Citat:
Om han frivillig har reist har han enten varit psykotisk/deprimerad som foreslått av Kornblomst, eller han dukker upp i Ryssland eller Equador eller skaffar seg en ny identitet en annan plass, men det låter ju søkt. Hvis han ville frigjøre informasjon kunne han ju bara bestilt fly på vanlige måten o dratt til Ryssland, eller hvor som helst, han trenger inte ann styret med bodø,fauske,stavanger, kajakk osv ...jag stemmer i, Det här är riktigt skumt.
Många bra påpekanden i dina senaste inlägg. Det här är riktigt skumt. Paddling sista natten verkar ju otroligt. (Kanoten intakt och funnen på land av polisen. Oklart hur den hamnat på land.) Att han frivilligt skulle försvinna på ett skepp är också mindre troligt. Han skulle bli stämd i domstol på mångmiljonbelopp för sjöräddning och polisinsatser och förlora all trovärdighet och även dra med Wikileaks i fallet. Skulle militären föra bort hans kropp räcker det att få den till flygbasen.
Jag har också frågat mig varför han bär runt en kajak och inte hyr en. Var det så att han skulle använda den på något speciellt ställe dit det är svårt att transportera en hyrd kajak (och svårt att förklara vad man skall ha den till). Ville han paddla "anonymt". (Han kallar sig för sailor, men kanoter visste ingen om att han använde.)
Jag fick ju lite stöd för min teori att han klivit av i Fauske och ev mördats av proffs där, kropp och packning är borta. Norsk cybermilitär har en bas för satellitmottagning där.
Det är inte omöjligt han funnit ut något och CIA har terminerat honom. Men inget är säkert, alla möjligheter måste undersökas. Sök med hund, kustbevakning, spåra cargo ship ... (jag tror ni norrmän vet mer om handelsflottan än jag gör i alla fall).
Jag har också frågat mig varför han bär runt en kajak och inte hyr en. Var det så att han skulle använda den på något speciellt ställe dit det är svårt att transportera en hyrd kajak (och svårt att förklara vad man skall ha den till). Ville han paddla "anonymt". (Han kallar sig för sailor, men kanoter visste ingen om att han använde.)
Jag fick ju lite stöd för min teori att han klivit av i Fauske och ev mördats av proffs där, kropp och packning är borta. Norsk cybermilitär har en bas för satellitmottagning där.
Det är inte omöjligt han funnit ut något och CIA har terminerat honom. Men inget är säkert, alla möjligheter måste undersökas. Sök med hund, kustbevakning, spåra cargo ship ... (jag tror ni norrmän vet mer om handelsflottan än jag gör i alla fall).