2018-09-20, 14:46
Bannlyst
Ibland är det svårt att hitta passande trådar, och jag vill INTE svämma över något forum med massa nya trådar.
Och därför undrar jag om jag kan ha en egen tråd på Flashback, där jag får skriva vad jag vill, men där andra användare bara får kommentera det jag skriver i tråden? Alltså ungefär som en blogg. Men jag måste förstås följa Flashbacks regler då.
I vilket forum ska jag i så fall starta en sådan tråd?

Det borde väl Flashback föredra att man "bloggar" här istället för någon annanstans?
Citera
2018-09-20, 14:49
Medlem
AX64s avatar
Har tyvärr svårt att se att FB är tänkt att användas till att diskutera ditt liv och leverne i din egna lilla vrå. Forumet är ändå ämnesorienterat och du verkar inte ha något specifikt ämne att diskutera, utan den röda tråden är bara att det är du som skriver.
Citera
2018-09-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Ibland är det svårt att hitta passande trådar, och jag vill INTE svämma över något forum med massa nya trådar.
Och därför undrar jag om jag kan ha en egen tråd på Flashback, där jag får skriva vad jag vill, men där andra användare bara får kommentera det jag skriver i tråden? Alltså ungefär som en blogg. Men jag måste förstås följa Flashbacks regler då.
I vilket forum ska jag i så fall starta en sådan tråd?

Det borde väl Flashback föredra att man "bloggar" här istället för någon annanstans?

Finns träningjournaler, Tripprapporter mm.

Så är det rätt ämne så visst.
Citera
2018-09-20, 14:51
Medlem
najass avatar
Nej, Flashback är ett diskussionsforum och TS kan inte styra vad som diskuteras mer än genom att sätta ramarna för diskussionsämnet. Vill du blogga får du göra det någon annanstans.
Citera
2018-09-20, 14:53
Moderator
Allaballawallas avatar
Nej, det får man inte.

Flashback Forum är ett diskussionsforum och på diskussionsforum diskuterar man. Om man inte vill diskutera utan istället blogga så finns det flera ställen att göra det på.
Citera
2018-09-20, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Har tyvärr svårt att se att FB är tänkt att användas till att diskutera ditt liv och leverne i din egna lilla vrå. Forumet är ändå ämnesorienterat och du verkar inte ha något specifikt ämne att diskutera, utan den röda tråden är bara att det är du som skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, Flashback är ett diskussionsforum och TS kan inte styra vad som diskuteras mer än genom att sätta ramarna för diskussionsämnet. Vill du blogga får du göra det någon annanstans.

Men skälet till att Flashback är ämnesorienterat, det är väl för just för att man INTE ska kunna förstöra andra trådar? Så om jag har en egen tråd där jag bestämmer ämnet, vad är problemet med det?
Eller tänker jag fel?
Dessutom tänker jag att jag precis som i en blogg då kan diskutera mina åsikter fritt, utan att vara bundet till något specifikt ämne.

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nej, det får man inte.

Flashback Forum är ett diskussionsforum och på diskussionsforum diskuterar man. Om man inte vill diskutera utan istället blogga så finns det flera ställen att göra det på.

Kan detta inlägg räknas som ett förslag till Flashback, eller var ska jag annars posta det?
Citera
2018-09-20, 14:59
Avslutad
Chatten?
Citera
2018-09-20, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Finns träningjournaler, Tripprapporter mm.

Så är det rätt ämne så visst.

Så i följande tråd borde jag alltså kunna diskutera mina åsikter fritt:

"Hur jag ser på allt"

?
Citera
2018-09-20, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nej, det får man inte.

Men man diskuterar ju på bloggar också, bara det att bloggaren då bestämmer vad som ska diskuteras, precis som trådstartaren bestämmer vad som ska diskuteras i alla trådar på Flashback. Eller?
Citera
2018-09-20, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Chatten?

Där bestämmer ju inte jag över vad som ska diskuteras i hela tråden. Det blir då rörigt i tråden.
Citera
2018-09-20, 15:06
Medlem
najass avatar
Citat:
Men skälet till att Flashback är ämnesorienterat, det är väl för just för att man INTE ska kunna förstöra andra trådar? Så om jag har en egen tråd där jag bestämmer ämnet, vad är problemet med det?
Eller tänker jag fel?
Dessutom tänker jag att jag precis som i en blogg då kan diskutera mina åsikter fritt, utan att vara bundet till något specifikt ämne.

Kan detta inlägg räknas som ett förslag till Flashback, eller var ska jag annars posta det?

Citat:
Så i följande tråd borde jag alltså kunna diskutera mina åsikter fritt:

"Hur jag ser på allt"

?

Nej, det är inte ok med en tråd som handlar om hur du "ser på allt". Som sagt, skaffa en blogg.
Citera
2018-09-20, 15:07
Avslutad
Citat:
Där bestämmer ju inte jag över vad som ska diskuteras i hela tråden. Det blir då rörigt i tråden.
Sånt är det i livet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in