2018-09-03, 22:44
Medlem
Simpelglidares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Det går alltid köpa en påse tjack av en hederlig langare så slipper ni låtsas ha damp inför perverterade avskrap till människor. Du och alla andra nyttjare av statligt amfetamin är fortfarande tjackisar i mina ögon.

Gå och lägg dig i stället för att sitta här med din självbelåtna jävla tjacknonchalans.

Haha din jävla super idiot. Varför ska man betala för bankat tjack när man kan få gratis och helt rent amf av staten? Något ska men väll få utnyttja av all jävla skatt man pröjsar.

Stick från tråden är du snäll.
Mvh / utnyttja skatten
Citera
2018-09-07, 22:03
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Det går alltid köpa en påse tjack av en hederlig langare så slipper ni låtsas ha damp inför perverterade avskrap till människor. Du och alla andra nyttjare av statligt amfetamin är fortfarande tjackisar i mina ögon.

Gå och lägg dig i stället för att sitta här med din självbelåtna jävla tjacknonchalans.
Njaa, medicinska doser av elvanse och gatu-tjack har faktiskt inte så mycket gemensamt som man kan tro.
Citera
2018-09-07, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Njaa, medicinska doser av elvanse och gatu-tjack har faktiskt inte så mycket gemensamt som man kan tro.
Förutom att det kommer cirkulera amfetamin i blodomloppet hos båda två. Annars är jag helt med dig.
Citera
2018-09-08, 09:50
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Förutom att det kommer cirkulera amfetamin i blodomloppet hos båda två. Annars är jag helt med dig.

För att inflika med lite kuriosa så kan man även testa om sjukvården exempelvis misstänker att en patient har brukat "vanligt" amfetamin genom något som jag tror kallas "U-TOX" eller dylikt.

Det vill säga, man letar efter spår av levo-amfetamin i urinet, vilket alltså inte ska finnas om patienten enbart konsumerat Elvanse.
Citera
2018-09-11, 03:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff
Du menar bara pundande. Inte en jävel i den här tråden har ADHD/ADD. Det enda de har är latmask, ett sjukligt uppmärksamhetsbehov och en tjock offerkofta.

Den enda anledningen till att de äter medicinen är för att bli snabba. Lite felanvändning.

Har själv en bror mer grav ADHD som blev diagnostiserad på sent 80-tal. Det är inte meningen att du ska bli tjackad på din medicin. Den ska hjälpa en rörig hjärna att fokusera.

Sluta skylla alla era brister på ADHD. Så jäkla less på alla wt:are som ska tillskriva sig modediagnosen nummer 1. Lägg ner för fan och ta ansvar för era liv.

Fjantar.

Den kanske hjälper personer med Autism. Är dem lata med ett sjukligt uppmärksamhetsbehov? Har jag då aldrig hört iallafall. Fokus får de flesta som tar amfetamin har jag fattat det som vare sig med eller utan adhd. Skriv gärna mer om vad du menar. Mvh
Citera
2018-09-14, 13:29
Medlem
Simpelglidares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoFarGone
Så nu när det finns på FASS, får man det utskrivet "enkelt" efter man testat metylfenidat eller är det fortfarande licensbelagt/krångligt?

Är det subventionerat om man får det utskrivet idag eller har dom inte lagt in det i rabattlistan än? Vad kostar det för en vuxen ungefär?

Funderar på att ringa min käre vän och be om att få dessa utskrivna.

Får det genom beroendecentrum. Hyffsat lätt.
Den är med på rabattlistan och tur är väll det 1 burk 70mg kostar första gången 1036 om jag mins rätt på kronan.
Citera
2018-09-14, 19:35
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag har käkat Elvanse i snart 2.5 månader. Första månaden intog jag varje dag 20mg. Mkt bra effekt. Månaden efter fick jag doshöjning till 30mg. Funkade också bra. Sen avtog effekten. Under september månad har jag fått 40mg då 30mg inte hade effekt. Under månaden har jag märkt märkbara skakningar och för några dagar sedan infann sig en huggande smärta i hjärtat. Är det stressrelaterat eller kan de va medicinen i sig? Vardagen är stressig i sig och därför är jag i behov av medicinen.
Citera
2018-09-14, 19:47
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Jag har käkat Elvanse i snart 2.5 månader. Första månaden intog jag varje dag 20mg. Mkt bra effekt. Månaden efter fick jag doshöjning till 30mg. Funkade också bra. Sen avtog effekten. Under september månad har jag fått 40mg då 30mg inte hade effekt. Under månaden har jag märkt märkbara skakningar och för några dagar sedan infann sig en huggande smärta i hjärtat. Är det stressrelaterat eller kan de va medicinen i sig? Vardagen är stressig i sig och därför är jag i behov av medicinen.
Oavsett vad det beror på är det smart att ta ett uppehåll med elvansen om du upplever "en huggande smärta i hjärtat".
Citera
2018-09-14, 21:32
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.

Ta upp det med din läkare och hör vad h*n säger om saken
Citera
2018-09-15, 18:27
Medlem
MrBabyBoys avatar
Tog en 50mg vid 11 på morgonen och tog en till 50mg kl 17.30
Senast redigerad av MrBabyBoy 2018-09-15 kl. 18:48.
Citera
2018-09-15, 22:48
Medlem
MrBabyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Tog en 50mg vid 11 på morgonen och tog en till 50mg kl 17.30

Tog en tredje 50mg nu 22.45
Citera
2018-09-20, 19:33
Medlem
Fascinerande att folk faktiskt svarar på såna mikro-doser. Eller... Utmärkt, antar jag.

Bara en knapp tredjedel av kapselns innehåll är verksam substans, d v s dexamfetamin. 21 mg/70 kapsel. Nu kan man visserligen utan vidare jämföra rent dexamfetamin med racemiskt metylfenidat, men det förekommer ju att man skriver ut doser uppåt 300 mg metylfenidat. Inte till gamla knarkare då, utan därför att patienten inte får terapeutisk effekt på lägre doser.

Jag hade 90 mg Concerta en gång i tiden, och när jag bytte till Elvanse, förvarades jag fungera på 90 av det. Knappt 30 mg substans alltså.

Det har varit en jävla kamp att komma upp i verksam dos - 280 mg, d v s 84 mg dexamfetamin - och fortfarande är jag inte säker på om det är tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in