2018-08-22, 13:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vad har du rökt egentligen?

Har inte rökt någonting. DIF förra säsongen var nästan alltid inblandade i underhållande matcher. El Kabir, Mange, Mrabti, Engvall (innan han frös till is), Källström utgjorde en grym offensiv. Vad har du själv pillat i dig?

Vad var ens konkurrensen menar du? Norling-AIK, Magnus "Inlägg" Pehrsson-MFF, brunkar-Bajen, kollapsande Blåvitt, Elfsborg som led under Haglund, en drös bottengäng som inte fick till det, Stahre-Häcken var inget vidare underhållande.

ÖFK, Norrköping (jävligt ojämna som jag minns det iofs) och i nån mån Sirius (första halvan ffa). De var rätt underhållande.
Senast redigerad av snillet_1 2018-08-22 kl. 13:17.
2018-08-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
DIF var ju kanske Allsvenskans mest underhållande lag förra säsongen. Att Sprit-Bosse inte har levererat anfallare kan inte Özcan göra mycket åt.

Nja, ganska primitiv fotboll i mitt tycke. Väldigt hafsigt spel med högt presspel och fria tyglar framåt i princip.
2018-08-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
I grund och botten är fotboll underhållning och finns till för att roa människor. Om alla lag skulle lira som gnaget hade fotbollen gått under.

Tycker det finns ett mervärde i att spela offensiv och underhållande fotboll.
...
Vad menar du inte är underhållande med AIKs spel?

De har gjort näst flest mål (med många olika målskyttar och sorters mål) i allsvenskan och klart tätast defensiv? Dessutom med ofta stort bollinnehav.

Vad tycker du är kul och vacker fotboll?

Nu obesegrad i allsvenskan på över ett år, men även bara 7 förluster på 70 matcher, under Norling.

Åkte mot Danskarna, men med missat öppet mål, missad straff och två missade frilägen.
2018-08-22, 17:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad menar du inte är underhållande med AIKs spel?

De har gjort näst flest mål (med många olika målskyttar och sorters mål) i allsvenskan och klart tätast defensiv? Dessutom med ofta stort bollinnehav.

Vad tycker du är kul och vacker fotboll?

Nu obesegrad i allsvenskan på över ett år, men även bara 7 förluster på 70 matcher, under Norling.

Åkte mot Danskarna, men med missat öppet mål, missad straff och två missade frilägen.

Underhållande spel är inte det viktigaste, det är att vinna matcher och där är AIK bäst hittills. Har inte sett så många AIK-matcher i år och kan därför inte bedöma om dom spelar en rolig fotboll. Men dom gör många mål som sagt och det gör inte tråklag.

2018-08-22, 17:51
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Underhållande spel är inte det viktigaste, det är att vinna matcher och där är AIK bäst hittills. Har inte sett så många AIK-matcher i år och kan därför inte bedöma om dom spelar en rolig fotboll. Men dom gör många mål som sagt och det gör inte tråklag.

Word. "Rolig" fotboll är vad man kan glädjas åt när man inte håller på något lag. Men man kan inte klaga på spelvinnande tråkig fotboll, isf så är det spelreglerna det är fel på. Dont hate the player.
2018-08-22, 19:13
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Word. "Rolig" fotboll är vad man kan glädjas åt när man inte håller på något lag. Men man kan inte klaga på spelvinnande tråkig fotboll, isf så är det spelreglerna det är fel på. Dont hate the player.
Jag fick skit under VM:et med den där ståndpunkten, Sverige får spela hur de vill bara vi vinner men som neutral vill jag se bra fotboll(vad det innebär är subjektivt) det var tydligen inte logiskt.
2018-08-22, 19:27
Medlem
Fotboll går ut på att vinna matcher genom att göra fler mål än motståndarlaget, liksom svårt att hävda annat.
Tycker ändå man kan ha rätt att ha synpunkter på hur fotbollen spelas och vilken typ av fotboll som leder ens klubb framåt i utvecklingen. Det går att balansera dessa två tankar i huvudet samtidigt.

Som AIK-supporter är jag självklart nöjd med segrar i allsvenskan men konstaterar tyvärr att något i spelet på europanivå inte håller måttet. Vi ska inte förlora mot Shamrock på hemmaplan och inte heller spela 0-0 mot nåt obskyrt lag från Färöarna.
Tycker jag har rätt att berömma spelet i allsvenskan och vara kritisk mot spelet i europamatcher samtidigt.
2018-08-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Underhållande spel är inte det viktigaste, det är att vinna matcher och där är AIK bäst hittills.
Vi är faktiskt lika bra på det! Tyvärr är vi sämre på att inte förlora.
2018-08-22, 19:40
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag fick skit under VM:et med den där ståndpunkten, Sverige får spela hur de vill bara vi vinner men som neutral vill jag se bra fotboll(vad det innebär är subjektivt) det var tydligen inte logiskt.
Wtf. Vilken landsförrädare ville att vi skulle köra ett sambaförsök och åka ut i gruppspelet?
Kollade utländsk sändning, de hatade oss pga vår tråkfotboll. Kunde ju kvitta för mig. Samma grej gäller aik:are givetvis.
2018-08-22, 21:13
Medlem
Joelfrogs avatar
Allsvenskan last 3 years:

Årets allsvenska och 2 senaste säsongernas poäng totalt.
2018-08-22, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Wtf. Vilken landsförrädare ville att vi skulle köra ett sambaförsök och åka ut i gruppspelet?
Kollade utländsk sändning, de hatade oss pga vår tråkfotboll. Kunde ju kvitta för mig. Samma grej gäller aik:are givetvis.

Tycker ändå det är rätt kul att vi blir beskyllda för att spela tråkigt. Vi har 18-8-0 och 54-17 i målskillnad på våra 26 senaste matcher i AS. 2,4 poäng/match, 3 mål framåt samt 0,65 mål insläppta i snitt. Lär inte vara många lag som ens kommer i närheten av någon av dessa noteringar...
2018-08-22, 22:00
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Tycker ändå det är rätt kul att vi blir beskyllda för att spela tråkigt. Vi har 18-8-0 och 54-17 i målskillnad på våra 26 senaste matcher i AS. 2,4 poäng/match, 3 mål framåt samt 0,65 mål insläppta i snitt. Lär inte vara många lag som ens kommer i närheten av någon av dessa noteringar...
True. Finns väl inget annat att ha åsikter om. Förutom Europafjaskot då.
Men till det argumentens försvar är det ju för att det ju konstantheten som orsakat den statistiken. Många bäckar små. Men likt landslaget är det oftast lite 'fixa uddamålsledningen (varför använder man det uttrycket egentligen, som om man bara kan vinna med ett eller två mål) och sedan parka bussen'.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in