2018-09-20, 23:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Ja, men bara under förutsättning att Helenas kvarlevor hittas eller att gärningsmannen pekas ut och erkänner. Att bara säga att man vet vad som hände eller vem som gjorde det utan något konkret utfall ska inte ge några pengar.

Angående dubbelmordet i Linköping har GW Persson redan varit inne på det spåret, men det måste i så fall vara helt klart att 1 miljon kronor faktiskt ligger och väntar - det måste verkligen ges idiotsäkra garantier på att pengarna finns så att den som tipsar inte känner att han eller hon blir lurad.

Sedan måste det ju vara så att mördaren själv inte ska få några pengar.

Ja, naturligtvis, tipset måste leda till att en gm kan bindas till brottet och ev. åtalas (mord). Men för detta ska ske måste nog Helenas kvarlevor hittas.

Om GW säger att han ger 1 miljon för det tips som leder till att en gm kan gripas, åtalas och dömas, då borde de pengarna finnas. Tänk vilket ramaskri det skulle bli annars. Än så länge har miljonen inte hjälpt till att lösa fallet, men men...
Citera
2018-09-20, 23:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, naturligtvis, tipset måste leda till att en gm kan bindas till brottet och ev. åtalas (mord). Men för detta ska ske måste nog Helenas kvarlevor hittas.

Om GW säger att han ger 1 miljon för det tips som leder till att en gm kan gripas, åtalas och dömas, då borde de pengarna finnas. Tänk vilket ramaskri det skulle bli annars. Än så länge har miljonen inte hjälpt till att lösa fallet, men men...

Men har GW Persson uttryckligen pytsat in en miljon i Helena-fallet? Har det officiellt bekräftats??? Eller du menar i Linköpings-fallet? Fast i Linköpings-fallet pratar vi om bara en ensam gärningsman, så i det fallet lär inga pengar hjälpa - för jag tror inte att någon mer än gärningsmannen vet något.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-20 kl. 23:56.
Citera
2018-09-20, 23:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Tack!

Finns det foto på BW och HM i tidningen i artikeln om första skallgången?
Skulle det gå att scanna och få som länk hit isfl? Är oteknisk...

Ja, det finns bilder på dem. Jag har dock bara kopior på artikeln. Jag har ingen aning hur man gör och min dator, där bilderna finns (jag har artikeln som papperskopior också), har varit på reparation i ett par, tre veckor nu. (Skriver på moblen.) Annars hade jag kunnat maila bilderna till någon som går att lita på och som kan sådant här.
Citera
2018-09-21, 00:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Men har GW Persson uttryckligen pytsat in en miljon i Helena-fallet? Har det officiellt bekräftats??? Eller du menar i Linköpings-fallet? Fast i Linköpings-fallet pratar vi om bara en ensam gärningsman, så i det fallet lär inga pengar hjälpa.

Jag delade upp mitt svar i två stycken; det första om Helena, det andra om Linköpingsmorden. Jag syftade alltså på det senare.

Hur menar du? Ja, det är en ensam gm i dubbelmordet, men någon kan ju tipsa om denne så att han åker fast och kan bindas till morden. Då borde tipsaren kunna göra anspråk på belöningen.
Citera
2018-09-21, 00:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag delade upp mitt svar i två stycken; det första om Helena, det andra om Linköpingsmorden. Jag syftade alltså på det senare.

Hur menar du? Ja, det är en ensam gm i dubbelmordet, men någon kan ju tipsa om denne så att han åker fast och kan bindas till morden. Då borde tipsaren kunna göra anspråk på belöningen.

Självklart, jag menade bara att jag inte tror att någon mer än mördaren vet i Linköpings-fallet - men jag kan ha fel, givetvis.
Citera
2018-09-21, 00:18
Medlem
Citat:
Lek med tanken att det skulle vara KM som är polisens huvudmisstänkte och att ett syskon eller annan nära anhörig blev ofrivilligt indragen - och att Sveriges riksdags talman figurerar i den nära familjekretsen. Inte alldeles självklart, väl? Det här skulle kunna ge eko ända in i riksdagen och regeringen.

Mycket större skandaler har skett...!!
Citera
2018-09-21, 00:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Mycket större skandaler har skett...!!

Inte många, i så fall.
Citera
2018-09-21, 00:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Självklart, jag menade bara att jag inte tror att någon mer än mördaren vet i Linköpings-fallet - men jag kan ha fel, givetvis.

Så kan det vara, men i så fall kan man hoppas att någon anar/förstår och tar sitt förnuft till fånga och går till polisen - även om det t ex skulle vara någon närstående.
Citera
2018-09-21, 00:41
Medlem
Ett försvinnande i mina trakter Strömsund / Jämtland så känns detta lite likt och skrämmmande som detta fall ?
För 6 dgr gick denna kille från sina kompisar från en fest !
Ett vittne säger sig höra killen/ någon skrika ... Nej jag vill inte det 😕
I går kväll hittades killens gympaskor ! MP har i dagsläget slutat leta . Dykare har sökt under dagen och polis .
Killen är 19 år ingen kriminell utan skötsam m jobb . Saken är den att i samma håla försvann en handikappad kille m sin Cyckel spårlöst ?
Polisen tror en mobbing som gått för långt ? De som bor där tror ” smitningsolycka och de gömde kroppen sedan .
Citera
2018-09-21, 01:38
Medlem
Citat:
Lek med tanken att det skulle vara KM som är polisens huvudmisstänkte och att ett syskon eller annan nära anhörig blev ofrivilligt indragen - och att Sveriges riksdags talman figurerar i den nära familjekretsen. Inte alldeles självklart, väl? Det här skulle kunna ge eko ända in i riksdagen och regeringen.
Nja.. vet inte om det skulle göra någon större skillnad för min del. KM är förövrigt den jag sätter mina pengar på.
Citera
2018-09-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ett försvinnande i mina trakter Strömsund / Jämtland så känns detta lite likt och skrämmmande som detta fall ?
För 6 dgr gick denna kille från sina kompisar från en fest !
Ett vittne säger sig höra killen/ någon skrika ... Nej jag vill inte det 😕
I går kväll hittades killens gympaskor ! MP har i dagsläget slutat leta . Dykare har sökt under dagen och polis .
Killen är 19 år ingen kriminell utan skötsam m jobb . Saken är den att i samma håla försvann en handikappad kille m sin Cyckel spårlöst ?
Polisen tror en mobbing som gått för långt ? De som bor där tror ” smitningsolycka och de gömde kroppen sedan .
Läste lite i den tråden. Otäckt!
Citera
2018-09-21, 17:06
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
En sosse som skulle vilja skiljas från sina egna pengar? Nja tror knappast det, de vill bara att andra ska skiljas från sina pengar....

Vet någon exakt NÄR fonden startades?

Förvisso är han sosse men gott om pengar bör han ha efter sina toppjobb så en mille hit eller dit borde knappast spela så stor roll för honom.

Det är också extremt intressant hur han skulle ställa sig till en sådan förfrågan då han skulle kanske fria sin kusin från misstankar i händelse av att miljonerna skulle resultera i att fallet skulle klaras upp (ngn börjar snacka).

Eller i värsta fall att hans egna pengar då skulle bidra till att hans kusin "torskar".

Så frågan är: Vad skulle han svara och hur skulle han ställa sig till en sådan förfrågan?

Som sagt: En ansenlig mängd pengar att skaka fram borde inte vara ngt problem i hans fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in