och beroende på hur man väljer att tolka konstant helgberusning som slösaktigt eller generöst, nyttjat 3-FEA sedan i mars någon gång. Och så som jag har förstått efter att ha bläddrat igenom större delen av tråden, gäller samma tumregel för denna katinon som för andra i samma grupp; nämligen den att det är den första dosen som lägger ribban och lockar fram magin, varefter påfyllningarna som bäst bara förlänger stimulansen och i ringa mån förhöjer välbefinnandet - slutligen når man till en punkt efter vilken påfyllningarna mer eller mindre endast är onödiga och meningslösa.
I sin helhet kände jag helt klart att potential, för ett riktigt härligt rus har funnits där - jag gjorde bara ett par misstag, och däribland att jag var alltför försiktig och planerade för dåligt för att lyckas ta mig dit den här gången. Jämfört med andra substanser vilka jag nästan omgående efter deras första effekter har visat sig inser att jag inte vill använda drogen i fråga igen och omedelbart sätter den på motståndarbänken, bänkar jag i stället denna substans på min egen lagbänk i väntan på ett bättre tillfälle, med bättre förutsättningar, för att omsider låta substansen visa om den verkligen är något att ha eller inte.
Min kortfattade, efter detta tämligen odramatiska förstatest, recension:
+ Enkel och fullt hanterbar substans i fråga om hur stimulansen yttrar sig
+ Ingen överdriven mani, utan det går att bestämma om man vill fastna vid saker och ting eller inte
+ Fort påslag, jämnt rus, behagligt dalande tillbaka mot noll
+ Mysigt, avkopplande och harmoniskt välmående som i mitt tycke inte alls är lika aggressivt/stötigt och maniskt som flera av de analoger till amfetamin som har kommit och gått (och en jämförelse mot NDRI-substanserna - läs pyrovaleronsläktingarna - vill jag inte ens göra)
+ Kristallform (personligen föredrar jag skarpt att handskas med de kristallina substanserna framför sådana som liknar och känns som mjöl)
+ Inga särskilt utmärkande bieffekter - inte på de doser jag använde åtminstone (knappt någon käkspänning, pupillutvidgning som lade sig ovanligt fort, fast lika kvickt återvände vid en påfyllning, måttlig muntorrhet som var helt klart uthärdbar)
+ Blandar sig otroligt lätt i vanligt vatten
- Något kort rus (maximalt någon timmes platå, uppskattade jag det till, och sedan med en stillsam nedgång)
- En egendomlig tomhet som bredde ut sig i sinnet och spred sig nedåt bröstet bara någon timme efter senaste intag (vilket mer eller mindre kan sättas likhetstecken mot brutalt beroendeframkallande, om man inte vill eller har några planer på att lägga ned med tanke på att påfyllningar tycks krävas någon gång i timmen)
- Förhållandevis dyr, fast å andra sidan är substansen sedan en tid tillbaka inte ens legal längre
- Obehaglig att använda i både rumpan och näsan i mitt tycke
- Sömnlöshet, eller åtminstone en direkt ovilja till att sova, upplevs alltjämt, fastän jag har ätit ett milligram flualprazolam, sex milligram metylklonazepam och druckit sammanlagt tjugofyra centiliter
starksprit.
Den sista punkten får jag sannolikt bara vänta på att det ska mattas ut. Trots allt var det endast lite över två timmar sedan sista intaget, så om någon timme eller två lär jag kunna somna in och åtminstone sova någon eller några få timmar framåt förmiddagen eller kring/något efter lunch. Likaså bedövades tomheten som nämns som punkt två i minuslistan med en låg dos bensodiazepin och lite alkohol; oddsen du spelar på genom att chansa mellan att försöka syna eller höja insatsen med någon bensodiazepin i hopp om att kamma hem potten och därigenom stänga ute tomhetseffekten från matchen är emellertid knappast utan risk, i och med att du genom att såväl syna som att höja riskerar att i stället dämpa eller negativt inverka på det övriga ruset.
Nåväl - jag ska ge den här substansen en ny chans framöver. Då kommer jag att ta den utan att ha bensodiazepiner i kroppen medan ruset pågår, och som allra mest dricka någon eller några fåtal öl. Jag ska också satsa på att dosera betydligt högre redan från första början och jag ska dessutom se till att inte alldeles precis dessförinnan ha varit på toaletten med inte särskilt solida fekalier.
Två korta frågor kan jag passa på att ställa, även om jag har läst mig till större delen av informationen som ryms mellan trådens första och sista sida. Kanske är det fler som har experimenterat med de senaste batcherna som skickas hit och dit genom Svea rike?
- Vad för mängder rekommenderar ni för en som har en hyfsad koll och erfarenhet av den här typen av substanser? Vi talar alltså i huvudsak om rektalt eller nasalt intag. Oralt kanske jag kan prova på någon gång i framtiden, även om det oftast brukar kännas som slöseri med pulver- eller kristalldroger.
- Finns det något annat man bör tänka på specifikt kopplat till den här substansen, förutom det uppenbara som att dricka om man svettas också vidare?
Trevlig fredag!