2018-09-21, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Bloggen ja, vilken numer är låst.
Skrivit om det samt att hon blev diagnostiserad med anorexi som 9-åring.
Varför är det skumt? Tycker det är mer skumt att hon skriver om hur fin hon är på random forum.

Hade du velat veta att din lärare blev våldtagen som 6 åring?!
Citera
2018-09-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hade du velat veta att din lärare blev våldtagen som 6 åring?!

Inget jag sök aktivt på nej, jag hade nog inte följt min lärares blogg ö.h.t. heller.
Citera
2018-09-21, 13:04
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Där har du fel din efterblivna jävel. Läs lagen.

Så jävla många idioter här som inte förstår att man inte kan klä sig hur man vill på en arbetsplats.
Det spelar dock ingen roll i det stora hela.

Ska jag bli rövknullad för att jag kör bil utan bilbälte?

Att tråden fortfarande lipar över hennes klädsel är enbart sjukt. Tidigare trodde jag att det bara är ultrafeminister och islamister som klagar över lättklädda kvinnor. Jag hade fel.
Senast redigerad av Rufos 2018-09-21 kl. 13:07.
Citera
2018-09-21, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Precis, ifall hon vill gå naken ska hon få göra det.

Sverige är ett fritt land.
Vill jag gå genom Rosengård kl 3 på natten med tjocka sedelbuntar i händerna då ska jag få göra det i fred. Sverige är ett fritt land, eller hur?

Vill man ha rätt eller vill man vara oskadd, det är upp till var o en. Men väljer man att ha rätt ska man inte gnälla om man kommer till skada.
Citera
2018-09-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man tror ofta att det är illa ställt, som en ren grundinställning. Men det visar sig nästan alltid att det är ännu värre än man först trodde.

Hej ! Försökte skriva några vänliga rader privat till dig. Men det gick inte. Har inte 50 inlägg. Tycker dina inlägg andas insikt , eftertanke , klokskap , kunskap och lugn ! Bra så !!
Citera
2018-09-21, 13:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Det spelar dock ingen roll i det stora hela.

Ska jag bli rövknullad för att jag kör bil utan bilbälte?

Att tråden fortfarande lipar över hennes klädsel är enbart sjukt.

Det är ingen som bryr sig om hennes klädsel mer än att:

1. Den eventuellt är för vågad för hennes auktoritetsbundna yrkesroll
2. Den definitivt är för vågad, om buren bland flyktingar från tredje världen
Citera
2018-09-21, 13:12
Medlem
För mig finns det inte på världskartan att om en tjej klär sig utmanande/sexigt så betyder det att hon får skylla sig själv om hon blir våldtagen.

Va faan är det för tankesätt.

Nån drog ett exempel med att gå in i en tigerbur med en klänning av kött, man får skylla sig själv om tigrarna dödar dig.

Problemet är att snubben som våldtog hade inte avlidit om han inte fått våldta.
Citera
2018-09-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Precis, ifall hon vill gå naken ska hon få göra det.

Sverige är ett fritt land.
OT men Sverige är ju inte ett fritt land. Skulle man gå naken så skulle man bli dömd för "förargelseväckande beteende" och säkert något mer. Och bli satt på en psykundersökning och därefter under tvångsvård och medicineras.
Sverige har målat upp en bild av att vara fritt. Lurat sina medborgare till att tro på det. Men i själva verket får man inte göra vad man vill utan att staten ska komma och ta t ex kroppsvätskor ifrån en. Liksom, kroppsvätskor ifrån din egna kropp. Vad är fritt i det ?

Sverige ÄR INTE ett fritt land!
Senast redigerad av BlueLotus3 2018-09-21 kl. 13:25.
Citera
2018-09-21, 13:23
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Du har absolut inget att säga om huruvida brottsoffer är borderline eller inte utan skriver det enbart baserat på fördomar och propaganda emot människor med diagnoser.

Du själv då som sitter och gör negativa uttalanden efter ett svartvitt tänkande? Kasta inte sten i glashus.

Jag har läst hennes blogg och har expertis nog att känna igen en emotionellt instabil personlighetsstörning. Att kalla någon brottsoffer innan prövning är ju bara trams. Jag ser det inte som negativt att ha diagnosen i sig, tvärtom så är det min favoritdiagnos

Här lite kuriosa om män med diagnosen (från en kvinnas POV), för de med specialintresse:
http://gettinbetter.com/casanova.html
Citera
2018-09-21, 13:49
Bannlyst
Aja Abdllah kommer inte att få fängelse för våldtäckten. Utan han bli placerad till ett behandlingshem, som skor sig på skattemedel.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-09-21 kl. 13:53.
Citera
2018-09-21, 13:49
Medlem
Citat:
:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har varit ca. 3 år i Sverige, går fortfarande språkintroduktion & behöver tolk. Har dömts för ett flertal brott. Tycker du det känns som en bra idé att han fått medborgarskap?

(då har jag inte ens vägt in våldtäkten som den här tråden handlar om)

Hur kan det vara sant? Nog för att landet tappat förståndet, men hade ingen aning om att man kunde få medborgarskap fullt så fort. Hur har det gått till?

Har kollat igenom reglerna för medborgarskap på migrationsverkets hemsida. Om man får ett ja på sin första ansökan om uppehållstillstånd, får man räkna hela vistelsetiden i Sverige vid senare ansökan om medborgarskap. Får man ett första nej på uppehållstillståndsansökan/asylansökan, får man först räkna vistelsetid efter att man fått ett ja till uppelhållstillstånd.
För statslösa ska hemvisttiden i Sverige vara 4 år för att medborgarskap ska kunna beviljas.

Om nittonåringen är svensk medborgare sedan 2017, borde han ha anlänt under 2013. Tämligen talanglös kille som fortfarande inte kommit längre än till språkintroduktion och fortfarande behöver tolk.
Citera
2018-09-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Om du syftar på siffrorna från Brå 2017 så är det inte anmälningsfrekvensen som räknas när det kommer till brottsplats och relation till gärningsmannen. Det är siffror gjorda genom en undersökning där man frågat 12000 personer om dessa saker. NTU. Känns inte som att där finns ett stort mörkertal då folk som svarat på denna undersökning kanske inte anmält något.

Mörkertal kan ju iof finnas i även den här typen av undersökningar.

Jag har inte sagt att jag tror att detta består av något substantiellt skift i benägenheten att uppge. Utan tvärtom borde man, om man inte har mkt goda grunder kan hävda motsatsen, anta att de observerade förändringarna bottnar i reella förändringar i frekvensen.

Sifforna i NTU står ju även i samklang med det anmälda brottsfrekvenserna, fast där kan man inte bryta ner sifforna på detta sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in