2018-09-20, 22:53
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Du måste ha blivit tappad ett par gånger i golvet som liten.

Kan du förklara för oss här som inte är lika smarta som dig, varför svenska kvinnor kunde gå topless utan problem under glada tider som 60-80-talet, bladn vita män, utan att ett skit hände?

Kan du även förklara varför vi idag har massa araber och negrer i vårt land med den "kvinnosyns"-politik du står för? Detta vi ser är ju resultatet av er politik ni fört i decennier och röstat på.

Snacka om kognitiv dissonans.

Vad har du för manssyn egentligen? Du verkar leva kvar i 1968.
Politik jag står för? Inte fan visste jag att SD va för invandring och våldtäkter.

Om du är vänlig att läsa min kommentar på nytt, innan du hetsar upp dig så kanske du ser vad jag skrivit. Och fattar du fortfarande inte så kan jag inget annat göra än att kondolera!
Citera
2018-09-20, 22:54
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Öh, läs om mitt inlägg. Gör om, gör rätt.

Det är klart det inte är tjejens fel om hon blivit våldtagen, oavsett hur hon klär sig till vardags.
Men vill man minimera riskerna så kan det vara en bra ide att klä sig mer anständigt om man jobbar med flyktingar.

Att minimera riskerna för något innebär inte att skuldfrågan ändras. Om det råder skottlossning inne på Donken går jag ju inte in och beställer en burgare "det är inte mitt fel om jag får en kula i nyllet, en cheeseburgare tack".
Citera
2018-09-20, 22:54
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Tvi vale för en del kommentarer i denna tråd!

Verkar som en del vill ha det som i Mellanöstern, klä på kvinnsen ett lakan för män kan ju inte kontrollera sina drifter. Kvinnan ska ta ansvar och om hon ger fan i att ta ansvar få är det hennes jävla fel att hon blev våldtagen!
Precis så blir kontentan av alla kommentarer om man hårddrar.

Ni försvarar ju i stort sett blattejäveln, ser ni inte det ni som slänger skit på henne och har tusen åsikter om hur man ska klä sig.

Du behöver bara gå tillbaka ca 4-5 sidor från ditt inlägg så får du ett ganska bra klargörande över hur vi faktiskt känner kring hela den här kläd-debatten. Ni sitter och skriker er hesa över retoriska klargöranden som saknar relevans och grund. Vi ser världen för det den är.
Kvinnor kan inte klä sig som de vill eftersom vi har förstört samhället och eliminerat folkhemmet med importerade våldtäktsnormer och kulturer med kvinnoförakt, blandat med en stat som saknar respekt och avskräckande handlingskraft vilket gör att sexuella övergrepp eskalerar.
Inget jävla glorifierad feministisk skräpretorik i världen som du presenterar kan förändra på denna verklighet som vi har idag.

Vi säger att kvinnor inte får klä sig som de vill, inte för att vi vill ha det så, utan för att någon har släppt in vargarna i byn, och nu är det som det är.
Citera
2018-09-20, 22:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck

Kan du förklara för oss här som inte är lika smarta som dig, varför svenska vita kvinnor kunde gå topless utan problem under glada tider som 60-80-talet, bland vita män, utan att ett skit hände?
(...)
Det hände en hel del skit redan då. Just saying.
Citera
2018-09-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det hände en hel del skit redan då. Just saying.

Jaså, vadå?
Citera
2018-09-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Självklart är det så. Men frågan är varför avstå om det ändå inte får några konsekvenser? Detta är förmodligen bara början på ett fenomen som kommer att explodera i omfattning.

Afghanerna och de hundratusentals andra männen mellan 18 och 45 som har kommit till Sverige och Europa har kommit av ekononiska skäl men en viktig anledning för dem.att komma hit är att de också betraktar det hela som en äventyrssemester. Man åker till den vite mannens land där man får massa pengar, kan köpa fina grejer, festa, ha sex med vita kvinnor, härja runt och leva som en playboy-prins i största allmänhet. Detta är deras livs stora äventyr. Varför inte bara göra som man vill när man är en prins och den vite mannen är både korkad, patetisk och feg medan de vita kvinnorna till stor del är villiga horor? Prinsarna har ju kommit hit för att roa sig och leva livet.
Citera
2018-09-20, 22:59
Medlem
Vad som har hänt och vad som är sant eller inte lär vi kanske aldrig få reda på, ord kommer stå mot ord i slutändan, men…..
Skulle det vart en VIT grabb skulle han hängts ut i media och vinklingarna skulle vara direkt dömande, bristande impulskontroll, kvinnor skall få klä sig som de vill, utnyttjar en trasig kvinna eller vad fn som helst men som skyldig skulle han målats upp
Media skulle nyttjat det då på samma sätt som den unge man som förmodligen dödat tiggaren i samma region.

Om denna våldtäkt är på riktigt eller ej är egentligen inte det viktiga, ser vi detta i relation till kulturprofilen som är mer eller mindre dömd på förhand och liknande….tycker vi skall börja tänka till om hur det är ställ med demokratin, rättssamhället o medias propaganda om hur verkligheten skall tolkas och vad sanningen egentligen är..

Media väljer att döma på förhand vissa och vi kan väl alla konstatera att vita får mycket media utrymme förhållandevis, speciellt när det kommer till våldtäkter och sexuella trackaserier …
Citera
2018-09-20, 23:01
Medlem
Nu har jag inte följt vare sig tråden eller fallet så noga, men som jag uppfattar det så kände GM och BO varandra litegrann privat? Hon var alltså inte bara lärare åt aset utan även något slags vän. Så det här svinet har alltså inte "bara" våldtagit sin lärare, utan även våldtagit sin vän, någon som kanske ställt upp för honom, lyssnat när han gnällt osv. Hur jävla empatistörd kan man vara egentligen?
Citera
2018-09-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Snarare en trasig själ som har försökt söka uppmärksamhet och trygghet. Något vi alla vill ha. Eftersom vi är ett flockdjur.

Så kan det vara. Hon kan ju dock lika gärna ha hittat på det mesta. Sen kan man ju fortfarande vara på ett visst sätt, helt oavsett vad man har råkat ut för. Många kvinnor som inte alls har haft en dålig upväxt beter sig också som bindgalna tokluder.
Citera
2018-09-20, 23:04
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Nu har jag inte följt vare sig tråden eller fallet så noga, men som jag uppfattar det så kände GM och BO varandra litegrann privat? Hon var alltså inte bara lärare åt aset utan även något slags vän. Så det här svinet har alltså inte "bara" våldtagit sin lärare, utan även våldtagit sin vän, någon som kanske ställt upp för honom, lyssnat när han gnällt osv. Hur jävla empatistörd kan man vara egentligen?

Hon hade ju fel klädsel!
Citera
2018-09-20, 23:06
Medlem
Kan någon peka på ett inlägg, nånstans i tråden, där någon säger nånting i stil med att; ”med såna kläder får hon skylla sig själv att hon blir våldtagen”?
Bara ett räcker. Jag hittar inget nämligen.
Citera
2018-09-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Hon hade ju fel klädsel!
Hur svårt är det att se nyanser och lager egentligen? Det går an att se hennes problem och samtidigt se hans problem. Är det helt omöjligt för dig att få in det i sinnet? Hennes klädsel i arbetet är opassande och omdömeslöst av flera anledningar. Hans agerande är kriminellt och omoraliskt. Detta betyder varken att hon förtjänar att bli sexuellt antastad eller att han har rätt att vara kriminell. Bredda synfältet är du snäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in