Citat:
Jag väljer att ställa mig lite undrande till varför man så tydligt från utredarnas sida avfärdar eventuella kopplingar till kyrkan vad gäller LW:s öde. Man verkar (delvis) basera sitt konstaterande på samtal med församlingsmedlemmar, om jag förstått det rätt.
Inga andra personer, grupper, föreningar, arbetsplatser m.m. har av polisen hittills offentligt friskrivits från misstankar på sådant sätt som kyrkan nu har fredats, upplever jag.
Givetvis kan jag ha missuppfattat /feltolkat något i artikeln.
Inga andra personer, grupper, föreningar, arbetsplatser m.m. har av polisen hittills offentligt friskrivits från misstankar på sådant sätt som kyrkan nu har fredats, upplever jag.
Givetvis kan jag ha missuppfattat /feltolkat något i artikeln.
Det är intressant att flera funderar i olika banor.
Då får vi mer att grunna över och "pröva om våra teorier håller".
Väldigt bra.
Nu får jag väl Draifos på mig, men jag kan tänka mig att det man har på mgm är såpass avgörande i nuläget. Vi vet ju inte vad de har och jag har alltid i minnet att ÅK trodde att hon hade tillräckligt för sannolika.
Man måste hela tiden arbeta brett och jag förmodar att man vid det här laget kan ha kommit en bit på väg med ex kommunikationsanalyser. Man har säkert redan förhört en del som bevisligen vistats i området (mastuppkopplingar) och också säkert följt en del av det som kommit upp vid förhör. Även en del tips har säkert lett till förhör. En del provsvar kanske har anlänt.
Jag tänker också att vi inte vet vilka "grupper" som är utredda. Jag vet inte, men misstänker att man kanske inte utreder gruppvis, utan inifrån och ut i bekantskapskretsen?
Först de som är nära (släktingar, nära vänner mm) och de som bevisligen haft kontakt med henne sista timmarna, dagarna och sedan utåt, grannar, arbetsplats, andra kontaktytor.
Om någon hotbild (anmälningarna t ex) dyker upp, fortsätter man ditåt så snart man får någon indikation på det.
Och ännu finns det inget som pekar åt annat håll än mgm.
Tänker också att om "något" från kyrkan skulle vara orsak till mordet, kanske det skulle finnas personer som haft kännedom om detta, sett, hört, märkt något?
Jag tänker på om det fanns någon inom kyrkan som retade sig på LWs lite okonventionella sätt att se på saker och ting eller om någon verkat väldigt intresserad av LW.
Men det kanske inte är det du tänker på?