2018-09-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag hänger nog inte med riktigt här, och jag har ingen aning om omfattningen på deras chattande. Men på vilket sätt menar du att det skulle vara onaturligt för SD och LW att chatta med varandra?
Ingen här har vetskap om hur mycket chattande/ev träffar dom (SD/LW) hade.
Skulle SD vilja få sitt äktenskap att fungera tycker jag att det är (onaturligt) konstigt att ha kontakt med LW mot HD:s vilja.
Citera
2018-09-20, 10:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ingen här har vetskap om hur mycket chattande/ev träffar dom (SD/LW) hade.
Skulle SD vilja få sitt äktenskap att fungera tycker jag att det är (onaturligt) konstigt att ha kontakt med LW mot HD:s vilja.
Jag känner inte till det där om att de skulle ha chattat med varandra mot HD:s vilja. Var kan man läsa om det? Och även om så vore så är väl det knappast något som talar för att SD skulle vara gärningsmannen.
Citera
2018-09-20, 10:02
Medlem
Citat:
Jag hänger nog inte med riktigt här, och jag har ingen aning om omfattningen på deras chattande. Men på vilket sätt menar du att det skulle vara onaturligt för SD och LW att chatta med varandra?

Men nu är du där igen, frågor frågor... tänk lite själv.
Det är väl onaturligt att de chattade med varandra när de blockat varandra på sociala medier, fått kontaktförbud av sin Fru och geocaching gänget får se till att de åker olika bilar till olika platser för att LW-SD inte ska träffas samt att LW ryktas ha inlett en ny kärleksrelation, Då är det väl onaturligt att SD-LW fortsätter chatta.

Inte blir det mindre onaturligt då vi har anmälan om misshandel och ofredande i bagaget också...
Citera
2018-09-20, 10:25
Medlem
Citat:
Jag känner inte till det där om att de skulle ha chattat med varandra mot HD:s vilja. Var kan man läsa om det? Och även om så vore så är väl det knappast något som talar för att SD skulle vara gärningsmannen.

Det har tidigare skrivits i tråden, enligt en säker källa till mig förbjöd HD SD att ha någon som helst kontakt med LW.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Orkar inte ens kommentera Dina inlägg längre...

Nej han är en jobbig jäkel, tusen frågor på saker som redan avhandlats...
Citera
2018-09-20, 10:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har insett det. Nu i Efterhanden när jag läser hela sviten av inlägg ifrån skribenten

Jag övereagerade utifrån en annan tråd präglad av ständig "victim blaiming". Tack för påpekande!

EDIT. Till glorious
Ber om ursäkt för att jag missförstod ditt inlägg!

Nu kanske du överreagerade på förlåtelsen också? 😄

Ämnet är intressant. Och evigt.

Trohet handlar sällan om en persons ”förmåga till trohet” utan om hur två personer ”klickar”, och deras vilja därpå till trohet (att vilja den andra väl och inte minst förtroende). Så allt annat lika så är området vanligen lite ”självreglerande.” Lika söker lika. Men sen finns allt som kan sätta käppar i hjulet, däribland mänskliga svagheter och förändring med förändrade livsomständigheter. Och då är det väl tänkt att kontraktet ska hjälpa till att skydda det som borde vara bestående. Men ibland, säkert, så kan kontraktet bidra till haveri, om det förstås på fel sätt och missbrukas. Vi är inte mer än mänskor. Då kan man behöva en präst...

Vad gäller LW så vet vi ju för det första på tok för lite om allt som varit för att offentligen yttra oss och döma. Däremot finns det kanske lite mån för skvaller. Dessutom kan hon ju fullt möjligt vid eftertankens ev. kranka blekhet kämpat med näbbar o klor på senare tid för att hålla SD ifrån sig utan att såra honom. Hypotetiskt. Därtill var hon skadad och ensamstående. Vem ska döma? Vi är mänskor — ingen kan döma.

Och mord är liksom inte en del av ekvationen, det är ju det alla andra undviker att begå, och då hade vi fått ge LW frikort att döda SD vid lämpligt tillfälle långt tidigare. Det fungerar ju inte så. Offret får ingen andra chans.

Hennes barn och barnbarn må döma. Det är de som förlorat ”halva världen” och för vilka den allmänna moralen egentligen agerar ombud och representant. Inte vi.
Citera
2018-09-20, 10:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det har tidigare skrivits i tråden, enligt en säker källa till mig förbjöd HD SD att ha någon som helst kontakt med LW.

Nej han är en jobbig jäkel, tusen frågor på saker som redan avhandlats...
Vad är det för säker källa?
Citera
2018-09-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tröttsamt att inte få låtas fantasierna flöda utan att bli ryckt tillbaka till verkligheten
Snor-Johan Vilken verklighet syftar Du på?
Citera
2018-09-20, 10:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nu kanske du överreagerade på förlåtelsen också? 😄

Ämnet är intressant. Och evigt.

Trohet handlar sällan om en persons ”förmåga till trohet” utan om hur två personer ”klickar”, och deras vilja därpå till trohet (att vilja den andra väl och inte minst förtroende). Så allt annat lika så är området vanligen lite ”självreglerande.” Lika söker lika. Men sen finns allt som kan sätta käppar i hjulet, däribland mänskliga svagheter och förändring med förändrade livsomständigheter. Och då är det väl tänkt att kontraktet ska hjälpa till att skydda det som borde vara bestående. Men ibland, säkert, så kan kontraktet bidra till haveri, om det förstås på fel sätt och missbrukas. Vi är inte mer än mänskor. Då kan man behöva en präst...

Vad gäller LW så vet vi ju för det första på tok för lite om allt som varit för att offentligen yttra oss och döma. Däremot finns det kanske lite mån för skvaller. Dessutom kan hon ju fullt möjligt vid eftertankens ev. kranka blekhet kämpat med näbbar o klor på senare tid för att hålla SD ifrån sig utan att såra honom. Hypotetiskt. Därtill var hon skadad och ensamstående. Vem ska döma? Vi är mänskor — ingen kan döma.

Och mord är liksom inte en del av ekvationen, det är ju det alla andra undviker att begå, och då hade vi fått ge LW frikort att döda SD vid lämpligt tillfälle långt tidigare. Det fungerar ju inte så. Offret får ingen andra chans.

Hennes barn och barnbarn må döma. Det är de som förlorat ”halva världen” och för vilka den allmänna moralen egentligen agerar ombud och representant. Inte vi.

SD tyckte kanske att han borde få komma till skott efter att ha hjälpt henne över ”stock och sten” under vintern.... när hon hade ”ont i kroppen”. Bara en rejäl fika? Han är frustrerad. Det där har man sett förut.

Nu börjar jag väl snart låta som att jag försöker skaffa Flashback-examen som konfirmationspräst....
Citera
2018-09-20, 10:48
Medlem
Citat:
Vad är det för säker källa?

En nära både HD och SD, och nej jag avslöjar inga namn då GM läser allt som skrivs.

Citat:
F.ö. har jag viss förståelse för att du och resten av hat-mobben inte vill bli störda i författandet av deckarhistorien ni med mycket stor möda hoppas knepa ihop..

Som vanligt tillför du ingenting i denna tråd, tycker du ska ägna dig åt en annan istället för att komma med putslustiga kommentarer och dumheter.
Jag har sagt det åt dig tidigare, kommer inte göra det igen.

Det är ingen deckarhistoria det handlar om, försök att få in i din trånga skalle att det handlar om ett Mord på en jätteglad och sprallig trebarnsmor i sina bästa år, där vi har en misstänkt GM. As.
Citera
2018-09-20, 11:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ang skriken. Nu vet vi ju inte huruvida det finns fler personer som hört skrik eller inte. Men en rimlig förklaring till om det var få/inga personer i närheten som hörde något trots att det hördes till Daalan på andra sidan motorvägen kan vara att husen i området skulle kunna ha bullerglas i sina fönster. Det känns för mig högst rimligt att ha det när man bor så nära en motorväg. I det fallet kan det mycket väl ha varit så att endast de personer som valt att sova med öppet fönster denna natt nåddes av ljuden (visst var Daalans fönster öppet?).

Ang. öppen dörr. Om någon knackar på som man egentligen inte vill prata med så är det rimliga att gå ut på trappen/gatan en stund istället för att släppa in personen till sig. Och dörren lämnar man gärna på glänt som en markering att man inte tänker sig att samtalet skall vara så lång tid. Om det sedan händer något under mötet som gör att starka känslor går igång tror jag att dörren på glänt snabbt försvinner ur minnet.

Sammanfattningsvis. För min del känns varken den ev öppna dörren eller de av vad vi hitintills vet väldigt få hörvittnena som några större underligheter.

Javisst, bullerglas kan också effektivt förhindra att ljud tränger in i ett sovrum. Bra tänkt.
Håller också med dig om dina tankar runt en eventuell öppen dörr.
Citera
2018-09-20, 12:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nära vänner till LW visste att SD haft nyckel till LW, men jag kan inte lämna ut namn.
Jag själv noterade dock att hon bytt till motorlås med tagg när jag var hos henne, men jag frågade inte. Tänkte fråga men hon pladdrade på och var så glad så jag glömde snart dörren.
Snyft..

Jag beklagar verkligen din sorg. ❤
Förstår att det kommer tillbaka minnen i samband med att vissa saker tas upp.
Måtte den ansvariga för detta hemska mord åka fast.
Citera
2018-09-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag beklagar verkligen din sorg. ❤
Förstår att det kommer tillbaka minnen i samband med att vissa saker tas upp.
Måtte den ansvariga för detta hemska mord åka fast.

Tack, men det är det nära anhöriga som vi ska känna för, barnen och föräldrarna som går igenom ett helvete.
Vi andra vänner, bekanta, kompisar och arbetskamrater är också drabbade såklart, men det kommer i andra hand.
Tack ändå, det uppskattas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in