2018-09-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så om saker är tvättade med någon form av metodisk ambition så kan en forensiker nog uppskatta om påträffat dna kan anses ha kommit dit via besudling efter tvättningen. Så då kan i alla fall tvättningen utgöra en bakre gräns.
Typen av besudling är ganska avgörande. Ett hårstrå, säger egentligen inte mycket. Medan blod och sperma säger desto mer. Dessutom, var på plagget besudlingen hittas. Innanför trosorna eller utanpå en jacka t ex. Men om ett plagg är helt nytvättat så bör man inte hitta besudlingar av annat DNA förutom hår, som sagt.
En sak som kan ta tid för NFC, är ju om man har hittat DNA som man inte kan matcha och väntar in nya MGM.
Citera
2018-09-20, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Varför tror du han hade nyckel, blomvattnare?

Visst du kan ju byta kolv ett antal gånger, men med barn som slarvar bort nycklar och kanske ett hyggligt pris så är ju ett tagglås smidigt.
Varför tror du hon bytte lås? En slump att det sker då det skar sig med SD, när anmälningar om misshandel och ofredande kommer?
Många slumpar för SD, verkligen.

Provar igen då. Vet du varför SD hade nyckel till LW?
Citera
2018-09-20, 20:12
Medlem
Citat:
Varför tror du han hade nyckel, blomvattnare?

Visst du kan ju byta kolv ett antal gånger, men med barn som slarvar bort nycklar och kanske ett hyggligt pris så är ju ett tagglås smidigt.
Varför tror du hon bytte lås? En slump att det sker då det skar sig med SD, när anmälningar om misshandel och ofredande kommer?
Många slumpar för SD, verkligen.
Ett motorlås är inte samma sak som ett lås med tagg. (morr). Ett lås med tagg har var och varannan barnfamilj.
Det intressanta med LW's motorlås är ju framförallt att det angavs att dörren var öppen/olåst. Det är svårt att förklara med ett motorlås. Men om det nu visar sig att de användare som varit säkra på att hon hade bytt till motorlås, egentligen menade att hon hade taggar så går ju hela resonemanget bort.
Senast redigerad av neverhorse 2018-09-20 kl. 20:14. Anledning: fel i mening
Citera
2018-09-20, 20:18
Medlem
Citat:
Nej jag skrev inte i somras, har ingen aning om vad du menar eller vem hon kände oro för, förutom SD.
Källa på att LW gett SD en tagg?

Känner mig som i ett twilight avsnitt...

Inget svar?

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Provar igen då. Vet du varför SD hade nyckel till LW?

Nej, ingen aning. Varför brukar man lämna ut nycklar till en älskare?
I mitt fall när ens partner som bor där ska åka tidigt.
"Ta en nyckel och åk när ditt jobb börjar"
Citera
2018-09-20, 20:19
Medlem
Citat:
Inget svar?

Nej, ingen aning. Varför brukar man lämna ut nycklar till en älskare?
I mitt fall när ens partner som bor där ska åka tidigt.
"Ta en nyckel och åk när ditt jobb börjar"
Tack för svar. Det var så jag trodde.
Citera
2018-09-20, 20:26
Medlem
Citat:
Med slängen om London försökte jag nog vid närmare eftertanke, utan att bli alltför långsrandig, antyda att ett misslyckat inträde i USA för nittionio av hundra oskyldiga föräldrar skulle innebära att man återvände hem. Nu minns jag uppriktigt sagt inte om vi har fått belägg för det ena eller det andra (London eller hem). Semestra kan man ju göra vid annat tillfälle, vilket de tycks göra, och cacher finns på både Ica o Konsum — rige grannen, föräldern till barnens skolkamrater, makens älskarinna, etc etc etc kan antas ha rövats boch åtminstone en mor borde ju lätt kunna känna behov och ansvar och skyldighet att vara hos sina barn när vigselprästen, mångåort ut sitt hem 50 meter från henne och lemlästats och våldförts och mördats, och hela skolan är i tumult, och hjälp behövs med att leta. Det är ju för f-n ingen rim och reson i att sitta ut tiden i London i alla fall.

Låt vara att SD kanske inte var så väl sedd bland skallgångskedjorna o teoretiskt lika väl kunde vistas på annan plats. Men de borde ha valt ngt närmare, tycker man.

Vad gäller vikt kropp så viks väl mänskolroppen i det större förvisso bara på ett ställe. Om man behöver spara utrymme och maskera föremålet och göra det hanterligt. Med lite tur så slipper vi spekulera vidare om den saken. Mycket talar ju ändå här för att GM inte gått över den gränsen. Då borde det ju teoretiskt funnits andra ställen att dumpa på, ssk som tidsnöden då är mindre.

Att hitta en medhjälpare är ju på samma sätt bortom en gräns för vad som ligger folk i allmänhet närmast. Då behöver LW kanske ha varit så illa omtyckt att det räckte för två också.
Det fetade: Varför har en sådan uppenbart orimlig händelse glömts bort och sedan ignorerats av tråden? Kan det vara en psykologisk mekanism som gör att när något är omöjligt att förklara så struntar vi i det och pladdrar vidare om antal cyklar och olika rykten hit och dit.
Det finns ju mängder av liknande orimligheter.
Citera
2018-09-20, 21:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Typen av besudling är ganska avgörande. Ett hårstrå, säger egentligen inte mycket. Medan blod och sperma säger desto mer. Dessutom, var på plagget besudlingen hittas. Innanför trosorna eller utanpå en jacka t ex. Men om ett plagg är helt nytvättat så bör man inte hitta besudlingar av annat DNA förutom hår, som sagt.
En sak som kan ta tid för NFC, är ju om man har hittat DNA som man inte kan matcha och väntar in nya MGM.

Som man kunde tro handlar det om vilken typ och kvalitet av spår som säger vad om vad. Det kan (hypotetiskt) gå att hitta tio eller tjugo mänskliga dna men om de sitter isolerade eller på ”fel” ställe så har de inget indikativt värde (och definitivt inget rättsligt).

Det är i så måtto ingen avgörande skillnad mot bevis som är av mer påtaglig fysisk karaktär, och synliga för blotta ögat. Femtio kulhål i en vägg behöver inte komma från samma skjutning och måste (om fallet så kräver) undersökas var för sig och kopplas till ett eller flera vapen och om möjligt bestämmas som avlossade vid samma tillfälle (eller innan väggen målades, tvättades, sprayades med fernissa).

Eller om hål är orsakade av annat än kulvapen. Eller somliga hål är igenspacklade. Och sen ny kula träffat spackel. Om det är en skjutbana eller en barnkammare, etc etc.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-20 kl. 21:36.
Citera
2018-09-20, 21:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Det fetade: Varför har en sådan uppenbart orimlig händelse glömts bort och sedan ignorerats av tråden? Kan det vara en psykologisk mekanism som gör att när något är omöjligt att förklara så struntar vi i det och pladdrar vidare om antal cyklar och olika rykten hit och dit.
Det finns ju mängder av liknande orimligheter.

Det kom väl i skuggan av att SD framstod som ofrånkomlig GM måhända.

Sen får gärna ngn bekräfta att de verkligen var i London. Eller var de var.

På fb ”pladdras det” oberoende av om saker är obegripliga eller inte....
Citera
2018-09-20, 21:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det kom väl i skuggan av att SD framstod som ofrånkomlig GM måhända.

Sen får gärna ngn bekräfta att de verkligen var i London. Eller var de var.

På fb ”pladdras det” oberoende av om saker är obegripliga eller inte....
London var väl enligt någon tidning och behöver inte betyda mer än att de tog, eller placerades på, första bästa flyg tillbaka till Europa. Jag tycker det vore mer intressant att isf få bekräftat när de via en rökpuff, åter anlände till Arlanda?
Citera
2018-09-20, 21:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
London var väl enligt någon tidning och behöver inte betyda mer än att de tog, eller placerades på, första bästa flyg tillbaka till Europa. Jag tycker det vore mer intressant att isf få bekräftat när de via en rökpuff, åter anlände till Arlanda?

Jovars. Det är samma frågeställning men i en bättre anpassad form. Tack.

Jag vill minnas att det konstaterades att de tog cachar i London.
Citera
2018-09-20, 21:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jovars. Det är samma frågeställning men i en bättre anpassad form. Tack.

Jag vill minnas att det konstaterades att de tog cachar i London.
Då minns du mer än jag (vilket iofs inte säger så mycket)

Kanske våra residenta experter på ”gömma burken” kan använda sin magi till att kolla om de loggat cache i Terminal 5 på LHR?
Citera
2018-09-20, 22:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan inte heller se något underligt.

Ja, Dalaan hade fönstret öppen pga att det var så lugnt med trafik. Troligtvis också pga värmen. Därför noterade dom Skriket!

Ja, LWs beteende vid "besöket" var en tydlig markering för avstånd.
Här hänger jag inte med. På vilket sätt förhåller sig uppgiften om kvinnoskrik till misstankarna mot just SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in