Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-21, 09:27
  #1
Avstängd
MrMadoffs avatar
Vad händer med vårat samhälle? Vart jag än vrider och vänder mig om idag, bland bekanta, familj och vänner/ovänner, kollegor på arbetsplatsen och deras bekanta så tycks näst intill ALLA ha det jävligt kärvt på ett eller annat sätt. Vare sig det är ekonomiskt, problem med arbetet, familjen, sjukdomar osv. Det tycks inte gå bra för någon, och detta går ut över omgivningen. Det märks i trafiken, folk kör som galningar eller så är det helt tvärtom, folk kör så förbannat och omotiverat sakta och verkar ha all tid i världen och dom tycks göra allt utom att köra just bil, nästan som att dom var i någon sorts trans(?) Det märks även på arbetet, folk sköter inte sitt jobb, det vabbas hit o dit, sjukanmälningar i tid och otid, folk får vredesutbrott mitt på arbetstid, folk kan inte hålla fingrarna i styr även om det är på fel stjärt eller så kan dom aldrig skilja på ditt och mitt. Det dricks även på tok för mycket och droger har aldrig varit så vanligt förekommande son just idag, det har t o m blivit ett samtalsämne på "rökrasten".
Som sagt, samhället tycks förfalla fortare än någonsin just nu känns det som, håller ni med?

Det finns väl lika många anledningar som vilsna själar, men finns det någon räddning och kan detta vara något som var oundvikligt i mänskliga evolutionen?

Snälla gör inte denna tråd till ännu en meningslös invandrar tråd även om det kan vara en av anledningarna till att vårat samhälle är så segregerat/sekulariserat idag betyder det inte att det gör det till en större anledning till vårat förfall än att djävulen har lurat runt hörnet sedan urminnes dagar..

Finns det någon moral och skam kvar i oss längre?
__________________
Senast redigerad av MrMadoff 2018-09-21 kl. 09:50.
Citera
2018-09-21, 09:34
  #2
Medlem
Noose..s avatar
Jag tror att många människor inte känner eller har någon framtidstro. Utan framtidstro så faller nog det mesta runt omkring en, oavsett hur bra man har det.

Många oroar sig för ekonomin, kanske har lånat på lägenheten, köpt dyr lägenhet/villa, osv.
Citera
2018-09-21, 09:41
  #3
Medlem
note-its avatar
Du är bara en svartmålare som sitter och drar i kuken åt dina egna ord. Det finns absolut inget i din jävla text som stämmer överhuvudtaget. Det är bara dina egna perversiteter som du tyvärr, funnit en plats att dumpa dom på. Många andra har gjort och gör likadant men denna text har jag faktiskt läst förut på FB.
Den blev inte bättre i händerna på dig kan jag tillägga. Bara skräp, rent skräp.
Citera
2018-09-21, 09:44
  #4
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Jag tror att många människor inte känner eller har någon framtidstro. Utan framtidstro så faller nog det mesta runt omkring en, oavsett hur bra man har det.

Många oroar sig för ekonomin, kanske har lånat på lägenheten, köpt dyr lägenhet/villa, osv.

Jag tror du är väldigt rätt ute. Hur kan då framtiden se ut? Kan det inte bli någon slags självuppfyllande profetia(?) man ser inget hopp och därefter faller allt samman som du säger och det man förfarade skulle hända händer därefter? Vad kan vi då göra för att förhindra detta förfall?
Rädda miljön och jobba med andra humanitära hjälporganisationer känns ju ganska avlägsna om vi inte tar itu med detta först.
Citera
2018-09-21, 09:48
  #5
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Du är bara en svartmålare som sitter och drar i kuken åt dina egna ord. Det finns absolut inget i din jävla text som stämmer överhuvudtaget. Det är bara dina egna perversiteter som du tyvärr, funnit en plats att dumpa dom på. Många andra har gjort och gör likadant men denna text har jag faktiskt läst förut på FB.
Den blev inte bättre i händerna på dig kan jag tillägga. Bara skräp, rent skräp.

Jag önskar att det var så men detta har jag känt väldigt länge och jag önskar att du är äkta och sann om du säger att du inte känner igen dig i något av det jag skriver.

Varför skulle jag sitta o runka åt mina egna ord? Jag har egentligen varken tid eller lust att skriva detta då jag egentligen behöver sova efter alldeles för mycket jobbnätter, stress och allmänt skit, men detta har behövt komms ur mig bra jävla länge nu och det blev nu. Ursäkta mig om det inte passar din agenda.
Citera
2018-09-21, 09:58
  #6
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Jag tror det här förfallet är skapat och designat för att skilja vetet från agnarna.
Någon försöker förlösa mänskligheten, kan man säga.
Få folk att bryta sig loss från sitt djuriska jag och bli människor.

Man kan se det om man studerar t.ex Kyrkan. Den är uppenbart helt absurd.
Det ska vara om kärlek och uppoffring för andra.
Men det handlar bara om stora hus, sitta på ändan och lyssna på samma verser om och om igen och pengar, pengar och mera pengar.
Allt går emot logik och skrifterna.
Jag tror det är så, för att dom som är redo, skall se och gå vidare till ett högre plan av medvetande.

Girighet och ondska fyller ett gott syfte, för några få. Dom som väljer sanningen.
Dom som väljer lögnen, blir slavar och kanonmat.
Citera
2018-09-21, 10:03
  #7
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Jag önskar att det var så men detta har jag känt väldigt länge och jag önskar att du är äkta och sann om du säger att du inte känner igen dig i något av det jag skriver.

Varför skulle jag sitta o runka åt mina egna ord? Jag har egentligen varken tid eller lust att skriva detta då jag egentligen behöver sova efter alldeles för mycket jobbnätter, stress och allmänt skit, men detta har behövt komms ur mig bra jävla länge nu och det blev nu. Ursäkta mig om det inte passar din agenda.
Som sagt, jag har läst detta tidigare.
Citera
2018-09-21, 10:26
  #8
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag tror det här förfallet är skapat och designat för att skilja vetet från agnarna.
Någon försöker förlösa mänskligheten, kan man säga.
Få folk att bryta sig loss från sitt djuriska jag och bli människor.

Man kan se det om man studerar t.ex Kyrkan. Den är uppenbart helt absurd.
Det ska vara om kärlek och uppoffring för andra.
Men det handlar bara om stora hus, sitta på ändan och lyssna på samma verser om och om igen och pengar, pengar och mera pengar.
Allt går emot logik och skrifterna.
Jag tror det är så, för att dom som är redo, skall se och gå vidare till ett högre plan av medvetande.

Girighet och ondska fyller ett gott syfte, för några få. Dom som väljer sanningen.
Dom som väljer lögnen, blir slavar och kanonmat.

Skapat medvetet eller något som faller sig naturligt evolutionärt? Medvetet, av vem/vilka i så fall?
Citera
2018-09-21, 10:26
  #9
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Som sagt, jag har läst detta tidigare.

Vart då?
Citera
2018-09-21, 10:45
  #10
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Skapat medvetet eller något som faller sig naturligt evolutionärt? Medvetet, av vem/vilka i så fall?
Jag tror det är en naturlig ordning mestadels.
Dom lata rädda människorna underordnar sig och köper glatt att lögner om att ledarna är i kontroll och att allt dom behöver göra är att rösta fram en ledare. Eller vänta på Jesus återkomst och hålla sig lugna och troende.

Sedan har vi dom som är ambitiösa och giriga. Dom mest hänsynslösa och dom som manipulerar bäst kommer upp sig och får "ledande roller". Dom kan sedan tillsätta "duktiga idioter" till bankirer, politiker och kungar och sådant.

Men sedan tycker jag mig ana minst en ännu högre stående grupp av människor. Kanske är det något jag bara vill tro, men jag tror det är möjligt. DOM är ute efter att förlösa mänskligheten ur köttets makt. Det är dom står bakom sådana som Rothschild och håller i trådarna.
__________________
Senast redigerad av Talking-Donkey 2018-09-21 kl. 11:02.
Citera
2018-09-21, 11:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag tror det här förfallet är skapat och designat för att skilja vetet från agnarna.
Någon försöker förlösa mänskligheten, kan man säga.
Få folk att bryta sig loss från sitt djuriska jag och bli människor.

Man kan se det om man studerar t.ex Kyrkan. Den är uppenbart helt absurd.
Det ska vara om kärlek och uppoffring för andra.
Men det handlar bara om stora hus, sitta på ändan och lyssna på samma verser om och om igen och pengar, pengar och mera pengar.
Allt går emot logik och skrifterna.
Jag tror det är så, för att dom som är redo, skall se och gå vidare till ett högre plan av medvetande.

Girighet och ondska fyller ett gott syfte, för några få. Dom som väljer sanningen.
Dom som väljer lögnen, blir slavar och kanonmat.

Håller nog med dig, fast skulle uttrycka mig tvärt om. Bryta sig loss från sitt mänskliga jag (det är konstruerat) och bli djur (det är det naturliga).
Citera
2018-09-21, 12:00
  #12
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Håller nog med dig, fast skulle uttrycka mig tvärt om. Bryta sig loss från sitt mänskliga jag (det är konstruerat) och bli djur (det är det naturliga).
I så fall stämmer inget i dom "heliga" skrifterna.
Men om det är som jag tror, då stämmer dom perfekt. Det stämmer med allt vi ser i visdom, spirituellt sökande, frimureriet och symbolerna. Pusselbitarna faller på plats.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback