Citat:
Ursprungligen postat av
eeqaz
interessant observasjon om det stemmer
The hotel in the video is Scandic Havet, but the police officer says Hotel Scandic Bodø and that is a different hotel closer to the railway station, so I have no clue why they stands outside wrong hotel... In the local newspaper they have always said and had pictures from Scandic Bodø Hotel...
Uansett, skal man på en "off-the grid" hiking/padle tur så bor man ikke 10 dg på hverken radisson eller scandic inni byen slik han har gjort, det er mer business eller weekend-tur hoteller. Natur turister starter kanskje i Bodø og så reiser de videre mot Lofoten og andre områder rundt, de blir ikke i byen.
Tältet verkar inte aktuellt, tror jag. Arjen förefaller ha bott på hotell. Jag är inte säker på vilket/vilka. Jag tror det finns tre "upper class" hotell bland kandidaterna. Två har liknande namn, tror jag. Jag undrar om han inte bytte hotell en gång.
Radisson Blu, Scandic Havet (Bodö), Scandic Bodö
Är dock inte säker på detta.
Visst är det många som går på tur. Men majoriteten av gästerna på den nivån av hotell har nog kostym. De kommer inte in dyngsura efter en paddeltur med kajaken under armen. Men det kanske han gjort.
Kajaken som stoppats undan bredvid polisbilen i garaget i norr är bland det märkligaste. Här är ytterligare ett citat om den, av en ägare till en kanot av samma märke. (När polisen fann kajaken låg den på land, inga detaljer om hur den kommit ur sjön, eller kanske aldrig varit i sjön??)
Citat:
If it was found like this, it must be a decoy. No owner would attempt to paddle this kayak without closing the zipper channels. Had Arjen Kamhuis used his #OruKayak on water in NL before going to NO? #FindArjen
https://twitter.com/dagoien/status/1042398514322518016?s=19
Han tror att kajaken kan vara ett villospår/decoy! Polisen verkar inte ha ifrågasatt detta.
Postaren verkar seriös och har satt hashtag till kanotföretaget.
Det är nog dags att få den baljan ur garaget och till polisens laboratorium samt kalla in CSI: Oslo och kanotföretaget.