2018-09-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Jag har läst hennes blogg och har expertis nog att känna igen en emotionellt instabil personlighetsstörning. Att kalla någon brottsoffer innan prövning är ju bara trams. Jag ser det inte som negativt att ha diagnosen i sig, tvärtom så är det min favoritdiagnos

Här lite kuriosa om män med diagnosen (från en kvinnas POV), för de med specialintresse:
http://gettinbetter.com/casanova.html
Jag har varit tillsammans med en man som klockrent fyller ut en mängd kriterier när det är som flest symptom. Men de sätter oftare adhd på män än kvinnor, alt antisocial. Du behöver inte undervisa mig och alla är inte likadana med diagnosen. Du är dessutom absolut inte expert som tror att någons sida på nätet är tillräckligt för att ställa diagnos. Jag kan överväga diagnosen ibland med människor som har mycket färre symptom än dem med diagnosen jag har känt väldigt nära och kan nästintill uteslutet säga det om exet och någon mer med mycket svårare symptom än vanliga individer med nämnd diagnos satt. Dessutom ändras ofta diagnoser inom modenycker och felställda. Det är häpnadsväckande att människor tror att de kan sätta diagnoser genom något de läser eller ser av andra över internet när dem med full insyn, blandar ihop med differentialdiagnoser osv.

Du är långt ifrån expert utan den sorten som förstör människors liv när ni sedan arbetar inom psykiatrin och "bestämmer" fel hos andra på indicier. Den som söker, finner och det gäller även när man innan kunskap beslutar något och sedan tolkar allt som rätt efter förutfattade meningar. Människor likt dig är inte expertis utan dem som förstör, diskriminerar och utsätter andra eftersom ni har för hög tilltro till era egna åsikter som förmågor. Ni styr in mot ämnen istället för att vara öppna och se alla möjligheter som finns.
Citera
2018-09-21, 14:00
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och vad säger det om henne?
Och vilka är hennes bloggläsare? Kompisar? Elever? Föräldrar? Kolleger? Huvudmän?

Jag upprepar min fråga: Är den bilden lämplig att använda som en lärares illustration till texten ”back to school” som i sin tur beskriver dennas glädje över att skolterminennhar startat?
Vad har bilden ö h t att göra med ämnet för bloggposten?
Jag förstår faktiskt inte alls moralismen. Bloggen är uppenbart privat och hon hade den anonymt, utan namn. Hon skrev inläggen på engelska.

Temat för bloggen var "self-empowement" och hon visar upp sitt nyvunna självförtroende med bilder på sig som hon ska få beröm på. Bra för henne, förmodligen. Hennes syfte tycks också ha varit att ge inspiration åt andra.

Varför inte ha en högst ordinär H&M-klänning i skolan? Om hon vill boosta sitt ego genom att på sin blogg ta foto taget snett uppifrån när hon sitter framåtlutad så är det väl helt okej - det verkar vara en slags terapi för henne att få uppskattande kommentarer på bloggen.
Citera
2018-09-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är ingen som bryr sig om hennes klädsel mer än att:

1. Den eventuellt är för vågad för hennes auktoritetsbundna yrkesroll
2. Den definitivt är för vågad, om buren bland flyktingar från tredje världen
Ja det kan man tycka, men då kan vi lägga märke till att det bara är EN MGM, trots att det är många som dagligen ser henne. Inte som en flock tigrar alltså, eller andra töntiga och osakliga liknelser som förekommer i tråden. Det blir spännande att följa utgången och att läsa fup så småningom.
Citera
2018-09-21, 14:06
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var får du det där med "inga trosor" ifrån?

Vi satt och diskuterade på jobbet och kom fram till att det står ingenstans att hon hade. Vi snackade om hur det kan ha gått till medt.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2018-09-21 kl. 14:24.
Citera
2018-09-21, 14:17
Medlem
Gizurs avatar
Har det framkommit något mer specifikt om 19-åringens beskrivning av händelseförloppet? Att han förnekar det är känt, exempelvis här
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=7047614
Citat:
- Är det bara de här bevisen som finns så räcker det nog inte till fällande dom. Min klient nekar till brott för han har inte gjort nånting. Jag kommer att författa ett överklagande till hovrätten, säger 19-åringens försvarsadvokat Gustaf Ljunggren.
Jag undrar mer hur hans förklaring är. Det finns ju några olika alternativ, exempelvis:

1. Ingenting alls har hänt, historien har lärarinnan helt hittat på.
2. Något hände, men det var inte så allvarligt och definitivt ingen väldtäkt
3. Något hände, men det var helt ömsesidigt och därför inget brott
4. Något hände, men det var någon annan som gjorde det.

Av advokatens ord ”han har inte gjort någonting” låter nummer 1 som närmast till hands. Då blir det mycket en fråga om trovärdighet men också om stödbevisning. Om killen skickat SMS efteråt om att han ångrar sig och säger förlåt etc, då är det stödbevisning. Om det skulle finnas DNA-spår så är det ännu bättre bevisning, skulle hans DNA finnas på hennes trosor så ligger han pyrt till om han hävdar att allt är påhitt.
Citera
2018-09-21, 14:26
Medlem
Hittar inte snyftartikeln lust att ge länken?
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
"Elevens liv innan våldtäkten"

Expressen har en helsida om eleven och hans liv. INGENSTANS står det att han är statslös migrant
Citera
2018-09-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Jag förstår faktiskt inte alls moralismen. Bloggen är uppenbart privat och hon hade den anonymt, utan namn. Hon skrev inläggen på engelska.

Temat för bloggen var "self-empowement" och hon visar upp sitt nyvunna självförtroende med bilder på sig som hon ska få beröm på. Bra för henne, förmodligen. Hennes syfte tycks också ha varit att ge inspiration åt andra.

Varför inte ha en högst ordinär H&M-klänning i skolan? Om hon vill boosta sitt ego genom att på sin blogg ta foto taget snett uppifrån när hon sitter framåtlutad så är det väl helt okej - det verkar vara en slags terapi för henne att få uppskattande kommentarer på bloggen.

Men hon har bloggnamnet på sin fejja
Citera
2018-09-21, 14:56
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Men hon har bloggnamnet på sin fejja
Jo, även på sin Instagram så den har inte varit hemlig men det har ändå krävts korsgoogling, för det var ingen länk till själva bloggen.

Det märkliga är att hon skriver som om hon vore helt anonym. Bloggandet var kryptiskt. Kanske uppfattade hon själv att det var hennes alter ego som skrev bloggen. Samtidigt var det förstås många i omgivningen som kände till att det var hennes blogg vilket hon rimligtvis måste ha förstått.

Sedan postar hon alltså ett inlägg om att hon blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp men skriver också att hon tänker förneka att det hänt. Varför då alls skriva om händelsen? Skulle en kollega fråga om det hänt på skolan vad svarar hon då? ”Nej inget har hänt” ”-men du skrev ju om ett övergrepp på din blogg?” ”jovisst hände det, men inget hände om du förstår vad jag menar”.

Citat:
”Am I alright? Of course. Will I ever tell anyone? Never, until the day I die I will deny everything. Why? Because it doesn’t matter. What has happened has happened. It is in my past, it is not in my present or in my future. I am alive. I am healthy.”
Och hur skulle hennes pojkvän reagera.
”Älskling, jag läser i din blogg att du blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp!?”
” - Ja, men läs lite till så ska kan du också läsa att jag inte tänker tala om det för någon och att jag förnekar att det hänt. Jag vill inte prata om det, jag har gått vidare”.
”Så, varför skriver du då på bloggen så att tusentals personer får reda på att du blivit utsatt då?”
”- …”
Citera
2018-09-21, 15:02
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Det är häpnadsväckande att människor tror att de kan sätta diagnoser genom något de läser eller ser av andra över internet när dem med full insyn, blandar ihop med differentialdiagnoser osv.

Du är långt ifrån expert utan den sorten som förstör människors liv när ni sedan arbetar inom psykiatrin och "bestämmer" fel hos andra på indicier. Den som söker, finner och det gäller även när man innan kunskap beslutar något och sedan tolkar allt som rätt efter förutfattade meningar. Människor likt dig är inte expertis utan dem som förstör, diskriminerar och utsätter andra eftersom ni har för hög tilltro till era egna åsikter som förmågor. Ni styr in mot ämnen istället för att vara öppna och se alla möjligheter som finns.

Väldigt vad du har många förutfattade meningar baserat på vad någon skriver på Flashback, men du tycker det är helt orimligt att köra lite killgissningar baserat på text, bilder och videor från bloggen av kvinnan som tråden delvis handlar om. Snacka om sten i glashus. Sidan jag länkade är bara lite lätt roande kuriosa, inget annat. Du har fel i ungefär allt du skriver om mig, men tråden handlar om MGM och MBO, så ge oss gärna dina spekulationer om dem i stället!

http://skillnadmellan.se/skillnaden-mellan-de-och-dem/
Citera
2018-09-21, 15:05
Medlem
SevenStarss avatar
Vad tråkig tråden har blivit med allt babbel om våldtäkt i sig snarare än sådant som faktiskt rör det här fallet...

Någon nämnde att det finns foto på Nor Aldeen Abdllah länkad i tråden...
Jag har missat hur han ser ut,
skulle någon kunna länka?
Citera
2018-09-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Vad tråkig tråden har blivit med allt babbel om våldtäkt i sig snarare än sådant som faktiskt rör det här fallet...

Någon nämnde att det finns foto på Nor Aldeen Abdllah länkad i tråden...
Jag har missat hur han ser ut,
skulle någon kunna länka?

Det blir så när det inte framkommer något konkret, tyvärr.
Började pga att tjejen ser bra ut och att MGM är palestinier.
Det finns bild på honom i tråden, sök vettja, som vi andra får göra, för det är faktiskt än tråkigare att se folk be om något som finns i tråden om och om igen.
Citera
2018-09-21, 15:16
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det blir så när det inte framkommer något konkret, tyvärr.
Började pga att tjejen ser bra ut och att MGM är palestinier.
Det finns bild på honom i tråden, sök vettja, som vi andra får göra, för det är faktiskt än tråkigare att se folk be om något som finns i tråden om och om igen.

Kanske ni kan sluta prata om sådant som inte har med tråden att göra direkt så att det är lättare att hitta den info man vill läsa om fallet...
Nåväl:
https://www.facebook.com/Noor.Aldeen.28
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in