2018-04-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Eftersom jag nu spelar över 800 timmar utan att ladda ner någon mod (jag är inte så haj på sånt), så ska jag kanske prova något sådant. Jag kan ledigt lägga flera hundralappar på en bra mod till Skyrim

Så här en månad senare, köpte du survival modden? Vad tyckte du?
Citera
2018-04-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lozmuppiz8787
Så här en månad senare, köpte du survival modden? Vad tyckte du?
Inte än! Tung period med jobb och andra verklighetssaker ett tag nu och framåt. Men det är absolut intressant för mig, jag är ju den typen som kan stå och slå på en vägg med en dolk i 4 timmar för att få någon bonus i spel. Mer rollspelskänsla är bara bra. Finns risk att jag lagar mat i spelet och så i 20 timmar för att lägga upp bra förråd. Jag är lite försiktig på gränsen till feg i min karaktär när jag spelar. Man vill ju inte åka på en förkylning i onödan.

Jag har nog ingen special edition tror jag iofs. Jag har nån skyrim legendary edition
Citera
2018-04-20, 18:48
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Sjukaste saken har hänt i min save. Har någon sorts mod som ger mig en hingst som jag glömt namnet på, som är supersnabb och som deltar i alla strider.

Spawnade en gång vid den där bron tillsammans med hingsten och Serana. Väl där så blev vi attackerade av några dawnguards.

I stridens hetta så råkade Serana skicka en frostattack på hästen samtidigt som den sista dawnguarden strök med. Det slutade med att de började slåss med varandra istället..

Hade inte sparat på länge och bestämde mig för att springa ifrån situationen och fast-travel till ett annat ställe 7 hopp om att de hade blivit sams igen då.

Men icke.

Istället började Serana se mig som fiende och dök upp då och då, attackerandes både mig och pållen. Nu när jag spawnade tillbaka efter att ha åkt i finkan och gjort hela det uppdraget, så finns inte hästen längre och Serana dyker upp typ var tredje gång jag fast-travlar och försöker mörda mig.

Senaste gången slogs hon mot hela j-a staden som ligger längst västerut, där guldreserven finns...bara för att komma åt mig.😂
LOL! Jobbig brud!

Sådant där händer mig med ibland, och då så är det bra att det finns konsollkommandon som sätter stopp för vansinnigheterna!
Citera
2018-04-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Inte än! Tung period med jobb och andra verklighetssaker ett tag nu och framåt. Men det är absolut intressant för mig, jag är ju den typen som kan stå och slå på en vägg med en dolk i 4 timmar för att få någon bonus i spel. Mer rollspelskänsla är bara bra. Finns risk att jag lagar mat i spelet och så i 20 timmar för att lägga upp bra förråd. Jag är lite försiktig på gränsen till feg i min karaktär när jag spelar. Man vill ju inte åka på en förkylning i onödan.

Jag har nog ingen special edition tror jag iofs. Jag har nån skyrim legendary edition

Haha låter som mig det!
Du kommer garanterat att gilla survival.

Återkom med vad du tyckte när du har mer tid att lägga i den magiska spel världen
Citera
2018-08-28, 16:33
Medlem
Andersdamaans avatar
Snubblade på denna video som visar hur vackert Skyrim kan vara med dom rätta moddarna:
https://www.youtube.com/watch?v=L4lWatvFljY
Citera
2018-09-20, 15:00
Medlem
cogito.ergosums avatar
Det var ett tag sedan jag letade efter mods själv.

1. Finns det några mods som förändrar och gör ansiktsuttryck (kanske tom kroppsspråk?) ''mer verkliga''?
Som fungerar till Special Edition? Helst utan att behöva SKSE.

2. Någon som vet hur man - på ett enkelt vis - använder sig av eller tar ut eldeffekterna i NAT (https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/12842?tab=files)?
Vädret i tex Mythical Ages är bättre enligt mig, men vill inte förlora den där elden.
Citera
2018-09-21, 03:40
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Helst utan att behöva SKSE.

Varför?
Citera
2018-09-21, 08:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Helst utan att behöva SKSE.

Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Varför?
Måste erkänna att jag tänkte detsamma. Det finns ju ett antal modar som är mer eller mindre ett måste som kräver SKSE och jag tror inte att det skapar några speciella problem heller.
Citera
2018-09-21, 11:09
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Det var ett tag sedan jag letade efter mods själv.

1. Finns det några mods som förändrar och gör ansiktsuttryck (kanske tom kroppsspråk?) ''mer verkliga''?
Som fungerar till Special Edition? Helst utan att behöva SKSE.

2. Någon som vet hur man - på ett enkelt vis - använder sig av eller tar ut eldeffekterna i NAT (https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/12842?tab=files)?
Vädret i tex Mythical Ages är bättre enligt mig, men vill inte förlora den där elden.
SKSE är tyvärr mer eller mindre ett måste om man vill använda sig av moddar som ändrar animationer.
Dock så är SKSE väldigt enkel att installera och efter att man har gjort det så sköter den sig automatiskt.
Om du har problem med att få den att fungera så är det bara att hojta till så kan jag hjälpa till om du vill!

Just bra moddar som ändrar ansiktsuttryck är det rätt ont om tyvärr. Denna halvskapliga finns dock och fungerar även i SE och utan SKSE: (Värt att veta är att du manuellt måste ändra vilken grimas/ansiktsuttryck du vill att din spelare/valfri NPC skall ha via konsolen)
https://www.nexusmods.com/skyrim/mods/91200
Senast redigerad av Andersdamaan 2018-09-21 kl. 11:24.
Citera
2018-09-21, 14:08
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Måste erkänna att jag tänkte detsamma. Det finns ju ett antal modar som är mer eller mindre ett måste som kräver SKSE och jag tror inte att det skapar några speciella problem heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
SKSE är tyvärr mer eller mindre ett måste om man vill använda sig av moddar som ändrar animationer.
Dock så är SKSE väldigt enkel att installera och efter att man har gjort det så sköter den sig automatiskt.
Om du har problem med att få den att fungera så är det bara att hojta till så kan jag hjälpa till om du vill!

Just bra moddar som ändrar ansiktsuttryck är det rätt ont om tyvärr. Denna halvskapliga finns dock och fungerar även i SE och utan SKSE: (Värt att veta är att du manuellt måste ändra vilken grimas/ansiktsuttryck du vill att din spelare/valfri NPC skall ha via konsolen)
https://www.nexusmods.com/skyrim/mods/91200
Jag förstår er, och hade haft samma undran. Jag har tidigare sett SKSE (och en 100+ moddar) som ett krav för att kunna spela. Och har väl misstänkt, som du säger Andersdamaan, att det blir svårt att hitta custom animations utan SKSE. Men det vet man inte förrän man frågat.

Mina dagar på Flatrim är räknade, nu är det i VR. Ingen officiell modsupport, SKSEsupport finns visserligen, men inte lika stabil som till Skyrim eller sse. Har rapporterats om lika många problem, buggar och korrupta sparfiler som lovord. Jag avvaktar ett tag till. Och inte alltför intresserad av att experimentera för mycket. Att tex se på skärmen när vagnen i början flippat och beter sig som en torktumlare är okej, tom kul, men att själv uppleva det när man sitter i vagnen... Nej, tack.

Där har vi varför. VR. Olika mods fungerar olika bra, och de som ser bra ut på skärmen kan bli sämre väl i VR och tvärtom. Problemet med NAT, t.ex, är att den har en pop-up i början. Det betyder att man måste spamma kontroller eller använda konsolen för att ens komma förbi startmenyn i VR. Men jag tror att jag fått ut eld-meshes därifrån nu. Så vacker.

Efter att först ha sett Vanillas omänskliga, kantiga ansikten i VR och sedan en ansiktsmod förändrades närvaron och mitt engagemang. Mods som SMIM och High poly, tex, var ytterligare game-changers. Och jag misstänker att bättre ansiktsuttryck samt animations är ytterligare något som kan öka närvaron i spelet.
Det är främst det jag söker i mods idag. Mer närvaro.
Citera
2018-09-23, 09:47
Medlem
tumbleeweeds avatar
Är ingen gamer eller nåt men kan uppriktigt säga att jag älskar skyrim. Känner enbart djup vördnad för de som tagit fram detta spel. Kan spendera timmar med att bara gå runt i spelet och småpilla med grejer samt betrakta omgivningarna utan att känna att det blir tråkigt.
Citera
2018-10-09, 01:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Rätt trökad på skyrim efter att ha spelat igenom det 3-4 gånger både med och utan mods och sjukt många krasher....har det kommit några mods till skyrim special edition som är exceptionellt bra och kan göra spelet spelvärt igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in