Citat:
Ursprungligen postat av
cq
Så antingen använder expressen Flashback som källa, eller är så det bekräftat att det är henne som pekats ut här.
Skojar du?
Tråden innehåller alla ingredienser du kan önska och media flockas i tråden som flugor, finns inte en chans i världen att en enskild redaktion kan uppbringa det som Flashback grävt fram under ett dygn.
Dagboksblad, häktningsprotokoll, Facebookprofiler, länkar, rykten, bloggar, bilder, lågpostare med initierad information, fördomar, rasism, cynism, kvinnoförakt, feminism, anti-rasim alla får vatten på sin kvarn. I tråden finns det något för alla smakriktningar eller för den som bara önskar få sina fördomar bekräftade.
Men den som tror att journosarna är för fina för att besöka denna
'pissränna' i utkanten av internet eller att dom skulle ange
Flashback som källa bör allvarligt ta sig en funderare över hur den svenska journalistiken fungerar 2018.
Själv är jag kluven, men sedan länge övertygad om det som är mitt signaturmaterial.
"Man får konturerna av vad makthavarna sysslar med i de etablerade media, men för att få reda på detaljerna går man till Flashback."Stig-Björn Ljunggren i Studio Ett, Januari 2017.
En sak vet jag och det är att mötet mellan kulturer med tradition av kvinnoförakt och den mer frigjorda och godtrogna svenska kulturen leder alldeles för ofta till tidningsrubriker vi tidigare bara kunnat drömma om:
Elev misstänks ha våldtagit lärare på skola
När jag växte upp var
elever i skolor riktiga barn eller unga som inte fick handla på Systembolaget, den här
'eleven' är allt mellan 19-30 och har under sin korta tid i landet hunnit med att bli dömd för narkotikabrott, olovliga körningar, våldsamt motstånd, urkundsförfalskning och är nu misstänkt för en våldtäkt. Det här är inte en 'elev' som jag skulle velat gå i skolan med och absolut inte tillsammans med min dotter, ni får själva spekulera i vilka brott han trots allt klarat sig från utan upptäckt.
I mina ögon har han redan innan denna händelse förbrukat sin rätt att komma i åtnjutande av mina skattepengar och rätten att umgås med våra ungdomar.
Alldeles oavsett om BO är en uppmärksamhetstörstande kvinna med en en eventuell problematik så är det våra politiker och media som bär det fulla ansvaret för att en svensk kvinna har blivit våldtagen på sin arbetsplats.
/Provokatör