2018-09-20, 11:45
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Med reservation för att detta redan kan ha avhandlats i tråden...men jag orkar inte plöja +100 sidor.

Den här kvinnan verkar ha haft sin beskärda del av problem genom livet. Att just hon skulle råka ut för händelsen på skolan måste vara en riktig lågoddsare.

"I grow up with an alcoholic father and my parents mentally abused me. I was sexually abused when I was 6 years old by 3 older guys, I was bullied in school, had reading and writing difficulties, had no friends, got anorexia (eating disorder) when I was 9 years old, raped by two guys when I was 17, ran away from home two weeks after that because my father’s alcohol abuse was insane and my parents were so verbally mean to me, I ran straight into the arms of a guy who physically and mentally abused me for over two years until he was sentenced to prison for it. During this time my mother died. I had to go through the two trials all alone – I had no one. I was completely alone, no friends and no one in the world that I could talk to. I did not want to live anymore – I even tried to take my own life. Then my father died, I got pregnant and had to make an abortion… somewhere around the age of 24 I decided that enough is enough and I chose to change my thinking. I started working on liking myself. I did it all by myself – I never told ANYONE about any of these things that happened to me in my childhood/teenage years. It was not until I was almost 30 years old I began talking about it.

So, I guess this answers your question on why such a beautiful girl like me, hated myself for almost 30 years."

https://joypassiondesire.com/2018/04/15/%f0%9f%92%9a-my-green-dress-and-lots-of-cozy-moments-%f0%9f%92%9a/
Bra att du belyste detta, jag kollade lite på bilderna men orkade inte läsa. Detta är nog den viktigaste pusselbiten i dramat.
Citera
2018-09-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Skojar du?

Tråden innehåller alla ingredienser du kan önska och media flockas i tråden som flugor, finns inte en chans i världen att en enskild redaktion kan uppbringa det som Flashback grävt fram under ett dygn.

Dagboksblad, häktningsprotokoll, Facebookprofiler, länkar, rykten, bloggar, bilder, lågpostare med initierad information, fördomar, rasism, cynism, kvinnoförakt, feminism, anti-rasim alla får vatten på sin kvarn. I tråden finns det något för alla smakriktningar eller för den som bara önskar få sina fördomar bekräftade.

Men den som tror att journosarna är för fina för att besöka denna 'pissränna' i utkanten av internet eller att dom skulle ange Flashback som källa bör allvarligt ta sig en funderare över hur den svenska journalistiken fungerar 2018.

Själv är jag kluven, men sedan länge övertygad om det som är mitt signaturmaterial.

"Man får konturerna av vad makthavarna sysslar med i de etablerade media, men för att få reda på detaljerna går man till Flashback."Stig-Björn Ljunggren i Studio Ett, Januari 2017.

En sak vet jag och det är att mötet mellan kulturer med tradition av kvinnoförakt och den mer frigjorda och godtrogna svenska kulturen leder alldeles för ofta till tidningsrubriker vi tidigare bara kunnat drömma om:

Elev misstänks ha våldtagit lärare på skola

När jag växte upp var elever i skolor riktiga barn eller unga som inte fick handla på Systembolaget, den här 'eleven' är allt mellan 19-30 och har under sin korta tid i landet hunnit med att bli dömd för narkotikabrott, olovliga körningar, våldsamt motstånd, urkundsförfalskning och är nu misstänkt för en våldtäkt. Det här är inte en 'elev' som jag skulle velat gå i skolan med och absolut inte tillsammans med min dotter, ni får själva spekulera i vilka brott han trots allt klarat sig från utan upptäckt.

I mina ögon har han redan innan denna händelse förbrukat sin rätt att komma i åtnjutande av mina skattepengar och rätten att umgås med våra ungdomar.

Alldeles oavsett om BO är en uppmärksamhetstörstande kvinna med en en eventuell problematik så är det våra politiker och media som bär det fulla ansvaret för att en svensk kvinna har blivit våldtagen på sin arbetsplats.

/Provokatör

+ 10

och jag passar på skicka en till Flashback och många av användarna som gjorde/gör ett bättre jobb än själva SÄPO, Polisen, politikerna och hela MSM tillsammans.
Citera
2018-09-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Hon gör ju exakt som t ex Kim Kardashian. Sexiga bilder blandat med barnbilder osv. Det är digitala medier som fuckat upp idealen.

Edit: Idioter i sociala medier, i kombination med skruvade idolskap och masspridning. Miffogrejer går hem globalt.

Du har tyvärr rätt....
Citera
2018-09-20, 11:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Någon annan med mer koll sade att han var bergsbonde i Peru som hon släpade hem från hennes resor ner till Sydamerika.
Nej, det var ett helt annat exempel.

• Sambon till offret är Korean (garderar med Kines), av barnens utseende att döma så är han även pappa till barnen, dom är dock inte gifta.

• Den misstänkta gärningsmannen är "statslös" från Syrien med tolkbehov på arabiska.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-09-20 kl. 12:03.
Citera
2018-09-20, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
SMS-konversationen behöver vara inlämnad av någon när den kommer fram i ett så tidigt stadium som när Aftonbladet-artikeln skrevs, antingen från BO eller MGM. Det mesta tyder på att det var BO, kvinnan, som lämnade in den tycker jag.

MGM, eleven, häktades senare på sannolika skäl (den starkare misstankegraden) vilket gör att det inte kan finnas något i SMS-konversationen som tyder på att händelsen inte inträffat eller att den varit ömsesidig. Snarare tvärtom.

Kvinnan skriver i bloggen som om hon känner till killens förflutna (han är kriminell med flera domar mot sig) genom

Jag tror mer på att hon är en hjälpande person som försökt stötta honom.

Det är möjligt du har rätt.

Men hjälpa en elev bör man göra via skolan inte genom kontakt via privat telefon.

Men vi får se vart detta landar.
Citera
2018-09-20, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Jag är på exakt samma spår som dig hade aldrig tillåtit min fru att lägga ut lätt kläda bilder mm på internet jag hade lämnat henne direkt. Sen när ska flashback komma på att detta inte var våldtäkt? Dom hade ett förhållande.

Jag vågar inte svära på att de hade ett förhållande.

Men hade jag varit hennes man hade jag kraftigt ifrågasatt förhållandet alternativt lämnat henne.

Hon behöver uppenbarligen bekräftelse av främmande män och klarar inte att nöja sig med bekräftelse från maken.
Citera
2018-09-20, 11:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det är möjligt du har rätt.

Men hjälpa en elev bör man göra via skolan inte genom kontakt via privat telefon.

Men vi får se vart detta landar.
Finns det inte någon slags "skolportal" nuförtiden? Där alla kontakter mellan lärare, elever & föräldrar skall ske?
Citera
2018-09-20, 11:55
Medlem
Själv undrar jag varför det inte dyker upp någon elev på Brinellskolan här i tråden och ger mer info.
Citera
2018-09-20, 11:55
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Bra att du belyste detta, jag kollade lite på bilderna men orkade inte läsa. Detta är nog den viktigaste pusselbiten i dramat.

Sen vet man förstås inte om allt hon skrivit stämmer, eller om hon hittat på (delar av) det...
Citera
2018-09-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Intressant. Söker jag på det så blir det träffen längst upp.

Fullt namn: C*un K*ung *o

* = H, E och T.

Nu så funkade det.
Sambo passar in på bloggerskan.

MEN vi vet ännu ej om bloggerskan är den som är BO.

Det kan vara en helt anna kvinna som är bloggerskan fast det är samma stad!

(jag skulle bli knasig om jag blev utpekad för något jag ej var delaktig i, eller utpekad då jag är BO)
Citera
2018-09-20, 11:59
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Jag är på exakt samma spår som dig hade aldrig tillåtit min fru att lägga ut lätt kläda bilder mm på internet jag hade lämnat henne direkt. Sen när ska flashback komma på att detta inte var våldtäkt? Dom hade ett förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag vågar inte svära på att de hade ett förhållande.

Men hade jag varit hennes man hade jag kraftigt ifrågasatt förhållandet alternativt lämnat henne.

Hon behöver uppenbarligen bekräftelse av främmande män och klarar inte att nöja sig med bekräftelse från maken.

Man börjar ju undra eftersom dom hade sex i 40 minuter en våldtäkt sker aldrig i 40 min framförallt inte på en skola. Sen att hon väntade fram tills måndag med att anmäla säger ju en del dom började la bråka på helgen och då fick läraren panik och anmälde honom så hon inte skulle bli av med jobb och sin cockold till man

40 minuter är väldigt långt tid att ligga på iallfall om man är i skolan.
Senast redigerad av Casual-Culture 2018-09-20 kl. 12:02.
Citera
2018-09-20, 12:02
Medlem
Kul med folk som kan ta sig från låg-bottten i livet och kämpa för att känna sig stärkta.

Men är det stärkt att bli smal om midjan och fota sig om och om igen publikt?
Kanske det.

I min geografiska närhet har jag en personal på en skola som agerar likadant.
Jag tycker det ger lite anorexismitta till barn som växer upp.
Ger ett OK till operera jättetuttar och fixa med läppar mm mm

Ger felaktiga signaler om att vi inte duger om vi är feta, har små tuttar, smala läppar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in