2018-09-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Försvarar verkligen inte våldtäkt, men inser ändå faktum. Om det nu finns informationssystem och väktare så har det uppenbarligen inte varit tillräckligt. Om det vore min dotter så skulle jag sett till att hon klädde sig annorlunda. Inte för att jag tycker det är rätt på något sätt, utan av omtanke och rädsla för hennes säkerhet.

Våldtäktsmännen gör alltid fel och ska straffas hårt, men det är en klen tröst när hon ligger där med sönderslitna trosor. Tvivlar på att informationskurser kan komma till rätta med de här kulturella problemen, men det finns säkert någon med finare värdegrund än min som tycker annorlunda.

Men kom igen, tjejen är över 30 sen när en 30+ lyssnar på sina föräldrar hur rätt de än må ha i vad dem säger
Citera
2018-09-20, 15:13
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Skojar du?

Tråden innehåller alla ingredienser du kan önska och media flockas i tråden som flugor, finns inte en chans i världen att en enskild redaktion kan uppbringa det som Flashback grävt fram under ett dygn.

Dagboksblad, häktningsprotokoll, Facebookprofiler, länkar, rykten, bloggar, bilder, lågpostare med initierad information, fördomar, rasism, cynism, kvinnoförakt, feminism, anti-rasim alla får vatten på sin kvarn. I tråden finns det något för alla smakriktningar eller för den som bara önskar få sina fördomar bekräftade.

Men den som tror att journosarna är för fina för att besöka denna 'pissränna' i utkanten av internet eller att dom skulle ange Flashback som källa bör allvarligt ta sig en funderare över hur den svenska journalistiken fungerar 2018.

Själv är jag kluven, men sedan länge övertygad om det som är mitt signaturmaterial.

"Man får konturerna av vad makthavarna sysslar med i de etablerade media, men för att få reda på detaljerna går man till Flashback."Stig-Björn Ljunggren i Studio Ett, Januari 2017.

En sak vet jag och det är att mötet mellan kulturer med tradition av kvinnoförakt och den mer frigjorda och godtrogna svenska kulturen leder alldeles för ofta till tidningsrubriker vi tidigare bara kunnat drömma om:

Elev misstänks ha våldtagit lärare på skola

När jag växte upp var elever i skolor riktiga barn eller unga som inte fick handla på Systembolaget, den här 'eleven' är allt mellan 19-30 och har under sin korta tid i landet hunnit med att bli dömd för narkotikabrott, olovliga körningar, våldsamt motstånd, urkundsförfalskning och är nu misstänkt för en våldtäkt. Det här är inte en 'elev' som jag skulle velat gå i skolan med och absolut inte tillsammans med min dotter, ni får själva spekulera i vilka brott han trots allt klarat sig från utan upptäckt.

I mina ögon har han redan innan denna händelse förbrukat sin rätt att komma i åtnjutande av mina skattepengar och rätten att umgås med våra ungdomar.

Alldeles oavsett om BO är en uppmärksamhetstörstande kvinna med en en eventuell problematik så är det våra politiker och media som bär det fulla ansvaret för att en svensk kvinna har blivit våldtagen på sin arbetsplats.

/Provokatör

Hear, hear…

Det är närmast obegripligt att inte svenska politiker insåg magnituden av den resulterande kulturkrock som en massinvandring av lågutbildade män uppväxta i vad som närmast kan liknas vid primitiva klankulturer och den därtill hörande ytterst tveksamma kvinnosyn skulle kunna ge upphov till.
Citera
2018-09-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
VA? Skärp dig nu... Snubben är från Palestina (mest troligt)... Hans pappa finns här.
En klänning är inte något konstigt i Sverige... Varför ska man rätta sig efter dem? Det är tamigfan de som ska rätta sig in i ledet!
Sluta skylla på kvinnan already!! Fan alltså...

Man måste rätta klädsel efter kunder/klientel/patienter/elever/ och en mängd andra saker.

Klänning är inte konstigt i Sverige men ger fel signaler till folk från andra länder.
Det har vi sett upprepade gånger.

Samma om du arbetar på en fångvårdsanstalt så går du inte klädd i kort sommrig klänning med urringning.
Det är INTE konstigt i Sverige men fyfan vad naiva vi/en del är.
Citera
2018-09-20, 15:14
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Korean? Är du galen? Den mannen är knappast korean. Vet du ens hur koreaner ser ut? Är han asiat så är filipin den största sannolikheten, eller något av de närliggande länderna. Barnen ser dock inte sådär jätte asiatiska ut, han hade kunnat vara sydamerikansk inföding.
Tycker inte heller att han ser ut som en risplockare, men namnet är defenitivt inte från MENA utan något asiat-land. Så han är bara en chip chop med ett ofördelaktigt utseende kanske?
Citera
2018-09-20, 15:15
Medlem
Citat:
Korean? Är du galen? Den mannen är knappast korean. Vet du ens hur koreaner ser ut? Är han asiat så är filipin den största sannolikheten, eller något av de närliggande länderna. Barnen ser dock inte sådär jätte asiatiska ut, han hade kunnat vara sydamerikansk inföding.

Det står från Hongkong på hans feja
Citera
2018-09-20, 15:15
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censere
Så blev både blogg och Instagram privat. Tog många timmar att få fingret ur 😌

Twitter funkar, mest samma material.
https://twitter.com/joypassiondesir?lang=en
Citera
2018-09-20, 15:16
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon är sambo med en Korean, möjligtvis Kines, som även är far till hennes barn. Har inget med våldtäkt att göra.

Hennes sambo är kines från Hong Kong. Han jobbar på mekanisk verkstad, tidigare på plåtfirma, har yrkesutbildning. Jag gissar att han är adoptivbarn. Uppgifterna är från hans Facebook, var iaf tillgängliga igår kväll.
Citera
2018-09-20, 15:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Han verkar ha fått delar av sitt namn från en ö i sydkorea.
Citera
2018-09-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Men sedan när blev en klänning annorlunda? För fan, vakna nu!
Tror du på fullaste allvar att hon sprungit runt med tights på skolan?
Märkligt att jag ens frågar, det ska inte vara någon fråga!

Och jo, du försvarar det för att den stackars palestiniern inte vet bättre och därför är det kvinnan som klär sig olämpligt... Fattar du inte vad du själv säger?
Denna killen hade inte levt idag om han gått på min skola under min skoltid. Rättsväsendet hade fått häkta hela den manliga delen av skolan... OAVSETT vad kvinnan haft på sig under sitt liv!

Håller med dig dock tar hon en selfie i skolkorridoren med cleavage och kortkort kjol och skriver todays outfit på sin blog
Citera
Medlem
Läraren har all anledning att vara stolt, om uppgifterna om en taskig barndom stämmer. Hon har lyckats skaffa ett yrke som kräver lång utbildning, dessutom vidareutbildat sig till speciallärare. Uppsatsen är riktigt bra. Hon har tränat och kommit över sina ätstörningar. Det är en prestation.Det är så sorgligt att hon ändå tror att det är Kardashianstilen som är bekräftelsen på att hon lyckats, inte hennes stora prestation som yrkesmänniska.

Som lärare bör man framstå som auktoritet, med en viss distans till eleverna. Inte som en kompis, det är där jag tror många gör fel. Även unga lärare måste se att de ska hålla distans. Vänlig, hjälpsam till en viss gräns, men aldrig kompis. Tror hon kan ha missat där också, det är något man borde lära ut på utbildningen.
Men idag är till och med föräldrar påfallande ofta kompisar med sina barn, inte auktoriteter och mentorer.

Hon framtonar som ett offer för "slaskmentaliteten" idag. Det är posering som gäller, även om man har betydligt finare meriter.

Men...det är svårt.Själv har jag alltid hållit en diskret stil,med distans. För det har jag fått pris av eleverna som bästa lärare. Trots det blev jag vid 50 års ålder, med massiv akademisk meritlista, tillsagd av en chef att jag borde klä mig mer "kvinnligt", dvs sexigt. Det blir visst aldrig rätt hur man än vänder sig, det visar väl den här tråden.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Hennes sambo är kines från Hong Kong. Han jobbar på mekanisk verkstad, tidigare på plåtfirma, har yrkesutbildning. Jag gissar att han är adoptivbarn. Uppgifterna är från hans Facebook, var iaf tillgängliga igår kväll.
Brukar inte adoptivbarn få sina adoptivföräldrars efternamn?
Citera
2018-09-20, 15:19
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Det står från Hongkong på hans feja

Intressant. Jag bor i HK just nu, och han skulle definitivt kunna vara från södra Kina. I HK så finns det en enorm andel invandrare från Filippinerna och Indonesien, de flesta arbetar som "helpers" dvs att man är personlig städare, dagmamma och butler.
Sannolikt så har han kinesiskt och sydostasiatiska drag i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in