2018-09-19, 13:43
Medlem
Mr.Grankvists avatar
När det gäller kampen kan man aldrig gå upp för tidigt, säger Conrad i Kungsträdgården. Vet inte om det var med glimten i ögat efter att ha läst här, men lite kul var det i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=jMXJn49IQSM
Citera
2018-09-19, 14:49
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Glömde en sak... SKIT I DET!

Och IGEN - Conrad har jag svårt att tycka illa om trots allt. Han verkar vara en schysst snubbe som har lätt för att följa med strömmen och hålla med allt och alla. Han vill väl, men är konflikträdd och saknar förmågan att analysera saker på djupet. Han resonerar likt en nyvaken SD-sympatisör i många frågor, trots att han varit i den "nationella rörelsen" rätt länge nu. Det som blir lite pinsamt är att han är (närmare) 40 år...? Hade han varit 20 år yngre hade det hela varit mer "okej", tycker jag.

Givetvis!
Jag tycker Conrad är trevlig att lyssna på. Go röst och bra på att hålla låda. Men efter ett tag blir i alla fall jag ganska mätt. Fast sänder man varje vardag, och alltid har formatet att man läser nyheter relaterat till invandring, så upplevs ju vem som helst bakom mikrofonen som tjatig, även om man har världens bästa personlighet.
Citera
2018-09-21, 00:51
Medlem
Så Björn fick inte komma tillbaka trots att "Ingrid sparkade honom"?
Citera
2018-09-21, 06:25
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar

Vill han komma tillbaks? Dan borde försöka få in någon annan intressant person i klass med JDG, men det är lättare sagt än gjort. Ser dock gärna att björn bjuds in till gäst ganska frekvent då han är en väldigt intressant person som inte öppnar munnen förrän han har något att komma med.

Conrad borde de enbart använda till det han är bäst på, att vara programledare. Hoppas de förstår misstagen de gjort och nu börjar se tillbaka på motgifts tid.

Har stor respekt för Dan och Magnus, de har ett gott hjärta och vill landet med dess befolkning väl. Bara att hålla tummarna för att DFS och Svegot inte blir något luftslott utan något de kan bygga vidare på.

Varit dålig på att följa deras pod senaste månaderna, men nu efter Ingrids utträde så ska jag bättra mig.
Citera
2018-09-22, 13:28
Medlem
Mr.Grankvists avatar
I avsnittet om framtiden om svensk nationalism verkar det som om Dan ser på kurdernas etnocentrism som någonting negativt. Han understryker att deras politiska representant inte är någon assimilerad typ, utan en person som ser sig som kurd och företräder kurdiska intressen.
Har bara hunnit lyssna på det en gång och hade det då på i bakgrunden, men det är vad jag tyckte mig höra.
Att främlingarna håller sig till sina egna, inte vill blanda sig med andra och därmed skynda på globaliseringsprocessen är ju något att välkomna.
Jag kanske övertolkar det och har inte hunnit lyssna mer noggrant, men kanske blev Dan och Magnus mer påverkade av I&C än tvärtom genom deras samarbete.
Citera
2018-09-22, 14:07
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
I avsnittet om framtiden om svensk nationalism verkar det som om Dan ser på kurdernas etnocentrism som någonting negativt. Han understryker att deras politiska representant inte är någon assimilerad typ, utan en person som ser sig som kurd och företräder kurdiska intressen.
Har bara hunnit lyssna på det en gång och hade det då på i bakgrunden, men det är vad jag tyckte mig höra.
Att främlingarna håller sig till sina egna, inte vill blanda sig med andra och därmed skynda på globaliseringsprocessen är ju något att välkomna.
Jag kanske övertolkar det och har inte hunnit lyssna mer noggrant, men kanske blev Dan och Magnus mer påverkade av I&C än tvärtom genom deras samarbete.
Du griper efter halmstrån.

Det var väl snarare så att Dan pekade på SD:s inkonsekvens när det gäller "öppen svenskhet". Den "öppna svenskheten" tycks ju inte fungera så bra inom SD om nu en av företrädarna identifierar sig som kurd och inte som svensk.

Samt hyckleriet bakom att det är helt okej att företräda kurder, det är något fint och vackert, men att företräda svenskar är något fult och "rasistiskt". Såna människor utesluts ju från SD.
Citera
2018-09-22, 14:08
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Du griper efter halmstrån.

Det var väl snarare så att Dan pekade på SD:s inkonsekvens när det gäller "öppen svenskhet". Den "öppna svenskheten" tycks ju inte fungera så bra inom SD om nu en av företrädarna identifierar sig som kurd och inte som svensk.

Samt hyckleriet bakom att det är helt okej att företräda kurder, det är något fint och vackert, men att företräda svenskar är något ful och "rasistiskt". Såna människor utesluts ju från SD.

Dan har tidigare sagt sig vara emot polariseringen i samhället så jag tyckte det fanns anledning att undra.
Citera
2018-09-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Dan Eriksson och Magnus Söderman är ju egentligen bra. Det är så otroligt sorgligt att dessa personer fått för sig att de måste ha med en massa idioter i sina program. Jag hatar dem fortfarande något fruktansvärt, men Radio Svegot känns ändå inte riktigt lika äckligt nu längre när Ingrid Sionistqvist och Maria Celander är borta. Om de gör sig av med den lilla spädgrisen Conrad så kommer hatet säkert att lugna ner sig ytterligare.

I vilka av Radio Svegots program brukar inte Conrad medverka i? När den idioten är med så är ju programmen olyssningsbara.

Magnus och Dan var en gång i tiden riktigt fina människor. När jag ibland lyssnar på gamla Radio Framåt och Motgift-avsnitt så blir det ofta så känslosamt att jag bryter ihop och börjar gråta. Jag älskade dem så otroligt mycket en gång i tiden!

Dom var så bra på det dom gjorde att du tydligen blev förälskad i dom och spårade ut mentalt. Det ledde till psykiska problem, spritmissbruk och allmän argsinthet.
Senast redigerad av niobium 2018-09-22 kl. 15:35.
Citera
2018-09-22, 20:18
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Finns det något belägg för det där ryktet öh?

Kan ju vara så att det är frågan om tidsbrist och prioriteringar, och att det är därför Björn inte är med.
Citera
2018-09-22, 20:26
Medlem
Run3s avatar
Varför har de så fula avsnittsbilder nu för tiden? Typ denna https://svegot.se/2018/09/21/mms31-kontrollen/ Brukar seriös media ha sådant? Ser ut som att de inte ens försöker längre.

http://www.ingridochmaria.se/ ser för övrigt mycket mer professionell ut än Svegot på telefon. (Har inte kollat på dator)
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Finns det något belägg för det där ryktet öh?

Kan ju vara så att det är frågan om tidsbrist och prioriteringar, och att det är därför Björn inte är med.
Han stack väl efter att de drog in hans monetära ersättning. Känns väl troligt att Svegot fortfarande inte vill kompensera honom ekonomiskt och att han därför inte är med.
Citera
2018-09-22, 20:34
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Varför har de så fula avsnittsbilder nu för tiden? Typ denna https://svegot.se/2018/09/21/mms31-kontrollen/ Brukar seriös media ha sådant? Ser ut som att de inte ens försöker längre.

http://www.ingridochmaria.se/ ser för övrigt mycket mer professionell ut än Svegot på telefon. (Har inte kollat på dator)

Han stack väl efter att de drog in hans monetära ersättning. Känns väl troligt att Svegot fortfarande inte vill kompensera honom ekonomiskt och att han därför inte är med.

Du har tidigare spekulerat och jag har tidigare frågat dig om saken. Mig veterligen fick jag aldrig svar på det heller. Se: (FB) Radio Svegot

Eftersom det finns andra plausibla anledningar till att han gick så förstår jag inte varför man ska så starkt hävda just en specifik teori om man inte har något belägg för just det.
Citera
2018-09-22, 20:36
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Håller med. Denna är nog min favorit dock: https://svegot.se/2018/09/17/mms27-kineser/

Dan ser ut att ha ryckts upp från sängen för två minuter sedan och sitter... naken...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in