Tjena!
Ny här på forumet.
Fick min Adhd diagnos för snart 1 år sedan efter många år med depression, ångest och allmänt destruktivt leverne. Är idag 35 år. Har medicinerat med Elvanse i 6 månader och tillsammans med KBT har den verkligen börjat få mitt liv att vända åt rätt håll igen.
Går just nu på 70mg+10mg attentin vid behov. Det har fugerat hyfsat i 3-4 timmar för att sedan övergå i extrem irritation och trötthet vissa dagar. Märktes väldigt tydligt när jag kom tillbaka till jobbet efter semestern.
Tänkte därför att jag provar att sänka dosen.
Igår tog jag 5mg attentin + 30mg elvanse 10.00 och insåg efter en stund att det var precis lagom samt lika lång effekt som på 70mg. Fyllde sedan på med 30mg vid 13.30 och fick ytterligare 3 timmar för att slutligen fylla på med 30mg vid 16.00.
Tänkte att det blir lagom till jag kommer hem. Men den sista tabletten satt jämnt i 8 timmar och jag var hur lugn och koncentrerad som helst. Hade bara lite biverkningar i mellan doserna.
Hur är det möjligt? Det är ju så länge den är tänkt att fungera men aldrig gör annars. Har samma sak hänt för någon annan här? Är attentin ett bättre alternativ att återdosera än Elvanse?
Har tidigare trott att ökad dos skulle ge bättre effekt men nu när euoforin har lagt sig har jag mer insett vad medicinen faktiskt ska göra.
Sorry för långt inlägg har aldrig postat något på ett forum innan.