Citat:
Ursprungligen postat av
Loxus
Varför?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Måste erkänna att jag tänkte detsamma. Det finns ju ett antal modar som är mer eller mindre ett måste som kräver SKSE och jag tror inte att det skapar några speciella problem heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Andersdamaan
SKSE är tyvärr mer eller mindre ett måste om man vill använda sig av moddar som ändrar animationer.
Dock så är SKSE väldigt enkel att installera och efter att man har gjort det så sköter den sig automatiskt.
Om du har problem med att få den att fungera så är det bara att hojta till så kan jag hjälpa till om du vill!
Just bra moddar som ändrar ansiktsuttryck är det rätt ont om tyvärr. Denna halvskapliga finns dock och fungerar även i SE och utan SKSE: (Värt att veta är att du manuellt måste ändra vilken grimas/ansiktsuttryck du vill att din spelare/valfri NPC skall ha via konsolen)
https://www.nexusmods.com/skyrim/mods/91200
Jag förstår er, och hade haft samma undran. Jag har tidigare sett SKSE (och en 100+ moddar) som ett krav för att kunna spela. Och har väl misstänkt, som du säger
Andersdamaan, att det blir svårt att hitta custom animations utan SKSE. Men det vet man inte förrän man frågat.
Mina dagar på Flatrim är räknade, nu är det i VR. Ingen officiell modsupport, SKSEsupport finns visserligen, men inte lika stabil som till Skyrim eller sse. Har rapporterats om lika många problem, buggar och korrupta sparfiler som lovord. Jag avvaktar ett tag till. Och inte alltför intresserad av att experimentera för mycket. Att tex se på skärmen när vagnen i början flippat och beter sig som en torktumlare är okej, tom kul, men att själv uppleva det när man sitter i vagnen... Nej, tack.
Där har vi varför. VR. Olika mods fungerar olika bra, och de som ser bra ut på skärmen kan bli sämre väl i VR och tvärtom. Problemet med NAT, t.ex, är att den har en pop-up i början. Det betyder att man måste spamma kontroller eller använda konsolen för att ens komma förbi startmenyn i VR. Men jag tror att jag fått ut eld-meshes därifrån nu. Så vacker.
Efter att först ha sett Vanillas omänskliga, kantiga ansikten i VR och sedan en ansiktsmod förändrades närvaron och mitt engagemang. Mods som SMIM och High poly, tex, var ytterligare game-changers. Och jag misstänker att bättre ansiktsuttryck samt animations är ytterligare något som kan öka närvaron i spelet.
Det är främst det jag söker i mods idag. Mer närvaro.