2018-09-21, 11:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Med 9 omgångar kvar:
Vilka tror ni tar SM-Guld?
Vilka får kvala till Europa League?
Vilket lag får kvala till superettan?
Vilka lag åker ut?

Själv tror jag AIK tar guld
Kvalplatserna är två eller? Då tror jag Malmö och Norrköping tar dom
Jag tror Trelleborg får kvala och Sirius och Dalkurd åker ut

aik tar guld, främst pga att mff inte kan komma ikapp. Men det blir supertight mellan de två gissar jag. Säsongens match spelas inte på söndag, utan det kommer vara när aik tar emot mff hemma.

Vi och Peking får kvala till EL. Peking tar tredjeplatsen på vår bekostnad. Vårat momentum är som bortblåst, även fast vi gör två hyggliga insatser mot dif och Sirius.

Trelleborg och Dalkurd åker direkt och Elfsborg får försöka kvala sig kvar (men misslyckas med det!)

Edit: får inte fyran kvala till EL? Isf sumpar vi det också. Mff och Peking till EL.
2018-09-21, 11:03
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Med 9 omgångar kvar:
Vilka lag åker ut?

Håller med beträffande guldet och EL-platserna.

Ur åker TFF och och Dalkurd. Kvalar får Ellos göra.
2018-09-21, 11:20
Medlem
groovesnuss avatar
Tror både MFF och Peking går förbi Bajen, AIK tar såklart guld.

BP kvalar, Trelleborg och Uppkurd ut.

Verkar som statistiken är på min sida

https://projects.fivethirtyeight.com/soccer-predictions/allsvenskan/
2018-09-21, 12:27
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
aik tar guld, främst pga att mff inte kan komma ikapp. Men det blir supertight mellan de två gissar jag. Säsongens match spelas inte på söndag, utan det kommer vara när aik tar emot mff hemma.

Vi och Peking får kvala till EL. Peking tar tredjeplatsen på vår bekostnad. Vårat momentum är som bortblåst, även fast vi gör två hyggliga insatser mot dif och Sirius.

Trelleborg och Dalkurd åker direkt och Elfsborg får försöka kvala sig kvar (men misslyckas med det!)

Edit: får inte fyran kvala till EL? Isf sumpar vi det också. Mff och Peking till EL.

Har för mig att de är 2:an och 3:an som får kvala+ cup vinnaren
2018-09-21, 14:30
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Korrekt!

/feldgrau

Haha exakt, bra med faktakoll, jag var något enögd med min källa. Hur som helst så blir det med högsta sannolikhet ett nytt rekord för Stockholmslagen på söndag.
2018-09-21, 14:48
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Hur som helst så blir det med högsta sannolikhet ett nytt rekord för Stockholmslagen på söndag.
Där håller jag med.

Undrar hur mycket dom ska till för att Kalmar ska slå sitt publikrekord mot Aik i sista omgången. Köper de verkligen så många biljetter?
2018-09-21, 14:50
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Där håller jag med.

Undrar hur mycket dom ska till för att Kalmar ska slå sitt publikrekord mot Aik i sista omgången. Köper de verkligen så många biljetter?

Det är väl helt slutsålt nu? Jag lyckades fixa biljett när årskortare fick chansen för några veckor sedan. Så blir premiär för mig på Guldfågeln, passande namn på arenan för att fira ett eventuellt guld...

Sedan är det klart om det inte blir en guldmatch kanske folk säljer sina biljetter eller inte behagar dyka upp.
2018-09-21, 15:13
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Med 9 omgångar kvar:
Vilka lag åker ut?

AIK - tyvärr. Men grattis ändå.
Peking och Bajen tar EL-kval
Ellos kvalar
Dalkurd och Trelleborg åker ur
2018-09-21, 15:18
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det är väl helt slutsålt nu? Jag lyckades fixa biljett när årskortare fick chansen för några veckor sedan. Så blir premiär för mig på Guldfågeln, passande namn på arenan för att fira ett eventuellt guld...

Sedan är det klart om det inte blir en guldmatch kanske folk säljer sina biljetter eller inte behagar dyka upp.
Förstår givetvis att peppen uteblir om guldetbär borta.

Jag har varit på tre matcher på Guldfågeln som varit slutsålda. Bara en av dem var dock i närheten av nu gällande publikrekordet vad jag minns. Men frågan är väl snarare hur ordagrant man ska ta begreppet "utsålt". Har andra lag samma situation med situationen utsålt?
2018-09-21, 15:27
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Krpic och Etuhu. Inga svärmorsdrömmar ni värvat de senaste åren
Hamad som försvarar pedofiler, vilken svärmorsdröm ni vill göra till ”Mr. Bajen”.
2018-09-21, 15:46
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Hamad som försvarar pedofiler, vilken svärmorsdröm ni vill göra till ”Mr. Bajen”.
Då jag är för dåligt insatt i vad som hände/händer i iff iff så upplys mig gärna med fakta kring Hamads inblandning i Albornoss-fallet.
Fakta då, inte saker som ”man har hört”, ”han sade att” etc.

Hamad för min del är ingen ”Mr. Bajen”
2018-09-21, 16:07
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken

Såklart inte snyggt, men Hamad är tekniskt sett inte en brottsling och har inte stått åtalad för något brott heller.

Trist att det blev ”ah men NI DÅ!!”-mothugg. Var inte aiks ”misslyckade” scoutingarbete jag var ute efter att pika, utan det var vilka svin man råkat värva. Kritiken mot spelarna alltså, inte scoutingen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in