2018-09-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Du har misstolkat det hela. Citera 20 inlägg där det står att det är kvinnornas fel att de blir våldtagna pga klädsel.

Som jag skrev: "Tyvärr förstår de som är berörda inte vad som är fel."
Citera
2018-09-20, 16:31
Medlem
Någon som har bild på MGM?
Citera
2018-09-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Att tillfredställa någon FULLT ut är en helt annan sak. Den här tjejen kräver uppmärksamhet. Är man ful så krävs det extremt bra jobb eller en stor kuk. Det finns både män och kvinnor som väljer en fulare partner för att de ska få ett övertag i förhållandet. Jag har stor erfarenhet av att träffa otrogna kvinnor och vara bull, så jag vet va jag snackar om. Den här kvinnan kräver extremt mycket uppmärksamhet vid siddan av förhållandet.

Har det något med saken att göra? Är det då okej att mot kvinnans vilja få något instoppat i sig. Man kan ju faktiskt ha varit ok med att ha sex med en person ena dagen, men inte nästa. Ska man som kvinna då få acceptera att mannen tar sig rätten till sex?
Citera
2018-09-20, 16:34
Medlem
Vad ska hända med mannen / babben / blatten någon som vågar gissa ?

Från Morgan Johansson på twitter:

Citat:
Sedan 1 juli har Sverige den strängaste sexualbrottslagstiftningen någonsin, och en av de strängaste i världen. Nu har de första domarna efter lagändringarna kommit:

https://twitter.com/johanssonmorgan/status/1042737908615143424

Vad domen än blir tror jag som säkert att hans liv inte kommer att förändras så mycket, han har inget att förlora; men tjejen däremot kommer att få ett helvete både hemma och på jobbet. OM hon kan bo kvar i den staden efter det. Ingen lagändring kommer att hjälpa henne
Citera
2018-09-20, 16:34
Medlem
Helvete vad tråden har spårat.

Glöm inte bort att BO är offret tills motsatsen är bevisad.

Om personen bakom bloggen är samma som BO så har hon har skrivit en bok; https://www.amazon.com/No-Self-Esteem-Total-Self-Empowerment-Improve/dp/1504331052

Det snackas om diagnoser, fjortis, uppmärksammande osv.
Kan det inte helt enkelt vara så att hon lever som hon lär?
Citera
2018-09-20, 16:36
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krettle
Helvete vad tråden har spårat.

Glöm inte bort att BO är offret tills motsatsen är bevisad.

Om personen bakom bloggen är samma som BO så har hon har skrivit en bok; https://www.amazon.com/No-Self-Esteem-Total-Self-Empowerment-Improve/dp/1504331052

Det snackas om diagnoser, fjortis, uppmärksammande osv.
Kan det inte helt enkelt vara så att hon lever som hon lär?
Finns ingen egentlig BO eller GM innan domslut. Vi lever i ett rättssamhälle.
Citera
2018-09-20, 16:37
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flockerpocker
Som jag skrev: "Tyvärr förstår de som är berörda inte vad som är fel."
Du kanske kan försöka beskriva istället för att tramsa som en AFA-medlem med argument som ”inte värt att förklara för någon som inte förstår”. Väx upp.
Citera
2018-09-20, 16:37
Bannlyst
Citat:
Är det någon här inne som seriöst tror att hennes extremt fula man kan tillfredställa henne fullt ut?
Tycker verkligen synd om hennes föräldrar som slösat bort tusentals timmar av sitt liv åt en totalt värdelös avkomma. Och nu har hon två stycken identiteslösa blandrasungar som kommer växa upp med att deras far var en ful invandrad cuck afghan.

Fy så onödigt elak du är mot oskyldiga.

Citat:
Såna här kvinnor är ett hån mot de svenska kvinnor som blir våldagna på riktigt.

Ja det håller jag verkligen med om.
Citera
2018-09-20, 16:38
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Någon som har bild på MGM?
Från Facebook.
https://minfil.com/S8MfG2h1b0/noorfacebook1_png
Citera
2018-09-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Finns ingen egentlig BO eller GM innan domslut. Vi lever i ett rättssamhälle.

Så vad kallar man någon anser sig blivit utsatt för och har anmält ett brott där det finns en/flera MGM? Eller som i det här fallet där brott utreds. Misstänkt brottsoffer?
Citera
2018-09-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Vad ska hända med mannen / babben / blatten någon som vågar gissa ?

Från Morgan Johansson på twitter:

https://twitter.com/johanssonmorgan/status/1042737908615143424

Vad domen än blir tror jag som säkert att hans liv inte kommer att förändras så mycket, han har inget att förlora; men tjejen däremot kommer att få ett helvete både hemma och på jobbet. OM hon kan bo kvar i den staden efter det. Ingen lagändring kommer att hjälpa henne

Eftersom han troligvis kommer att få en låg straffpåföljd om han alls blir dömd, så är väl risken stor att han fortsätter sin kriminella bana, med allt värre brott och då kanske även med fler våldtäkter.
Citera
2018-09-20, 16:40
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flockerpocker
Det blir plågsamt tydligt varför samtyckeslagen är nödvändig, när man läser om killars syn på kvinnor. Klär man sig fel eller beter sig fel, så får man räkna med att bli våldtagen, fast då är det ju inte en riktig våldtäkt enligt vissa. Kvinnor klär sig alldeles uppenbart på ett sätt när de vill ha sex med allt och alla, det är bara att ta för sig.

"Flashbackmän" börjar fästa sig mer och mer som ett epitet och inte ett positivt sådant. Tyvärr förstår de som är berörda inte vad som är fel. Det vet väl alla att tjejer som gillar sin kropp, har string och kort kjol är extremt kåta och villiga. Köerna ringlar sig långa

Jag önskar ett samhälle där man inte skulle behöva tänka på hur man klär sig. En samtyckeslag hade inte förändrat någonting i det här fallet. Vi måste börja tänka om och förstå att vi inte längre lever i en monokultur där kvinnans frihet är självklart eller där man respekterar lag och rätt. Har vi valt att ta in andra kulturer så är det mycket svårt att bara kräva de ska anpassa sig till vårt synsätt. Det kommer inte hända, hur mycket samtyckeskontrakt eller informationskurser man kastar på dem.

Det är aldrig en kvinnas fel att hon blir våldtagen. Däremot måste vi för vår säkerhets skull förstå att inte alla där ute delar vårt sätt att se på saker och ting. Värderingar ändras inte automatiskt så fort man sätter sin fot på svensk mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in